// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

فیلم جدید فیلمنامه نویس It و The Nun مشخص شد

فیلم Are You Afraid of the Dark بر اساس سریالی کانادایی به همین نام، پروژه بعدی گری دابرمن، فیلمنامه نویس فیلم‌های It و The Nun خواهد بود.

پارامونت پلیرز (Paramount Players) که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) کار خود را به‌تازگی آغاز کرده است، در یکی از نخستین پروژه‌های خود به دنبال ساخت فیلمی سینمایی بر اساس مجموعه‌ی کانادایی تو از تاریکی می‌ترسی؟ (Are You Afraid of the Dark)، محصول شبکه نیکلودئون (Nickelodeon)، است و به همین منظور، گری دابرمن (It) برای نوشتن فیلمنامه‌ی کار، مد نظر استودیو قرار گرفته و متیو کاپلان نیز تهیه‌کنندگی پروژه را بر عهده خواهد داشت.

نخستین قسمت از مجموعه آنتولوژی «تو از تاریکی می‌ترسی؟» با عنوان The Tale of the Twisted Claw در شب هالووین سال ۱۹۹۰ از شبکه کانادایی وای‌تی‌وی (YTV) پخش شد و قسمت‌های بعدی نیز، به تهیه‌کنندگی شبکه‌ی نیکلودئون و شرکت کانادایی کوکی جار گروپ (Cookie Jar Group) از آگوست سال ۱۹۹۲ به مدت ۵ فصل در کانادا از طریق شبکه YTV و در آمریکا از طریق شبکه Nickelodeon پخش شدند. تولید این مجموعه در سال ۱۹۹۹ با بازیگران و دست‌اندرکارانی جدید، به مدت دو فصل دیگر ادامه پیدا کرد.

Are You Afraid of the Dark

داستان «تو از تاریکی می‌ترسی؟» درباره‌ی تعدادی از نوجوانان است که نام انجمن نیمه شب را روی خود گذاشته‌اند. این نوجوانان در ابتدای هر اپیزود، در گوشه‌ای از جنگل کنار آتش، گرد هم جمع می‌شوند و هر کدام به نوبت، شروع به تعریف قصه‌ی ترسناک خود می‌کنند. قصه‌های آنها معمولا درباره‌ی موضوعاتی همچون خانه‌های متروکه، موجودات بیگانه، خون‌آشام‌ها و همینطور جادوگران است که اغلب از داستان‌های کوتاه و افسانه‌های محلی الهام گرفته شده‌اند و هر کدام از این قصه‌ها، یکی از اپیزودهای سریال را تشکیل می‌دهند. از بازیگران این مجموعه می‌توان به راس هال، دنیل دی‌سانتو، الیشا کاتبرت، ریچل بلانچارد، جودی ریستر، جوانا گارسیا، جی باروشل و امیلی ونکمپ اشاره کرد.

گری دابرمن، یکی از سه نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی فیلم It بود که این اثر پس از نمایش در پاییز سال جاری، به موفقیتی فوق‌العاده دست یافت؛ تا جایی که بلافاصله ساخت قسمت دوم آن نیز در دستور کار قرار گرفت. دابرمن، نگارش فیلمنامه‌ی آنابل (Annabelle) و آنابل: خلقت (Annabelle: Creation) را از دنیای The Conjuring در کارنامه‌ی خود دارد و در تابستان سال آینده نیز فیلم جدیدی از این مجموعه به نام راهبه (The Nun) با نویسندگی وی به نمایش درخواهد آمد.

Are You Afraid of the Dark

متیو کاپلان نیز که در سال‌های اخیر با تولید فیلم‌های ترسناک کم هزینه‌ای همچون اثر لازاروس (The Lazarus Effect)، حلول (Incarnate) و تاریکی (The Darkness) نامی برای خود دست و پا کرده، در حال حاضر تهیه‌کنندگی فیلم «به تمام پسرهایی که پیشتر دوستشان داشتم» (To All the Boys I've Loved Before) را بر عهده دارد که این اثر مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند.

تا به این لحظه نام هیچ کارگردانی برای هدایت نسخه‌ی سینمایی Are You Afraid of the Dark مطرح نشده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده