// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

سرنوشت مالکیت بازی‌ های استودیو IO Interactive مشخص شد

 استودیو IO Interactive، سازنده‌ی سری بازی هیتمن،، پس از جدایی از اسکوئر انیکس برای مالکیت سری‌ بازی‌هایش در حال مذاکره با این کمپانی بوده است.

همان‌طور که قبلا نیز در اخبار بازی خوانده بودید، کمپانی اسکوئر انیکس طی اقدامی ناگهانی خبر از جدایی استودیو IO Interactive داد. پس از مدتی بلاتکلیفی، استودیو IO Interactive با حفظ مالکیت سری بازی هیتمن، دوباره به عنوان یک تیم مستقل کار خود را ادامه داد. حال این استودیو، باید برای مالکیت بقیه‌ی بازی‌های گذشته‌ی خود نیز با کمپانی Square Enix مذاکره کند.

موضوعی که تا امروز مشخص نبود، سرنوشت دیگر بازی‌های استودیو IO Interactive است. این بازی‌ها شامل سری بازی Kane and Lynch، بازی Mini Ninjas و بازی Freedom Fighers می‌شوند. هاکان ابراک، مدیر استودیو IO، امروز طی مصاحبه‌ای تایید کرد که همه‌ی بازی‌هایشان به‌جز هیتمن به اسکوئر انیکس واگذار نشده است. آن‌ها موفق به حفظ مالکیت بازی‌های Kane and Lynch و Mini Ninjas نشده‌اند ولی هنوز هم استودیو IO مالک بازی Freedom Fighters است. با این حال، همان‌طور که حدس می‌زدید، تمرکز استودیو IO Interactive فعلا بر روی سری بازی Hitman است ولی با توجه به صحبت‌های ابراک، «خلق دنیاها و شخصیت‌های جدید در خون آن‌ها است».

طبق گفته‌ی هاکان ابراک،‌ جدایی از اسکوئر انیکس باعث پخش شدن تیم IO شده است. با این وجود او در ادامه گفت:

درست مانند بازی‌هایمان، کار ما نیز بعضی اوقات چالش‌برانگیز می‌شود ولی اکنون ما به پروژه‌های آینده‌ کنترل کامل داریم و این موضوع راضی کننده است. مستقل بودن به معنای این است که دیگر مجبور نیستیم کارهایمان را مثل گذشته انجام بدهیم. اکنون می‌توانیم بهترین چیز را برای استودیو IO Interactive، بازیکنان و سری هیتمن انتخاب کنیم.

استودیو IO Interactive، هم‌اکنون در حال ساخت بازی هیتمن جدیدی از این سری است ولی تا شروع سال ۲۰۱۸ انتظار انتشار خبری از این بازی نداشته باشید. هم‌اکنون می‌توانید با خرید نسخه‌ی Goty بازی Hitman یا بسته‌ی الحاقی جدیدش از استودیو IO حمایت کنید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده