نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

خرید ابزار های چرخ خیاطی

چرخ خیاطی‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام ابزار خاص خود را نیاز دارند.

چرخ خیاطی صنعتی، چرخ خیاطی خانگی، چرخ خیاطی سردوز و چرخ خیاطی میان‌دوز و غیره انواعی از چرخ‌های خیاطی هستند. با توجه به نوع کاربردی که از چرخ خیاطی خود انتظار دارید، می‌توانید برخی ابزارها را به چرخ خیاطی خود اضافه کنید و آن را مجهزتر کنید.

یکی از موضوعاتی که در زمان خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه شود، قابل دسترس بودن ابزارهای جانبی چرخ خیاطی است. با اضافه کردن برخی لوازم جانبی به‌ویژه پایه‌های دوخت می‌توانید قابلیت‌های چرخ خیاطی‌ خود را بیشتر کنید. همچنین اضافه کردن ابزار چرخ خیاطی باعث راحتی دوخت خواهد شد. برای خرید چرخ خیاطی به نکاتی که در ادامه مطلب آمده است، توجه کنید.

ابزاهای چرخ خیاطی

پایه‌‌های دوخت:

مهم‌ترین ابزار جانبی برای چرخ خیاطی پایه‌‌ی دوخت است. معمولا تعدادی پایه‌ی دوخت همراه با چرخ خیاطی به مشتری عرضه می‌شود، اما انواع دیگر را می‌توان بسته به نیاز به صورت جداگانه تهیه کرد. پایه‌ها اهمیت دارند؛ چون باعث راحتی دوخت می‌شوند.

انواع پایه‌های چرخ خیاطی

پایه‌ی ساده دوزی برای دوختن شکاف‌های باز و نیمه باز به صورت بخیه‌ دوزی به کار می‌رود.

پایه‌ی سردوز برای پاکدوزی استفاده می‌شود. این پایه کمک می‌کند که پارچه در حین سردوزی جمع نشود.

پایه‌ی کوک شل و ریشه زن برای دوخت زیگزاگ شل استفاده می‌شود.

پایه‌ی زیپ‌دوزی برای دوخت انواع زیپ‌ها مانند زیپ مخفی، زیپ دوطرفه و زیپ کاپشنی استفاده می‌شود.

پایه‌ی پس دوز برای مخفی دوزی لبه‌ی پایین لباس‌ها کاربرد دارد.

پایه‌ی ساتن دوزی جهت دوخت زیگزاگ فشرده و یک دست به کار می‌رود.

پایه‌ی مغزی دوز نیز از جمله پایه‌هایی است که برای لبه دوزی استفاده می‌شود و برای دوختن نوار اریب به لبه‌ی پارچه کاربرد دارد.

پایه‌ی زنجیره دوزی برای دوخت تزئینی زنجیره به کار می‌رود.

پایه‌ی قیطان دوزی با شیارهای کلفت برای دوختن کش قیطان روی پارچه استفاده می‌شود.

میز چرخ خیاطی:

تقریبا هر چرخ خیاطی یک میز نیاز دارد. بهتر است چرخ خیاطی‌ای انتخاب کنید که میز تاشو دارد. میزهای تاشو به‌راحتی قابل باز و بسته کردن هستند و می‌توانید زمانی که کارتان با چرخ خیاطی‌ تمام شد آن را جمع کنید. این ویژگی باعث می‌شود چرخ خیاطی شما فضای زیادی را اشغال نکند.

پیچ گوشتی‌‌ها:

پیچ گوشتی‌های مختلف برای باز و بسته کردن قسمت‌های مختلف چرخ خیاطی به کار می‌آیند. (پیچ گوشتی مخصوص صفحه‌ی دوخت، پیچ گوشتی مخصوص ماکو و ...) 

ماکو:

ماکوی چرخ خیاطی یکی از ملزومات آن است. ماکو محفظه‌ای برای چرخش ماسوره است. اکثر اوقات دوخت بد و نامنظم به خاطر معیوب بودن ماسوره ایجاد می‌شود.

قرقره:

قرقره‌ها نیز انواع مختلفی دارند. نوع و جنس قرقره بستگی به الیاف پارچه دارد. انواع قرقره‌ها عبارتند از: قرقره‌های ابریشمی، نایلونی، پلی‌استر، قیطانی، ابریشم تابیده، کوک و ...

سوزن چرخ خیاطی:

باز هم بسته به نوع الیاف پارچه باید نوع سوزن مورد نیاز برای چرخ خیاطی را انتخاب کنید. اگر برای یک پارچه‌ی کلفت، از یک سوزن ظریف استفاده کنید، ممکن است در حین دوخت سوزن شما بشکند. همچنین استفاده از سوزن کلفت برای پارچه‌ی ظریف باعث ایجاد سوراخ‌های بزرگ در محل دوخت و آسیب رسیدن به بافت پارچه می‌شود. سوزن‌های مختلف برای کاربردهای مختلف در بازار موجود هستند. در انتخاب سوزن مرغوب دقت کنید؛ چون سوزن قلب چرخ خیاطی است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده