نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

نکاتی درباره خرید چرخ خیاطی

هدف اولیه‌ی اختراع چرخ خیاطی، کم کردن کار دستی و سرعت بخشیدن به تولید بود. با اختراع چرخ خیاطی تغییرات زیادی در صنعت دوخت ایجاد شد.

ساده‌ترین ماشین‌های چرخ خیاطی می‌توانند در ایجاد یک شاهکار هنری کمک بسیاری کنند. چرخ خیاطی‌ها در شروع انقلاب مد و لباس یعنی نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم ساختار بسیار ساده‌ای داشتند و چیزی مانند کنترل کامپیوتری یا سایر ویژگی‌های چرخ خیاطی‌های امروزی را نداشتند؛ اما در همان عصر، طراحان بزرگی مانند کوکو شانل و چارلز ورث شاهکارهای خود را خلق کردند.

ماشین چرخ خیاطی خوب، مصرف برق زیادی ندارد و صدای زیادی تولید نمی‌کند؛ اما این موارد تنها مواردی نیستند که در خرید چرخ خیاطی باید به آنها توجه کرد.

تنوع شرکت‌های تولید کننده و مدل‌های مختلف چرخ خیاطی از عواملی هستند که افراد را در انتخاب چرخ خیاطی گیج می‌کنند. باید بدانیم که چه مواردی در تصمیم‌گیری ما اهمیت دارند تا بتوانیم ماشین چرخ خیاطی‌ای را انتخاب کنیم که توانایی‌های مربوط به نیاز ما را داشته باشد؛ در نتیجه مبلغ بیشتری برای خصوصیات و عملکردهایی که مورد نیاز ما نیستند پرداخت نکنیم.

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید

قبل از خرید چرخ خیاطی باید از خودتان بپرسید که این وسیله را با چه هدفی می‌خرید؟

اگر برای کارهای معمولی مانند کوتاه کردن لباس و دوختن دزرها و پارگی‌ها به چرخ خیاطی نیاز دارید، باید برای خرید مدل‌های ساده‌‌ی چرخ خیاطی اقدام کنید.

ممکن است شما قصد دوخت لباس‌های ساده را داشته باشید یا شاید می‌خواهید لباسی با پارچه‌ی کشی، شلوار جین یا یک کت بدوزید. هر کدام از این اهداف شما را برای خرید چرخ خیاطی مناسبتان راهنمایی خواهند کرد.

اصلی‌ترین عوامل در خرید چرخ خیاطی

  • شرکت تولید کننده
  • مدل چرخ خیاطی
  • عملکردها و ویژگی‌های چرخ خیاطی

در بازار چرخ خیاطی نیز مانند همه‌ی بازارها بعضی از نام‌های تجاری اعتبار خاصی دارند و گروه دیگر نیز نام‌های تجاری معمولی و کمتر شنیده‌شده هستند. انتخاب میان این دو گروه بستگی به خودتان و نیازهایتان دارد. در انتخاب این برندها به خدمات پس از فروش دقت کنید؛ چرا که برخی از این شرکت‌ها در ایران قادر به ارائه‌ی خدمات نیستند. همچنین وسایل جانبی بعضی از این شرکت‌ها در ایران به‌راحتی قابل تهیه نیستند.

دو اشتباه رایج در خرید چرخ خیاطی:

اشتباه شماره‌ی یک: من خیاط نیستم و به خرید چرخ خیاطی با قیمت بالا نیاز ندارم؛ پس ارزان‌ترین چرخ خیاطی را می‌خرم.

شما با خرید مدل‌هایی ارزان، وقت و پول خود را از دست می‌دهید. ارزان‌ترین مدل بازار قادر به انجام درست وظیفه‌ی خود نیست و انتظارات شما را پوشش نخواهد داد و همچنین قادر نخواهد بود که با هر جنس پارچه‌ای کار کند. ماشین خیاطی‌ای که برای آماتورها مناسب است، در واقع چرخ خیاطی‌ای است که می‌تواند با تمام مدل‌های پارچه کار کند.

اشتباه شماره‌ی دو: این چرخ خیاطی را می‌خواهم؛ چون این چرخ خیاطی عملکردهای متنوعی دارد و نصف مدل‌های مشابه قیمت دارد.

معمولا عملکردهای گوناگون برای آماتورها کاربردی ندارد. همه‌ی قسمت‌های یک لباس، با یک خط مستقیم دوخته‌ خواهند شد. در نظر داشته باشید که عملکرد پیچیده‌ی چرخ خیاطی به این معنا نیز هست که احتمال خراب شدن آن بیشتر است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده