نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

احتمال آغاز فیلمبرداری فیلم Deadwood از پاییز سال آینده

طبق گزارش سایت TVLine، احتمال ساخت نسخه سینمایی مجموعه تلویزیونی Deadwood و آغاز مراحل فیلمبرداری آن از پاییز سال آینده وجود دارد.

از زمان لغو شدن ساخت فصل چهارم مجموعه تلویزیونی وسترن Deadwood (ددوود) در سال ۲۰۰۶، بسیاری از طرفداران این مجموعه و شبکه HBO بی‌صبرانه منتظر خبری در مورد این سریال خوش‌ساخت بودند. طی سال‌های اخیر صحبت‌هایی در مورد احتمال ساخت نسخه سینمایی مجموعه تلویزیونی Deadwood به گوش می‌رسید و حال گویا آرزوی طرفداران این مجموعه فاصله چندانی با پیوستن به واقعیت ندارد. گزارش‌های جدید حاکی از این موضوع هستند که مراحل ساخت و تولید نسخه سینمایی Deadwood از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد.

سه فصل از مجموعه تلویزیونی Deadwood بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ به روی آنتن رفت. با وجود اینکه این مجموعه تلویزیونی توانست برنده هشت جایزه مراسم اِمی شود، اما مسئولان شبکه HBO تصمیم به لغو آن گرفتند و فصل چهارم آن ساخته نشد

طبق گزارش سایت TVLine، شبکه HBO در حال برنامه‌ریزی برای آغاز مراحل تولید و ساخت نسخه سینمایی Deadwood در پاییز سال آینده است. این سایت همچنین بدین نکته اشاره داشته است که با وجود چراغ سبز شبکه HBO برای ساخت این فیلم، هنوز این شبکه به‌‌صورت رسمی این موضوع را اعلام نکرده است.

در سالیان اخیر همواره خبرهایی در مورد ساخت نسخه سینمایی مجموعه تلویزیونی Deadwood منتشر می‌شد، ولی هیچ‌گاه به‌صورت رسمی شبکه HBO این موضوع را تأیید نکرد. در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی انجمن منتقدان آثار تلویزیونی در تابستان سال جاری، کیسی بلویز، رئیس شبکه HBO، در صحبت‌هایی اعلام کرد که فیلمنامه نسخه سینمایی مجموعه تلویزیونی Deadwood توسط دیوید میلچ، خالق این مجموعه، نوشته شده است. کیسی بلویز در این رابطه به سایت هالیوود ریپورتر چنین گفته بود:

موردی که نگران آن بودم این بود که فیلمنامه‌ای برای نسخه سینمایی Deadwood نوشته شود که جدا از مجموعه باشد (که هم طرفداران و هم کسانی که این مجموعه را دنبال نمی‌کردند با آن ارتباط برقرار کنند). دیوید میلچ به‌خوبی از پس این کار برآمد و فکر می‌کنم فیلمنامه فوق‌العاده‌ای شد. اگر بتوانیم بودجه مدنظر را تأمین کنیم، آن‌گاه ساخت این فیلم منطقی به نظر می‌رسد و اگر بتوانیم بازیگران را هم گرد هم آوریم که دیگر آن زمان با سرعت زیاد مراحل ساخت این فیلم را طی خواهیم کرد.

Deadwood-II

در اوایل سال جاری، یان مک‌شین که ایفاگر نقش Al Swearengen در مجموعه تلویزیونی Deadwood بود، در مصاحبه‌هایی از علاقه خود به ساخت نسخه سینمایی این مجموعه سخن گفته بود و ابراز امیدواری کرده بود که فیلم این سریال خوش‌ساخت به روی پرده سینما برود. وی در صحبت‌هایی که با سایت Den of Geek داشت در این رابطه چنین گفته بود:

دوست دارم که باز هم با دیوید میلچ، تیم اولیفانت و هر کسی که در ساخت آن مجموعه همکاری داشت کار کنم. بهتر است سازندگان هر چه سریع‌تر تکلیف ساخت نسخه سینمایی را مشخص کنند، چون ما هم در حال پیر شدن هستیم. همکاری دوباره با دیوید عالی خواهد بود. شاید بهترین تجربه دوران کاری من، کار کردن با وی بود.

سه فصل از مجموعه تلویزیونی Deadwood بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ به روی آنتن رفت. با وجود اینکه این مجموعه تلویزیونی توانست برنده هشت جایزه مراسم اِمی شود، اما مسئولان شبکه HBO تصمیم به لغو آن گرفتند و فصل چهارم آن ساخته نشد. در همان زمان‌ها دیوید میلچ در مورد ساخت دو فیلم تلویزیونی بر اساس مجموعه Deadwood سخن گفته بود و وی قصد داشت داستان آن مجموعه را در آن دو فیلم تکمیل کند؛ اتفاقی که البته هیچ‌گاه روی نداد. سرانجام نیز در سال ۲۰۰۷ بود که یان مک‌شین اعلام کرد که کار این مجموعه به پایان رسیده است و قرار نیست نسخه سینمایی آن ساخته شود.

داستان مجموعه تلویزیونی Deadwood در مورد شهری کوچک به نام دِدوود، در جنوب ایالت داکوتای کنونی بود که مهاجران بسیاری برای یافتن طلا به آنجا کوچ می‌کردند. از بازیگرانی که در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیموتی اولیفانت، یان مک‌شین، مولی پارکر، جیم بیور، کیم دیکنز، آنا گان، جان هاکس و جفری جونز اشاره داشت.

 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده