نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

بررسی نسخه نینتندو سوییچ بازی Doom از دید سایت‌ها

همزمان با انتشار نسخه نینتندو سوییچ بازی Doom، سایت‌های مختلفی اقدام به بررسی آن کرده‌اند که در این مطلب مروری به آن‌ها خواهیم داشت. 

بازی Doom در سال ۲۰۱۶ برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و استودیو اید سافت ور، سازنده بازی، توانست یک اثر شوتر اول-شخص سریع، خشن و هیجان‌انگیز را تقدیم مخاطبان کند که البته انتقاد‌هایی هم مثلا به بخش چندنفره آن وارد شد، اما در مجموع، شاهد تجربه‌ی اثری خوش‌ساخت از یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های شوتر اول-شخص بودیم. شما می‌توانید با خواندن بررسی بازی Doom در زومجی، بیش‌تر با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوید. اما چندی پیش، کمپانی بتسدا، ناشر بازی، تایید کرد که قصد دارد بازی‌های Doom و Wolfenstein 2 را برای نینتندو سوییچ نیز منتشر کند و حال Doom چند روزی است که منتشر شده و از قضا استقبال خوب منتقدین را هم در پی داشته است. 

Doom که قطعا یکی از خشن‌ترین بازی‌هایی است که تا به امروز برای سوییچ منتشر شده، روی کنسول نینتندو تفاوت‌هایی با نسخه‌های دیگر پلتفرم‌ها دارد. اصلی‌ترین تفاوت بازی، کاهش گرافیک آن است که در نقد‌ها نیز به آن اشاره شده است. از طرف دیگر، این بازی در زمان انتشار فاقد ابزار ویرایشگر مراحل یعنی SnapMap است، اما سازندگان اعلام کرده‌اند که در آینده، این ابزار، بسته الحاقی Unto the Evil و همچنین یک سری آپدیت‌ها و محتویات رایگان را برای بازی منتشر خواهند کرد. 

از آنجایی که Doom یکی از مهم‌ترین بازی‌های غیر انحصاری‌ای است که تا به امروز برای سوییچ منتشر شده، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به نمره‌های این بازی از سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. پس با مروری بر بررسی بازی Doom و نمره‌های آن با زومجی همراه باشید:

Doom (نسخه نینتندو سوییچ)

  • سازنده: id Software
  • ناشر: بتسدا
  • سبک: شوتر اول شخص
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۹ آبان

DOOM

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

نسخه سوییچ بازی Doom یک پورت باکیفیت است که به شکلی روان اجرا می‌شود و گرافیک خوبی هم دارد و این‌ها همه انتظاری هستند که از این بازی داشتیم. البته درست است که گاهی گرافیک برخی صحنه‌های بازی کمی تار و عجیب به نظر می‌رسد، اما لذت اصلی Doom در کشتن دشمنان مختلف و همچنین تجربه بخش‌های آرکید و چندنفره است که تجربه بسیار مفرحی هستند. در حال حاضر، Doom بهترین بازی شوتر جدی و بزرگسالانه‌ای است که می‌توانید روی سوییچ تجربه کنید، پس لذت بازی کردن آن را از دست ندهید. 

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

بله! بتسدا موفق شد بازی بزرگی مثل Doom را روی کنسول سوییچ پورت کند و با اینکه نسخه سوییچ بازی، زیبا‌ترین نسخه آن نیست، اما تجربه مفرحی ارائه می‌کند؛ آنقدر مفرح که باعث شد آن را از ابتدا تا انتها به صورت کامل بازی کنم. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

از ابتدا هم مشخص بود که سازندگان نسخه سوییچ Doom مجبور خواهند شد تا یک سری ویژگی‌های بازی را فدای اجرای روان‌تر آن کنند و به همین دلیل هم بازی از نظر گرافیکی، در حد نسخه‌های دیگر نیست و همین مساله، کاربرانی را که بازی را روی پلتفرمی دیگر دارند در خرید آن دچار تردید می‌کند. اما از طرف دیگر، بازی دقیقا همان هسته گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز بازی را ارائه می‌دهد و از این نظر، تجربه‌ای ارزشمند و لایق بازی کردن است. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

زمانی که کنسول را به تلویزیون وصل کرده‌اید و در حال بازی کردن با کنترلر پرو هستید، Doom لذت زیادی روی سوییچ ارائه می‌کند و تنها مشکل آن، جزییات کم‌تر جهان بازی در مقایسه نسخه‌های دیگر پلتفرم‌ها است. از طرف دیگر، درست است که بازی در حالت کنسولی هم تجربه‌ای ارائه می‌کند که هنوز هیچ بازی دیگری مشابه آن را روی سوییچ ارائه نکرده است، اما سازندگان مجبور شده‌اند یک سری ویژگی‌های بازی را در این حالت فدای ارائه گیم‌پلی روان کنند. در کل، نسخه سوییچ بازی Doom اثری است که تمرکز اصلی‌اش را روی ارائه گیم‌پلی خوب گذاشته و نباید خیلی انتظار گرافیک فوق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. 

ورج: بدون نمره

انتشار بازی Doom برای نینتندو سوییچ، اتفاق بسیار مهم و ویژه‌ای به شمار می‌رود؛ چرا که این بازی نشان می‌دهد که کنسول سوییچ آنقدرها هم از نظر فنی ضعیف نیست و می‌تواند کیفیت خوبی ارائه کند. در حالی که نسخه سایر پلتفرم‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، نسخه سوییچ روی ۳۰ فریم اجرا می‌شود و همین هم باعث شده تا سازندگان بتوانند راحت‌تر بازی را روی سخت‌افزار محدود‌تر سوییچ پورت کنند و هنوز هم تجربه جذابی ارائه کنند. در مجموع، Doom یک مثال خوب برای این موضوع است که کنسول جدید نینتندو توانایی اجرای بازی‌های AAA را هم با یک سری محدودیت‌ها دارد. 

پالی‌گان: بدون نمره

اگر برای تجربه یک بازی شوتر اول-شخص درست و حسابی روی سوییچ هیجان‌زده هستید، لذت زیادی از بازی کردن Doom خواهید برد. اصلی‌ترین مشکل من در تجربه این بازی، سایز دستانم بود که به واسطه آن، هنوز هم در استفاده راحت از کنترلر‌های سوییچ به مشکل می‌خورم و این مساله، در چنین بازی‌ای بیشتر هم به چشم می‌آید! اما اگر شما چنین مشکلی ندارید، شاید کمی گرافیک نه‌چندان قوی Doom برای‌تان آزاردهنده باشد و به جز این، مشکل خاصی در بازی دیده نمی‌شود.

نمره های Doom

نمره های Doom


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده