نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸

بلیزارد به ساختن لایو اکشن سینمایی بازی Overwatch علاقمند است

کمپانی اکتیویژن بلیزارد به‌تازگی در مصاحبه کوتاهی اعلام کرد که قصد ساخت یک لایو اکشن سینمایی از بازی محبوب Overwatch و اکران آن روی پرده نقره‌ای سینماها را دارد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد به طور رسمی اعلام کرده که قصد دارد لایو اکشن سینمایی بازی Overwatch را به روی پرده سینماها ببرد. در مصاحبه اخیری که گزارشگر سایت خبری MCV با یکی از مسئولان کمپانی اکتیویژن بلیزارد ترتیب داده بود، تیم کیلپین، رئیس و مدیر عامل گروه محصولات مصرفی این شرکت، صحبت‌هایی درباره فعالیت‌های آینده کمپانی خود کرد. در این مصاحبه، زمانی که از تیم کیلپین درباره احتمال اینکه بازی محبوب Overwatch مجموعه بعدی باشد که بعد از لایو اکشن سینمایی بازی Call of Duty، به صورت فیلم ساخته شود و به روی پرده‌های نقره‌ای سینماها برود سوال شد، وی عنوان کرد که کمپانی اکتیویژن بلیزارد «علاقه خیلی زیادی به انجام این کار دارد». 

بر اساس توضیحاتی که خبرگزاری MCV مطرح کرده است، در واقع ماموریت و وظیفه گروه بخش محصولات مصرفی این است که برند‌های بزرگ‌ترین بازی‌های کمپانی Activision Blizzard را تبدیل به مجموعه‌های مختلف چند رسانه‌ای کرده و در بازار عرضه کند. کیلپین بعد از اینکه در سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین کمپانی اسباب‌بازی‌سازی یعنی متل را ترک کرد، به استخدام شرکت اکتیویژن بلیزارد درآمد و در ماه فوریه به سمت مدیر و مسئول گروه بخش محصولات مصرفی این کمپانی منصوب شد. همچنین بر اساس پروفایلی که او در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی LinkedIn وارد کرده، به نظر می‌رسد که سابقا زمانی را هم در کمپانی والت دیزنی سپری کرده و مدتی کارمند آنجا بوده است. وی در آنجا مسئولیت ساخت و توسعه «برنامه‌های مجموعه آثار درهم آمیخته از چند دسته و عملکرد برای دنیای پرنسس‌های دیزنی، وینی د پو (Winnie the Pooh) یا پو خرسه، میکی ماوس و انیمیشن‌های مختلف استودیو پیکسار» را بر عهده داشته است. حال تیم کیلپین در جدیدترین مصاحبه خود درباره اهداف بلند و بزرگ کمپانی اکتیویژن بلیزارد اینگونه سخن می‌گوید:

ما یک پلتفرم و یک ارگان هستیم. این مجموعه روی چند پلتفرم وجود دارد و قابل دسترس است. بنابراین به این مجموعه فقط نباید به‌عنوان یک بازی نگاه کرد؛ بلکه منبعی است برای تولید فیلم‌های بلند و کوتاه و مجموعه‌های تلویزیونی که به نوعی راهی برای گسترش وسعت مخاطبین و افزایش موقعیت‌ها و فرصت‌های خوب و حتی ایجاد مسابقات الکترونیکی هم محسوب می‌شود. حتی اگر تمامی این موارد را هم کنار بگذارید، در حال حاضر ما داریم از مجموعه‌ای صحبت می‌کنیم که صراحتا و به طور واقع هیچ مثل و مانندی ندارد و تا به حال شبیه آن هم ساخته نشده است.

کمپانی Activision Blizzard پیشتر و در سال ۲۰۱۶ هم کاری اینچنینی کرده بود و توانست بازی World of Warcraft را به روی پرده نقره‌ای سینماها بیاورد. حال اگرچه لایو اکشن سینمایی World of Warcraft توسط منتقدین به باد انتقاد گرفته شد، اما در نهایت توانست درآمدی بالغ بر ۴۳۳.۷ میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد که می‌توان گفت بخش عمده‌ای از این درآمد به خاطر موفقیت بزرگ بین المللی آن بوده است.

اگرچه کمپانی اکتیویژن انیمیشن سریالی آکادمی اسکای لندرز را ساخت و به خوبی توانست از پس آن برآید و تا به امروز دو فصل آن هم به روی آنتن رفته است، اما کمی بر سر تولید فیلم کال آف دیوتی به نوعی دو دل است و قصد دارد پروژه خود را به بهترین نحو انجام دهد. به نظر این کمپانی، اگر فیلم کال آف دیوتی به خوبی ساخته شود، می‌تواند راه را برای محصولات آینده هم هموار سازد

همچنین این کمپانی در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی اعلام کرد که برنامه‌هایی را برای ساخت و تولید یک فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی بر اساس بازی‌های خود در سر دارد و اعلام کرد که بازی Call of Duty و بازی Skylanders اولین برندهای بازی‌ای هستند که قرار است به ترتیب در قالب فیلم سینمایی روی پرده سینماها و برنامه تلویزیونی روی آنتن تلویزیون به نمایش برای عموم دربیایند. برنامه آنها تقریبا به همین ترتیب هم پیش رفت و سریال انیمیشنی Skylanders Academy (آکادمی اسکای لندرز) کار خود را از سال ۲۰۱۶ و در شبکه نتفلیکس آغاز کرد و این مجموعه در ماه فوریه برای فصل سوم خود تمدید شد. با این حال بازی کال آف دیوتی هنوز نتوانسته همانند همتای خود در این زمینه موفق باشد و راه خود را برای نمایش در سینماها پیدا کند. اما در ماه آوریل کمپانی اکتیویژن اعلام کرد که برنامه‌هایی برای به تصویر کشیدن دنیای این بازی همانند فیلم‌های استودیو مارول دارد. البته این موضوع در این مصاحبه جدید رها نشده و به آن پرداخته شد. تیم کیلپین در مصاحبه خود با MCV درباره ریسک‌ها و مشکلات ساخت مجموعه فیلم سینمایی کال آف دیوتی اینگونه صحبت کرد:

هر زمانی که شما قصد دارید مجموعه داستان محبوبی مانند این مورد را با این حجم و نوع از میراثی که تا به امروز جمع‌آوری کرده است انتخاب کنید، آن را گسترش دهید و تبدیل به یک فاکتور جدید و متفاوت بکنید، حتی اگر کار درستی هم انجام می‌دهید اما باز هم باید خیلی مراقب و مواظب کارهای خود باشید. پس صادقانه و رک و پوست‌کنده به شما بگویم؛ اگر ما احساس کنیم که داستان یا فیلمنامه این فیلم خوب از آب در نخواهد آمد آن را انجام نخواهیم داد. این موقعیت از آن مواردی نیست که تیم سازنده مدام بگوید: «مهم نیست نتیجه آن چه می‌شود. ما فقط پیش می‌رویم که کار را هر جوری هست به پایان برسانیم». این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. ما معتقدیم و اینگونه فکر می‌کنیم که اگر این کار درست و مناسب انجام شود به‌خوبی می‌تواند راه را برای آینده و گسترش مخاطبان پایه هموار سازد.

نظر شما درباره این اثر چیست؟ به نظر شما در آینده‌ای نزدیک شاهد اکران فیلم Call of Duty خواهیم بود؟ آیا کمپانی اکتیویژن بلیزارد می‌تواند از پس تولید و اکران فیلم Overwatch، آن هم در حد قابل قبول طرفداران، بربیاید؟


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده