نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

پینوکیو گیرمو دل تورو ساخته نخواهد شد

گیرمو دل تورو در سخنانی اعلام کرد که فیلم استاپ موشن Pinocchio ساخته نخواهد شد.

پرونده ساخت فیلم سه بعدی و استاپ موشن Pinocchio (پینوکیو) بسته شد. گیرمو دل تورو در سال ۲۰۰۸ خبر ساخت فیلمی سه‌بعدی از شخصیت پینوکیو را اعلام کرده بود و قرار بود این فیلم بر اساس تصاویر هنری گریس گریملی، مصورساز و داستان‌سرای کتاب‌های کودکان، ساخته شود. گریس گریملی معمولاً آثار عجیب و غریب و تاریکی را خلق کرده ست و این مرتبه به سراغ رمان ایتالیایی «ماجراهای پینوکیو»، اثر معروف کارلو کلودی در قرن نوزدهم رفته بود. ایده اولیه این بود که این فیلم نسخه بسیار تاریک‌تر داستان کارلو کلودی را روایت کند و در واقع قرار نبود این فیلم اقتباسی مستقیم از رمان و همچنین انیمیشن رنگارنگ دیزنی در سال ۱۹۴۰ باشد.    

در دهه گذشته پروژه گیرمو دل تورو همواره درگیر مشکلات گوناگون بوده است و هر بار خبری در رابطه با فیلم Pinocchio منتشر می‌شد تا اینکه سرانجام خبر لغو ساخت آن اعلام شد. در ابتدا گیرمو دل تورو قرار بود با همکاری کمپانی جیم هنسن این فیلم را بسازد. در سال ۲۰۱۲ نیز اعلام شد که گیرمو دل تورو قبول کرده است که این فیلم را به همراه مارک گوستافسن، مسئول انیمیشن‌سازی فیلم متفاوت و بسیار موفق Fantastic Mr. Fox (آقای فاکس شگفت‌انگیز)، بسازد و به روی پرده ببرد. گیرمو دل تورو علاوه بر کارگردانی، به‌عنوان نویسنده فیلمنامه نیز معرفی شده بود. اما گویا مشکلات این فیلم از جایی دیگر نشأت می‌گرفت و در واقع بزرگ‌ترین مشکلی که گیرمو دل تورو با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد، تأمین بودجه ساخت بود. گیرمو دل تورو اعلام کرده که برای ساخت فیلم Pinocchio تنها به ۳۵ میلیون دلار بودجه نیاز دارد که البته هیچ کمپانی و استودیویی راضی به تقبل این مبلغ نشد و گویا دلایل خاصی پشت این کار بوده است.

گیرمو دل تورو در مصاحبه با سایت IGN از فصل جدید سریال فانتزی Trollhunters (شکارچیان ترول) صحبت می‌کرد و در این میان اشاره‌ای هم به فیلم Pinocchio داشت و فاش ساخت که این فیلم سه‌بعدی و استاپ موشن دیگر ساخته نخواهد شد و پرونده آن بسته شده است. صحبت‌های گیرمو دل تورو را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

این فیلم ساخته نخواهد شد. ایده در نظر گرفته‌شده برای ساخت این فیلم این بود که داستان آن در زمان اوج‌گیری حکومت فاشیسم در ایتالیا و در زمان موسولینی روایت شود. دوران خوبی برای صحبت کردن در مورد عروسک بودن و انسان بودن بود، ولی خب دیگر این اتفاق نخواهد افتاد و پروژه پیشرفتی نخواهد داشت.

Pino-II

چندی پیش طبق خبری که ‌سایت ورایتی منتشر کرد، گیرمو دل تورو اعلام کرده بود که به مدت یک سال از کارگردانی هر نوع فیلم یا سریالی کناره‌گیری کرده است و اکنون نیز خبر لغو ساخت فیلم Pinocchio اعلام شد. در هر صورت خبر لغو ساخت فیلم Pinocchio سرانجام با وقفه‌ای طولانی اعلام شد. از همان ابتدا مشخص بود که استودیوها و کمپانی‌های سازنده فیلم در هالیوود، علاقه چندانی به داستان تیره‌وتار و البته سیاسی گیرمو دل تورو ندارند و ترجیح می‌دهند پینوکیو در همان فضای رنگارنگ دیزنی باقی بماند.

ایده در نظر گرفته شده برای ساخت این فیلم این بود که داستان آن در زمان اوج‌گیری حکومت فاشیسم در ایتالیا و در زمان موسولینی روایت شود. دوران خوبی برای صحبت کردن در مورد عروسک بودن و انسان بودن بود، ولی خب دیگر این اتفاق نخواهد افتاد  

این فیلمساز مکزیکی فیلم‌های با بودجه اندک و البته موفقی را کارگردانی کرده است و برخی از آن‌ها همچون دو فیلم Crimson Peak (قله‌ای به رنگ خون) و The Shape of Water (شکل آب) مورد تأیید سازندگان قرار گرفتند و فیلم‌های خوبی از آب درآمدند و برخی همچون Beauty and the Beast (دیو و دلبر) مورد تأیید قرار نگرفتند و به فرد دیگری سپرده شدند. گیرمو دل تورو قرار بود بعد از ساخت فیلم The Shape of Water، ساخت فیلم Fantastic Voyage (سفر فوق‌العاده) را آغاز کند که البته به دلیل همان استراحت یک ساله، این پروژه فعلاً متوقف شده است.

آخرین فیلمی که این کارگردان مکزیکی ساخته است، فیلم رمانتیک، فانتزی و ترسناک The Shape of Water است و این فیلم بسیار مورد پسند منتقدان قرار گرفت. فیلم The Shape of Water توانست در هفتاد‌وچهارمین جشنواره فیلم ونیز، جایزه شیر طلایی را از آن خود کند. گیرمو دل تورو به همراه ونسا تیلور، فیلمنامه‌نویسان این فیلم بودند و از بازیگرانی که در آخرین ساخته گیرمو دل تورو به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استولبارگ و الکساندر دسپلا اشاره کرد.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده