نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین بازی های رومیزی تک نفره

این بار در سری مقالات هفتگی مختص به بازی‌های رومیزی، تصمیم گرفتیم فهرستی از بهترین بازی‌های رومیزی تک‌نفره تهیه کنیم.

بازی‌های رومیزی، به طور کلی بازی‌هایی هستند که باید در جمع و با تعدادی از دوستانتان تجربه شوند. ذات اینگونه بازی‌ها، به این صورت است که شما به همراهی چند دوست نزدیکتان که از قضا خوره اینگونه بازی‌ها هستند، دور هم جمع می‌شوید و یک بعد از ظهر را به تجربه یکی از بازی‌های مورد علاقه‌تان می‌گذرانید. اما اینجا چند مشکل بوجود می‌آید. اول اینکه، پیدا کردن دوستانی که قصد داشته باشند یک بازی رومیزی جدید را با شما تجربه کنند، کمی سخت است و از طرف دیگر به دلیل مشغله‌های مختلف، اینکه بتوانید برنامه‌ریزی کنید و یک بعد از ظهر را دور هم بگذرانید، ممکن است نیازمند هفته‌ها برنامه‌ریزی باشد و در آخر نیز ممکن است یکی از دوستانتان در آخرین لحظه برنامه را کنسل کند! به همین دو دلیل، سازندگان بازی‌های رومیزی نیز در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند بازی‌های خود را طوری طراحی کنند که قابلیت بازی به صورت تک‌نفره را داشته باشند که در کمال تعجب، تجربه تک نفره تعدادی از آنها، در نوبه خود بسیار جذاب و هیجان انگیز است. حتی بازی‌هایی نیز هستند که به صورت خاص برای تجربه به صورت تک نفره طراحی شدند. این هفته، تصمیم گرفتیم که در سری مقالات بازی‌های رومیزی زومجی، به سراغ فهرستی از بازی‌هایی برویم که می‌توانید آنها را به صورت تک‌نفره تجربه کنید:

بازی‌های رومیزی تک نفره

Mage Knight

بازی رومیزی Mage Knight از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۱، همیشه با عبارت «بازی تک‌نفره» گره خورده بود. یک بازی فانتزی حماسی که توسط ولادا چواتیل مشهور طراحی شده است. با اینکه بازی برای یک تا چهار نفر طراحی شده است، اما عموما به عنوان یک بازی تک‌نفره شناخته می‌شود. اگر شما حس کشتن هیولاها، ارتقا دادن شخصیت خودتان یا گشت و گذار در یک فضای فانتزی را دارید، Mage Knight برای شما است. هر چند که برای تجربه این بازی، باید زمان زیادی را صرف کنید و ممکن است هر دست بازی، حتی سه ساعت طول بکشد و هر نوبتی که بازی می‌کنید، باید حساب‌شده و با استراتژی باشد.

بازی‌های رومیزی تک نفره

Friday

بیشتر بازی‌های که در این لیست آنها را معرفی می‌کنیم، بازی‌هایی هستند که به طور خاص برای تجربه چند نفره طراحی شده‌اند و با استفاده از تعدادی قانون جدید امکان تجربه آنها به صورت تک‌نفره وجود دارد. اما بازی Friday، اصلا اینگونه نیست و بازی به طور مشخص برای تجربه به صورت تک‌نفره طراحی شده است. بازیکنان، در این بازی نقش جمعه، دستیار رابینسون کروزوئه را بازی می‌کنند و باید به او کمک کنند تا با کمک همدیگر بتوانند در جزیره زنده بمانند. شما در این بازی، باید از طریق کارت‌های مختلفی که شانسی از دسته کارت‌ها به‌دست می‌آورید، برای بقا تلاش کنید و از طریق آنها، مهارت‌های خود را بیشتر کنید. با اینکه ذات بازی به گونه‌ای است که شانس هم در آن دخیل است، اما این شانس تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بازی‌های رومیزی تک نفره

Onirim

بازی Onirim، شما را در کابوسی قرار می‌دهد که باید سعی کنید از هزارتوی موجود در این کابوس، فرار کنید. شما در این بازی، برای باز کردن درها، باید از کارت‌های هم‌رنگ و نشانه‌های یکسان استفاده کنید. بازی، دارای مکانیک بسیار ساده‌ای است و یکی از نقاط فوق‌العاده بازی، طراحی هنری آن است که توسط فیلیپ گورین و الیس پلسیس انجام شده است. نسخه دوم بازی، چند بسته الحاقی مختلف نیز دارد که شما می‌توانید با ادغام کردن آنها، راه‌های جدیدی برای بازی پیدا کنید و به همین دلیل ارزش تکرار بازی، بسیار بالا است.

بازی‌های رومیزی تک نفره

The Lord of the Rings: The Card Game

با اینکه برای بازپس گیری حلقه از ریوندل، یاران زیادی لازم بود، اما در این بازی کارتی، برای مبارزه با نیروهای موردور، فقط به یک نفر نیاز است! در این بازی کارتی ماجراجویی سناریو محور، شما کنترل قهرمانی از سرزمین میانه را به دست می‌گیرید و در آن باید به جنگ ارک‌ها، وارگ‌ها و نیروهای دیگری بروید. برای مبارزه با آنها، شما دسته کارتی را به انتخاب خود می‌چینید. از زمان عرضه این بازی در سال ۲۰۱۱، تا به حال سناریوها، قهرمانان و موارد بسیار زیاد دیگری برای آن عرضه شده است.

بازی‌های رومیزی تک نفره

Sherlock Holmes Consulting Detective

آیا تابه‌حال شده است که دوست داشته باشید در نقش شرلوک هولمز، معرو‌ف‌ترین کارآگاه خصوصی جهان بازی کنید و معماهای غیر قابل حلی را حل کنید؟ این بازی رومیزی، از لحاظ جذابیت، دقیقا مانند رمان‌های شرلوک هولمز به قلم سر آرتور کنان دویل است. در این بازی،‌ چند سناریو مختلف جذاب وجود دارد که همین مساله باعث می‌شود بتوانید آن را برای چندین بار تجربه کنید. یک نقشه لندن، یک دایره‌المعارف آدرس و روزنامه‌ای که در بازی وجود دارند، به شما در حل معمای هر سناریو کمک می‌کنند. شما در این بازی باید متهمین را پیدا و از آنها بازجویی کنید. با این حال باید این نکته را در نظر بگیرید که بازی، اصلا به شما کمکی نمی‌کند و شما باید با تکیه روی مهارت خودتان، بازی را به اتمام برسانید. 

بازی‌های رومیزی تک نفره

Shadowrun: Crossfire

دنیای Shadowrun، در طی سال‌ها در مدیوم‌های مختلفی به تصویر کشیده شده است. از بازی نقش‌آفرینی رومیزی اولیه این دنیا گرفته تا کتاب‌ها و بازی‌های ویدیویی. بازی Shadowrun Crossfire، در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و به بازیکنان فرصت این را ارائه کرد که در یک دنیای آخرالزمانی سایبرپانک، تجربه جدیدی از این دنیا داشته باشند. در این بازی هم شما باید با ساختن دسته‌ای از کارت‌ها، بازی را به اتمام برسانید. به دست آوردن اطلاعات، حفاظت از یک شخص مهم و حتی کشتن یک اژدها، از وظایفی است که برای اتمام بازی باید آنها را انجام دهید و در این میان باید حواستان به «کارما» و ارتقای شخصیت‌هایتان نیز باشد. در حالت تک‌نفره بازی، شما در نقش دو شخصیت یا بیشتر بازی می‌کنید که به دلیل ذات همکاری بازی میسر شده است.

بازی‌های رومیزی تک نفره

Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island

این بازی،‌ دومین بازی این فهرست با تم رابینسون کروزوئه محسوب می‌شود. در ماجراهای جزیره نفرین‌شده (ترجمه نام بازی)، بازیکنان در نقش نجات‌یافتگان یک کشتی غرق شده بازی می‌کنند و باید در جزیره‌ای که به صورت مداوم تلاش می‌کند آنها را بکشد، زنده بمانند. در بازی، چندین شخصیت مختلف با قدرت‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. در این بازی، شما باید به دنبال غذا بگردید، محل زندگی برای خود بسازید و سعی کنید آن را ارتقا دهید و نقاط مختلف جزیره را کشف کنید. با اینکه ذات بازی تجربه به صورت چند نفره است، اما در کتاب قوانین بازی، تعدادی قانون برای تجربه آن به صورت تک‌نفره نیز وجود دارد. با این حال شما می‌توانید به صورت تک‌نفره، کنترل چند شخصیت را بر عهده بگیرید و مانند نسخه چند نفره بازی به تجربه آن بپردازید.

بازی‌های رومیزی تک نفره

Imperial Settlers

در این بازی ژانر «ساخت امپراتوری»، بازیکنان کنترل یکی از چهار تمدن نوپا را بر عهده می‌گیرند که توسط ایگناسی ترزویچک طراجی شده است. بازی دارای قوانین بسیار جالبی است که باعث می‌شود گسترش و بزرگ‌تر کردن امپراتوری شما، آسان تر شود. بازیکنان با بازی کردن کارت‌ها، می‌توانند منابع مختلف تولید کنند و با استفاده از این منابع تولید شده، کارت‌های قوی‌تری را بخرند. این مکانیزم، در اواخر بازی بسیار لذت‌بخش است زیرا به شما اجازه می‌دهد با ترکیب کردن کارت‌های قوی، تعدادی حرکت فوق‌العاده را انجام دهید. مکانیزم بازی، Imperial Settlers را به یک بازی تبدیل کرده است که در آن باید برای هر حرکت‌تان یک برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر هم بازی براش شما خسته کننده شد، می‌توانید یکی از بسته‌های الحاقی متعدد بازی را تهیه کنید تا ارزش تکرار آن را بالاتر ببرید. 

بازی‌های رومیزی تک نفره

Burgle Bros.

بازی برادران برگل، یک بازی شبیه‌ساز دزدی از سازندگان بازی Paperback است. در این بازی که در ژانر بازی‌های همکاری دسته‌بندی می‌شود، شما باید با استفاده از مخفی‌کاری دزدی کنید. در این بازی، شما در یک آسمان‌خراش قرار دارید و باید با دور زدن محافظین، فرار از دست تله‌های لیزری، باز کردن درهایی که با اثر انگشت حافظت شده‌اند و باز کردن درهای مختلف، در سه طبقه مختلفه، سه گاوصندوق را باز کنید. هر شخصیت بازی، دارای ویژگی‌های مختص به خود است. برای تجربه یک نفره این بازی، می‌توانید نقش دو شخصیت یا بیشتر را بر عهده بگیرید. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده