نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

اولین واکنش منتقدان به فیلم Justice League

از آنجایی که زمان کمی تا اکران فیلم Justice League باقی مانده، برخی منتقدین اولین نظر خود را در مورد آن منتشر کردند و به نظر می‌رسد که با یک فیلم جذاب طرف هستیم.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در طی گزارشی جدید، اولین بازخوردها و واکنش‌های منتقدان نسبت به فیلم Justice League (لیگ عدالت) منتشر شد. بالاخره ممنوعیت و تحریم منتقدان نسبت به اعلام نظرات خود در شبکه‌های اجتماعی در روز جمعه برداشته شد و منتقدان با خیال راحت توانستند اولین واکنشات خود را نسبت به یکی از مورد انتظارترین آثار سال ۲۰۱۷، اعلام کنند. اگرچه نقدهای کامل این منتقدان تا زمانی که وقت خیلی کمی تا اکران مانده باشد منتشر نمی‌شود و حالا حالاها باید منتظر بمانیم، اما آنها خیلی از حرف‌هایشان را در حساب کاربری رسمی توییتر خود برای طرفداران مشتاق و منتظر مطرح کردند.

به طور کلی می‌توان گفت که اکثر منتقدان به اتفاق بر این باور بودند که فیلم لیگ عدالت در کل، از هر نظر و از هر زاویه‌ای اثر کامل، بدون نقص و عالی‌ای نیست. البته همین اکثریت منتقدان در کنار صحبت‌های خود به این نکته هم به شدت اشاره کردند که این اثر نسبت به فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) تا حد خیلی زیادی پیشرفت کرده و نقاط قوت زیادی در خود دارد. به دنبال فیلم Wonder Woman (واندر وومن) که به موفقیت‌های فوق‌العاده زیادی رسیده است، جمع کثیری از منتقدان بر این باورند که سازندگان بالاخره توانستند آن طنز مورد نیاز در دیالوگ‌ها و تن و لحن مورد نیازی که تا به این لحظه به طرق مختلف در این دنیای سینمایی رعایت می‌شد را پیدا کرده و در این فیلم به کار ببرد.

حال بیایید از مقدمه و صحبت‌های ابتدایی گذشته و به سراغ نقدهای کوتاه منتقدان که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده برویم:

مایک روژو از گیم‌اسپات:

فیلم لیگ عدالت خوب است!

(من بالاخره این فرصت را پیدا کردم تا بتوانم نظرم را درباره این فیلم بیان کنم!)

زن شگفت‌انگیز، شگفت‌انگیز است، آکوامن به طرز شگفت‌آوری جذاب است، فلش خیلی بامزه و خنده دار است، داستان خیلی هماهنگ و مرتبط پیش می‌رود و به طرز شگفت‌انگیزی خنده دار و سرگرم کننده است. نمی‌توان گفت که فیلم بی‌نقص و کاملی است اما واقعا لذت بخش و سرگرم کننده است.

نقد کامل این فیلم به زودی منتشر می‌شود.

تری شوارتز از IGN:

من واقعا از اینکه حالا دارم برای شما این گزارش را می‌نویسم و اعلام می‌کنم که فیلم لیگ عدالت بسیار سرگرم کننده است، خیلی خوشحالم. اثر کاملی نیست و نقص‌های مخصوص به خودش را هم دارد اما کاری کرد که شما تا انتهای فیلم نسبت به این شخصیت‌ها در قالب یک تیم اهمیت قائل شوید و این کار را هم به خوبی انجام داد. همچنین این فیلم خیلی خنده‌دار و بامزه بود، در خیلی راه‌های غیرمنتظره هم این اتفاق می‌افتد.

جینا بوش از سایت Legion of Leia:

من فیلم لیگ عدالت را دیدم و این نظری است که من درباره این اثر دارم. نظر من این است: فوق‌العاده از آن لذت بردم و در حد انفجار درباره آن هیجان دارم! من توانستم این تیم را در کنار هم ببینم و تماشای آنها واقعا برای من لذت‌بخش بود. ازرا میلر تقریبا تمامی توجهات را به سمت خود جذب کرده بود و از طرف دیگر واندر وومن هم واقعا فوق‌العاده ظاهر شد.

برندن دیویس از ComicBook Now:

لیگ عدالت یک فیلم کامل و بی نقص نیست. داستان آن عیب و نقص‌هایی دارد و شخصیت منفی و شرور آن یک CGI ساده و معمولی است.

اما، مهم‌تر از همه این است که قهرمانان درست انتخاب شده و کار خود را به خوبی توانستند انجام دهند. همه اعضای لیگ عالی و فوق‌العاده هستند و خیلی سخت است که بخواهی از میان آنها یک عضو مورد علاقه خود را انتخاب کنی.

سراسر لذت‌بخش و سرگرم کننده بود، از ابتدا تا دقایق پایانی.

ژرمین لوسیر از Gizmodo:

لیگ عدالت! فیلم خوبی است. روایت داستانی آن کمی شلوغ و آشفته است، ریسک‌‌ها موفقیت آمیز نبودند و شخصیت منفی و شرور آن عالی نیست. با این حال می‌توان گفت که قهرمانان فوق‌العاده عالی بودند، خیلی بامزه و سرگرم کننده بود و شخصیت‌های داستان به طرز شگفت‌آوری موثر واقع شده بودند. نمی‌توانم بگویم آن را دوست داشتم اما بخش‌ها و قسمت‌های خوب زیادی وجود داشت تا به اندازه کافی بتواند من را برای آینده و قسمت‌های بعدی پر هیجان نگه دارد.

فیلم Justice League

از نگاه منتقدین فیلم بسیار جذاب است و قهرمانان هیجان‌انگیز هستند

این یک حقیقت انکار ناشدنی است که تا به این لحظه تقریبا تمامی منتقدانی که اولین نظرات خود را درباره این اثر مطرح کرده‌اند معتقدند که فیلم Justice League نه تنها خیلی سرگرم کننده و تا حدودی خنده‌دار است بلکه پر از قهرمانانی است که شما را سر ذوق و هیجان آورده و تقریبا نسبت به آثار قبلی کمپانی دی سی متفاوت‌تر بوده و نظر شما را تغییر خواهد داد. در میان این منتقدان، خیلی از آنها هستند که با دیدن این اثر امید خیلی زیادی نسبت به قسمت‌های بعدی این مجموعه پیدا کرده‌اند و هیجان زیادی برای آنها دارند. 

پیتر سرتا از Slash Film:

فیلم لیگ عدالت بهتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کردم، اما یک موفقیت چشم‌گیر و تاثیر گذار نبود. تعاملاتی که در این فیلم بین اعضای تیم صورت می‌گرفت سراسر بامزه و سرگرم کننده بود. این فیلم توانست دنیای سینمایی دی سی را در یک مسیر امیدوار کننده‌ای قرار دهد که آثار بعدی و حتی قبلی باید در همین راه قرار می‌گرفتند و بگیرند. فلش و آکوامن تقریبا تمامی توجهات بینندگان را به خود جلب کرده بودند. سایبورگ و شخصیت منفی و شرور داستان را هم می‌توان گفت که به نوعی نقاط ضعف این اثر بودند.

شاید یکی از جالب‌ترین مواردی که در میان اولین بازخوردها می‌تواند پیش بیاید، واکنشی است که نسبت به یک اثر دو کارگردانه مطرح می‌شود. با اینکه زک اسنایدر در ابتدا همه کاره‌ی پروژه بود و کارگردانی و هدایت بخش زیادی از پروژه تولید را برعهده داشت، اما زمانی که به دلیل مسائل شخصی و اتفاقات غم‌انگیزی که در خانواده‌اش رخ داده بود قصد ترک تیم را داشت، جاس ویدون مسئولیت‌های او تقبل کرده و کارگردانی بخش دیگر پروژه و نظارت بر فیلمبرداری دوباره این اثر را برعهده گرفت. با توجه به اینکه این دو کارگردان سبک‌های خلاقانه متفاوت و متمایزی نسبت به هر زمینه‌ای داشتند، طبیعی بود که خرابکاری‌هایی در انتها به وجود بیاید اما هیچکس حجم این آشفتگی و شلوغی را نمی‌دانست که این اختلاف نظر و اختلاف دیدگاه چقدر می‌تواند باعث آشفتگی محصول شود. البته به طرز شگفت‌آوری به نظر می‌رسد که اثر نهایی از ترکیب بهترین‌های هر دو کارگردان به وجود آمده و آنطور که پیش‌بینی می‌شد در نتیجه نهایی آشفتگی زیادی به وجود نیامده است.

جیم ویودا از IGN:

فیلم لیگ عدالت اثر خوبی است! سرگرم کننده و بامزه است. شخصیت‌ها خیلی سرگرم کننده هستند و بازیگران شیمی و ترکیب خیلی خوبی را در کنار هم به وجود آورده‌اند و نتیجه خوبی به دست آمده است. من می‌خواهم قسمت‌های بیشتری از آنها را در این مجموعه ببینم. به نظر می‌رسد که این محصول، فیلم اسنایدر است اما وقتی بیشتر درون فیلم غرق می‌شوی سبک کاری جاس ویدون بیشتر به چشم می‌آید. این اثر مشکلات زیادی دارد، اگرچه من تمامی آنها را در نقد کامل خود که تقریبا هفته آینده منتشر می‌شود بررسی می‌کنم اما خبر خوب این است که فیلم لیگ عدالت خیلی سرگرم کننده و لذت‌بخش است. اگر فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت شما را ناامید کرد و انتظارات شما را برآورده نکرد، فیلم لیگ عدالت به خوبی می‌تواند این دلخوری‌ها را شسته و از بین ببرد.

این قسمتی از نظرات من درباره فیلم لیگ عدالت است.

تا به این لحظه با خیال راحت می‌توان گفت که طرفداران کمپانی دی سی و فیلم‌های آن می‌توانند با اطمینان کامل نسبت به چیزی که قرار است در فیلم لیگ عدالت تماشا کنند خوشبین باشند. همچنین لازم به ذکر است که فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.

نظر شما درباره این فیلم چیست؟ به نظرتان می‌تواند انتظارات شما را برآورده سازد؟ به نظر شما چه عملکردی در باکس آفیس خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده