نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل Star Wars: Force Arena

در بازی Star Wars: Force Arena بازیکن‌ها در تعدادی از شدیدترین و هیجان‌انگیزترین مبارزات چندنفره هم‌زمان علیه یکدیگر در جای جای کهکشان وارد نبرد خواهند شد. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

جورج لوکاس با خلق مجموعه فیلم‌های استار وارز (Star Wars) همراه با شخصیت‌های محبوب و داستان درگیر کننده یکی از موفق‌ترین و غنی‌ترین یونیورس‌های کلاسیک حماسی دنیای سینما را به ارمغان آورد؛ مجموعه‌ای فوق‌العاده تاثیرگذار که سال‌های پیاپی پس از آن با اقتباس‌های فراوان، شاهد انتشار بازی‌های ویدیویی بسیار موفقی از روی آن بودیم. حال از آنجایی که زمان زیادی به اکران آخرین نسخه از مجموعه فیلم‌های سری جنگ ستارگان با نام Star Wars: The Last Jedi باقی نمانده است تصمیم گرفتم یکی از بازی‌های موبایل خوش‌ساخت بر اساس این سری و شخصیت‌های محبوب آن را برای شما معرفی کنم.

در بازی اندروید و بازی آیفون Star Wars: Force Arena، ساخته‌ی استودیو نتماربل گیمز (Netmarble Games) شما در نقش قهرمان اصلی به نیروهای خود جهت مبارزه علیه دشمنان به سبک اکشن استراتژی هم‌زمان (MOBA) در جهان استار وارز، فرمان خواهید داد. بازی موبایل Star Wars: Force Arena با تلفیقی از چندین ژانر مختلف یک تجربه کاملا لذت‌بخش از بازی‌های MOBA روی تلفن‌های هوشمند را به ارمغان آورده است. اگر با ساخته‌هایی نظیر بازی کلش رویال یا بازی Chaos Battle League ارتباط برقرار کرده‌اید و از ترکیب آنها با مکانیزم‌های آثاری چون سری بازی League of Legends یا سری بازی Dota استقبال می‌کنید و از همه مهم‌تر از طرفداران یونیورس جنگ ستارگان هستید، بازی Star Wars: Force Arena یک انتخاب فوق‌العاده برای شما خواهد بود.

در بخش گیم‌پلی، هدف بازیکن کاملا مشخص است؛ شما باید با استفاده از کارت‌های موجود دسته (Deck) مورد نظر خود را بچینید و در نبرد‌هایی نفس‌گیر سعی کنید با استقرار صحیح کارت‌ها پایگاه و نیرو‌های دشمن را نابود کنید. همانطور که اشاره شد، شما نقش یک قهرمان را بر عهده خواهید داشت و می‌توانید کارت‌های مربوط به نیرو‌های خود را اعم از شورشی‌ها، استورم‌تروپرز و حتی جنگنده X-Wing و غیره، به هر قسمت از محیط اعزام کنید. هر سایت از سه برج متفاوت تشکیل شده است و با نابود‌سازی هرکدام از آنها یک امتیاز به تیم شما داده خواهد شد. از آنجایی که بخش مبارزات در بازی Star Wars: Force Arena بر مبنای زمان محدود (۳ دقیقه) در نظر گرفته شده است، اگر نتوانید پایگاه دشمن را در مدت زمان اشاره‌شده کاملا نابود سازید، هر تیمی که بتواند امتیاز بالاتری را کسب کند برنده‌ی میدان خواهد بود. بخش کنترل در Star Wars: Force Arena بسیار ساده و سرراست طراحی شده است. درست مانند دیگر بازی‌های سبک استراتژی و MOBA کافی است برای حرکت یا حمله، قسمتی از محیط پیرامون را که می‌خواهید نیرو‌های شما به آن یورش ببرند لمس کنید و ادامه کار را به آنها بسپارید. برای استقرار نیروهای خود کافی است کارت مربوط به هرکدام را با توجه به داشتن میزان انرژی کامل لمس کرده و در قسمتی از محیط که می‌خواهید پیاده‌سازی کنید.

استراتژی‌های متفاوت در حین نبرد و شخصی‌سازی‌های جالب توجه، عمق فوق‌العاده‌ای به بخش گیم‌پلی در بازی Star Wars: Force Arena بخشیده است

بازی Star Wars: Force Arena به لطف استفاده از سیستم غنی در بخش کارت‌ها مانند خلق استراتژی‌های متفاوت در حین نبرد و شخصی‌سازی‌های جالب توجه، عمق فوق‌العاده‌ای به بخش گیم‌پلی بخشیده است. آیا نیرو‌های ضعیف با سرعت اعزام بالاتر را مد نظر خواهید داشت یا نیروهای قوی‌تر با سرعت اعزام بسیار بیشتر؟ به نظر من که یک ترکیب متعادل مابین کارت‌های بازی با نرخ انرژی‌ و قدرت‌های متفاوت می‌تواند یک انتخاب معقولانه باشد. شما می‌توانید کارت‌های متفاوت را در طول روند بازی با استفاده از به‌دست آوردن بوستر‌ها با پیروزی در هر نبرد، کسب تیکت‌های رایگان پس از هر ۴ ساعت یا خرید با پول نقد از طریق بخش‌های پرداخت درون برنامه‌ای کسب کنید. نیروها همچنین با استفاده از واحد پول درون بازی و همچنین به‌دست آوردن کارت‌های بیشتر از همان نوع قابل ارتقا هستند. اگر به نقطه‌ای رسیدید که نیاز به ارتقا نیروی مورد نظر را داشتید و کارت مربوط به آن به‌صورت تصادفی خیلی وقت بوده است که در دسترس شما قرار نگرفته، می‌توانید از طریق طلا (واحد پول بازی) نسبت به خرید تعداد کارت‌های مورد نظر خود اقدام کنید.

مبارزات Star Wars: Force Arena به‌صورت هم‌زمان (Real-Time) و مقابل دیگر بازیکن‌ها در سراسر دنیا طی دو حالت «یک در مقابل یک» و «دو در مقابل دو»، قابل بازی کردن هستند. همچنین بازی شامل یک بخش تمرینی نیز می‌شود که برای استفاده از آن نیازی به اتصال اینترنت نخواهید داشت، اما برای کسب استراتژی‌ها، استفاده صحیح از مکانیز‌م‌های بازی و همچنین به‌دست آوردن پول و کارت‌های گوناگون، حتما باید به‌صورت آنلاین در مقابل دیگر بازیکن‌ها به مبارزه بپردازید. به نظر من بخش 2v2 در Star Wars: Force Arena با توجه به استفاده از استراتژی‌های متفاوت‌تر و همکاری با یک بازیکن دیگر در سمت خود لذت‌‌بخش‌ترین قسمت بازی محسوب می‌شود. Star Wars: Force Arena همچنین از سیستم کلن یا قبایل پشتیبانی می‌کند که به‌وسیله آن می‌توانید با دیگر بازیکن‌ها به جهات متفاوت تعامل داشته باشید. روی‌هم رفته، بخش گیم‌پلی در بازی Star Wars: Force Arena با استفاده از ایده و المان‌های آشنا در بازی‌های هم‌سبک مانند بازی Clash Royale، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌ها در ژانر بازی‌های استراتژی هم‌زمان روی موبایل است.

در بخش طراحی بصری، در حالی که این روز‌ها شاهد تمرکز زیاد توسعه‌دهندگان گوناگون در خلق جلوه‌های گرافیکی به سبک‌های کلاسیک و کارتونی هستیم، استودیو Netmarble Games با تمرکز بر خلق گرافیک فوق‌العاده و تقریبا رئلستیک، سعی کرده است تجربه بازی را بیش از هرچیزی به مجموعه فیلم‌های استار وارز نزدیک‌ کند. استیج‌های بازی و نحوه قرارگیری برج‌‌های متفاوت در آنها به‌صورت یکسان طراحی شده‌اند، اما محیط‌ها و ویژگی‌های لوکیشن‌های مربوط به هرکدام با دیگری متفاوت خواهد بود؛ استیج‌هایی نظیر Hoth ،Tatooine و از این دست موارد که برای هرکدام ار طرفداران مجموعه‌ی استاروارز کاملا آشنا خواهند بود. موزیک‌ها و افکت‌های صوتی نیز مانند دیگر ساخته‌های برگرفته از جهان استار وارز در بالاترین حد ممکن قرار دارند. موزیک‌های متن Star Wars: Force Arena به‌سرعت یادآور موسیقی‌های اصلی سری فیلم‌های این مجموعه خواهد بود و افکت‌های صوتی، نظیر صدای شلیک اسلحه و غیره نیز دقیقا از روی نمونه‌های اورجینال طراحی شده‌اند.

|

در نهایت بازی موبایل Star Wars: Force Arena با ترکیبی از المان‌ها و مکانیزم‌های متفاوت در بازی‌های استراتژی و MOBA یک گیم‌پلی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و اعتیادآور را برای طرفداران این ژانر و دوست‌داران یونیورس استار وارز مهیا کرده است. اگر با ساخته‌هایی نظیر League of Legends یا سری بازی Dota آشنایی داشته باشید، کاملا به نحوه ارائه و مکانیزم‌ها در Star Wars: Force Arena واقف خواهید شد. Star Wars: Force Arena با بهره‌گیری از جهان مجموعه Star Wars و شخصیت‌های محبوب آن در کنار استفاده از طراحی بصری و صداگذاری فوق‌العاده، یک نمونه کم‌نظیر از الهام‌گیری در ساخت یک بازی موبایل خوش‌‌ساخت از روی مجموعه‌های معروف است. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌ پلی و اپ‌ استور به‌صورت رایگان برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Star Wars: Force Arena


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده