نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳

نینتندو رسما سرویس Miiverse را در Wii U و 3DS متوقف کرد

نینتندو رسما فعالیت شبکه‌ Miiverse را در کنسول Wii U، نینتندو 3DS و پی سی متوقف کرد.

شکی نیست که نینتندو می‌ورس «Miiverse» در چند نسل گذشته نقش پررنگی را در شکل‌دهی استراتژی‌های آنلاین نینتندو داشته است. اکنون با وجود همه‌ی خاطرات و لحظه‌ها خوبی که با این شبکه‌ی اجتماعی به‌وجود آمد، گیمرها باید با آن خداحافظی کنند.

البته این برای طرفداران نینتندو خبر جدیدی نیست چرا که این کمپانی حدود یک ماه پیش اعلام کرد که قصد متوقف کردن فعالیت این شبکه را دارد تا تمام تمرکزش را بر روی کنسول نینتندو سویچ بگذارد. در حال حاضر اگر با کنسول 3DS یا Wii U خود قصد استفاده از آن را داشته باشید صرفا با یک ارور مواجه خواهید شد.

بازی‌ها نیز از تاثیرات متوقف شدن این سرویس بی‌نصیب نمانده‌اند و برای مثال بازی Super Mario Maker، روی کنسول Wii U آپدیتی را با این مضمون دریافت کرد:

به دنبال متوقف شدن فعالیت سرویس می‌ورس، قادر به قرار دادن کامنت جدید نخواهید بود و کامنت‌های جدید نیز قابل مشاهده نیستند. البته دوره‌های جدید همچنان قابلیت آپلود کردن، بازی کردن و ارزیابی کردن خواهند داشت.

البته نمی‌توان ادعا کرد که همه‌ی گیمرها طرفداران پر و پا قرص این سرویس بودند اما باز هم باید به خاطر خدمات مفیدی که ارائه داد، به آن احترام گذاشت. متوقف کردن این سرویس حرکتی از نینتندو بود که باعث شد این شرکت در راستای ارائه‌ی خدمات بهتر در زمینه‌های شبکه‌های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوا، قدمی دیگر بردارد. برای مثال می‌توان به قابلیتی اشاره کرد که نینتندو آن را در تابستان سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. قابلیتی که به گیمرها اجازه می‌داد از بازی‌هایشان اسکرین‌شات گرفته و آن‌ها را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. قابلیتی که در کنسول‌هایی همانند ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز وجود داشته و از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

می‌ورس و طرفداران آن روزهای خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کردند اما اکنون دیگر زمان آن رسیده تا با آن برای همیشه خداحافظی کنیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده