// جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵

الکترونیک آرتز با خرید استودیو ریسپاون ساخت بازی Titanfall 3 را تایید کرد

استودیو ریسپاون به دست الکترونیک آرتز خریداری شده و قرار است روی Star Wars ،Titanfall 3 و یک بازی واقعیت مجازی کار کند.

در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی الکترونیک آرتز با پرداخت مبلغ قابل توجهی استودیو ریسپاون اینترتینمنت را خریداری کرد. این استودیو با اینکه پیش از این هم با الکترونیک آرتز کار می‌کرد و مسئول پروژه Titanfall به حساب می‌آمد، اما در تصاحب این کمپانی نبود؛ تا اینکه EA با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد استودیو ریسپاون و آی‌پی تایتان فال را خریداری کرده است.

در این میان، مشخص شد که استودیو Respawn علاوه بر ساخت یک بازی واقعیت مجازی و همچنین یک بازی سوم-شخص از مجموعه Star Wars، کار تولید بازی Titanfall 3 را هم آغاز کرده است، اما هنوز هیچ جزئیاتی از اینکه نسخه بعدی Titanfall قرار است در چه مسیری قرار بگیرد در دسترس نیست. در مورد بازی جدید Star Wars هم باید به این نکته اشاره کرد که کارگردانی بازی بر عهده استیگ آسموسن، کارگردان بازی God of War 3 خواهد بود.

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در مورد پیوستن استودیو ریسپاون به این کمپانی گفت:

استودیو ریسپاون از دید ما یک تیم توانمند در زمینه ساخت و توسعه بازی است که با دیدگاهی وسیع، خلاقیتی فوق‌العاده و استعدادی شگرف در حال انجام کارش است. همکاری طولانی مدت ما، زمینه‌ای را فراهم کرد تا بسیاری از مرزها را جابجا و آثار جدید و خلاقانه‌ای را برای گیمرها تولید کنیم. ما با یکدیگر توانستیم سری Titanfall را به وجود آوریم و از امروز با اضافه شدن ریسپاون به الکترونیک آرتز، برنامه‌های هیجان‌انگیز بسیاری برای آینده ترسیم خواهیم کرد.

وینس زامپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اینکه ابقای خود را در راس این تیم تایید کرد، گفت:

با اینکه اجباری برای پیوستن به الکترونیک آرتز نبود، اما همراهی با این کمپانی منافع زیادی در بر دارد و کاملا عاقلانه است. در توسعه بازی‌های Titanfall و Star Wars، الکترونیک آرتز همواره شریک فوق‌العاده‌ای برای ما بود و به‌خوبی از ما حمایت می‌کرد و هیچ‌گاه در توسعه بازی یا اوامر درون استودیو مداخله‌ای نداشت. الکترونیک آرتز از این پس منابع زیادی را برای ما فراهم خواهد کرد و دسترسی ما را به تکنولوژی‌های جدید میسر می‌کند تا بتوانیم بازی‌های بهتری بسازیم. از طرفی ریسپاون هم همان تیم آزاد و خلاق قدیمی خواهد ماند. ما مستقیما با سران این کمپانی صحبت کردیم و سعی می‌کنیم از ارزش‌ها و دیدگاه‌های آنان در ساخت و توسعه بازی‌ها و در اولویت قرار دادن بازیکنان، بهره ببریم.

جیسون وست و وینس زامپلا موسسان استودیو ریسپاون بودند که پس از اخراج توسط اکتیویژن به کمک الکترونیک آرتز توانستند کار فوق‌العاده‌ای را آغاز کنند. البته پس از شکایت‌هایی که اکتیویژن علیه این دو شخص انجام داد، وست تصمیم گرفت خود را بازنشست کند و از ریسپاون اینترتینمنت جدا شد.

در پایان باید اشاره کنیم که الکترونیک آرتز برای خرید استودیو ریسپاون مبلغ ۱۵۱ میلیون دلار را به‌صورت نقدی پرداخت کرده است و ۱۶۴ میلیون دلار نیز به سهامداران تعلق خواهد گرفت. همچنین اگر ریسپاون بتواند به اهدافی که الکترونیک آرتز ترسیم کرده است دست یابد، مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار نیز به‌عنوان پاداش پرداخت خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده