نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

جزئیات آپدیت Dueling Fates بازی Dota 2 مشخص شد

کمپانی ولو محتویات بروزرسانی جدید Dueling Fates بازی Dota 2 را اعلام کرد که در آن شاهد دو قهرمان جدید، حالت توربو و تعداد زیادی ویژگی تازه خواهیم بود.  

کمپانی ولو در مرداد‌ماه و در جریان مرحله‌ی اصلی مسابقات The International 7 از بروزرسانی Dueling Fates بازی Dota 2 خبر داد و اعلام کرد که این آپدیت دو قهرمان جدید و محتویات بیشتری را به بازی اضافه می‌کند و در آینده‌ی نزدیک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. مدتی قبل کمپانی ولو تاریخ انتشار آپدیت Dueling Fates را دهم آبان‌ماه (۱ نوامبر) اعلام کرد و حال با نزدیک شدن به تاریخ مذکور از جزئیات این بروزرسانی رونمایی کرده است. در این مطلب به بررسی محتویات جدید بازی در نسخه 7.07 خواهیم پرداخت پس با زومجی همراه باشید.

نگاهی به قهرمان‌های جدید

پَنگولیر (Pangolier)

Dota 2

پنگولیر برای آگاهی از خطر‌ها بسیار مشتاق است. کار او از بین بردن و سرکوب جنبش‌ها و حرکات دشمنان و قرار دادن خود در میان هرج‌و‌مرج است. پنگولیر اسلحه‌ی خود را ماهرانه به حرکت درمی‌آورد و حملات خود را به طور برنامه‌ریزی شده و دقیق انجام می‌دهد. شمشیر بی‌نظیر او تشنه‌ی خون است و همیشه آماده‌‌ی نبرد خواهد بود.

مهارت‌های پنگولیر

  • مهارت اول با نام Swashbuckle: پنگولیر به یک مکان جدید جابه‌جا شده و با ضربات متعدد خسارت سنگینی را به صورت فیزیکی به دشمنان وارد می‌سازد.
  • مهارت دوم با نام Shield Crash: پنگولیر به هوا پرش می‌کند و خود را به شدت به زمین می‌کوبد و به هیروهای دشمن آسیب وارد می‌سازد. پنگولیر پس از استفاده از این اسکیل به نسبت هیروهایی که این خسارت را دریافت کرده‌اند، برای مدت کوتاهی مقاوم‌تر خواهد شد و آسیب کمتری دریافت خواهد کرد.
  • مهارت سوم با نام Heartpiercer: پنگولیر دشمنان خود را به خوبی شناسایی کرده و از شخصیت آنها برای وارد ساختن ضربه‌ای مهلک برای در هم شکستن زره آنها استفاده می‌کند. این مهارت به کلیه‌ی ضربات این هیرو شانس آهسته‌کردن هیروی دشمن را می‌دهد که پس از یک تاخیر کوتاه تمام آرمور هیروی مقابل نادیده گرفته می‌شود.
  • مهارت نهایی (Ultimate) با نام Rolling Thunder: پنگولیر خود را به شکل توپی قدرتمند و رعد‌آسا با قابلیت Magic Immune (ایمن در برابر آسیب‌های مجیکال) درآورده و به جلو حرکت می‌کند. پنگولیر در این حالت با برخورد به نیروهای دشمن آنها را گیج (Stun) کرده و به آنها آسیب وارد می‌کند. در حین استفاده از این مهارت می‌توان از اسکیل دوم پنگولیر به منظور وارد ساختن خسارت بیشتر به دشمنان و پرش از موانع استفاده کرد و این مهارت یک وقفه‌ی کوتاه در زمان استفاده دارد که در ابتدا باید سپری شده تا مهارت آغاز شود.

دارک ویلو (Dark Willow)

Dota 2

یک شب‌پره‌ی کوچک در میان سایه‌ها ممکن است تنها چیزی باشد که دشمنان از دارک ویلو می‌بینند ولی او با استفاده از حیله‌گری‌هایش به دنبال دشمنان خود خواهد بود و تمام حرکات آنها را زیر نظر دارد. دارک ویلو پیش از هرگونه حمله دشمنان خود را در موقعیتی قرار می‌دهد که با هر حمله قدرتی باستانی و جادویی از خود به نمایش می‌گذارد.

مهارت‌های دارک ویلو

  • مهارت اول با نام Bramble Maze: یک پیچه از شاخ و برگ درختان ایجاد می‌کند و هیروهای دشمن با قرار گرفتن در آن در تاریکی و سیاهی غرق شده و آسیب می‌بینند.
  • مهارت دوم با نام Shadow Realm: دارک ویلو به دنیایی از تاریکی‌ها رفته و برای مدت کوتاهی غیر قابل شناسایی و هدف‌گیری می‌شود و جادوی او پس از این حالت صدمه‌ی بیشتری به دشمنان وارد می‌سازد.
  • مهارت سوم با نام Cursed Crown: دارک ویلو فانوس خود را به سمت دشمنان گرفته و بعد از چهار ثانیه حجمی از تاریکی به سمت هیروی هدف و دشمنان نزدیک به او پرتاب می‌شود و تا چند ثانیه آنها را گیج (Stun) خواهد کرد.
  • مهارت چهارم با نام Bedlam: پرنده‌ی دارک ویلو به منظور محافظت از او به دورش می‌چرخد و به دشمنان اطراف او آسیب زیادی وارد می‌کند. این مهارت را نمی‌توان هنگام فعال بودن اسکیل نهایی دارک ویلو استفاده کرد.
  • مهارت نهایی (Ultimate) با نام Terrorize: پرنده دارک ویلو به سمت هیروهای دشمن هجوم برده و ترسی از روی تاریکی را به آنها القا می‌کند که به این سبب آنها به سمت مقر اصلی خود راهی می‌شوند. این مهارت را نمی‌توان همراه با مهارت چهارم این هیرو استفاده کرد.

Dota 2

در این بروزرسانی شاهد آیتم ایمورتال هیروهای پنگولیر و دارک ویلو، کوریر، وارد (Ward) و تانت (Taunt) جدیدی خواهیم بود که به صورت یک باندل با قیمت ۱۴.۹۹ دلار قابل خریداری است. این باندل را می‌توان تا تاریخ نهم آذرماه (۳۰ نوامبر) با ۳۳ درصد تخفیف به قیمت ۹.۹۹ دلار تهیه کرد.

 تغییرات سیستم بخش رنک

Dota 2

در این بروزرسانی کارایی سیستم ام‌ام‌آر (Match Making Rating) در بخش رنک و غیر رنک اصلاح شده و به سیستم فصلی شش ماهه تغییر بافته است که در نهایت باعث بهبود کیفیت بازی برای بازیکنان خواهد شد. در این سیستم بازیکنان در طول هر فصل بر اساس مهارت‌ها و کیفیت بازی‌ خود مدال کسب می‌کنند. در مجموع هفت مدال وجود خواهد داشت که هر یک از آنها پنج ستاره را در خود جای داده‌اند و با کسب این ستاره‌ها می‌توان به مدال‌های بعدی ارتقا یافت. همچنین در هر فصل مدال فعلی و مدال فصل قبلی شما پیش از بازی برای تیم قابل مشاهده است. در آغاز هر فصل ام‌ام‌آر بازیکنان ریست خواهد شد ولی تاریخچه‌ی ام‌ام‌آر آنها در پروفایلشان ثبت خواهد شد که می‌توان آن را انتخاب و در معرض نمایش قرار داد. شایان ذکر است که این سیستم به منظور آگاهی و آماده‌شدن تمامی بازیکنان از دو هفته‌ی دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.

تغییرات سیستم راهنمای بازی

Dota 2

بخش راهنمای هیروها هم‌اکنون در زبانه‌ی یادگیری (Learn) قابل مشاهده است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا به سادگی به اطلاعاتی نظیر آیتم‌ها، مهارت‌ها و درخت استعداد (Talent) کلیه‌ی ۱۱۵ قهرمان موجود در بازی دسترسی یابند و حتی راهنمایی‌های خود را نوشته و آنها را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند.

اضافه‌شدن حالت جدید توربو (Turbo)

Dota 2

حالت جدیدی با نام توربو به بازی اضافه خواهد شد که قوانین آن مشابه حالت All Pick است ولی در آن بازی به دلایلی نظیر افزایش میزان ایکس‌پی و طلا، کاهش قدرت دفاعی ساختمان‌ها و کاهش زمان بازگشت به بازی پس از کشته شدن (Respawn Time) با سرعت بیشتری به پایان خواهد رسید.  قابلیت دریافت آیتم‌های خریداری شده در هر نقطه از نقشه این حالت را به یکی از بهترین بخش‌ها برای آزمایش استراتژی‌های جدید و امکانات تازه‌ی بازی بدل ساخته است.

تغییرات حالت Ability Draft

Dota 2

در این بروزرسانی تغییرات گسترده‌ای را در حالت Ability Draft شاهد هستیم. پس از این بروزرسانی بازیکنان می‌توانند ترتیب کلیدها را به سلیقه‌ی خود تغییر داده و در حین درفت با تیم خود گفتگو کنند. در این حالت به هیروهای ناکارآمد مهارت‌های خاصی اضافه شده و اتفاق‌های عجیب این حالت به طور کلی مرتفع شده است.

تغییر ظاهر هیروی Ancient Apparition

Dota 2

در این بروزرسانی مدل و افکت‌های هیروی Ancient Apparition دستخوش تغییراتی شده است.

تغییرات چرخ پینگ (Ping Wheel)

Dota 2

بازیکنان با تغییرات صورت گرفته در بخش چرخ پینگ توانایی بیشتری برای برقراری ارتباط با سایر هم‌تیمی‌ها به دست آورده‌اند. بازیکنان پس از این بروزرسانی می‌توانند از چرخ پینگ برای فهماندن مسیر به بازیکنان خودی، نشان‌دادن مکان‌های حائز اهمیت برای کاشتن وارد و پیشنهاد درگیر شدن یا عقب‌نشینی استفاده کنند. هر یک از پینگ‌ها نیز در نقشه و مینی‌مَپ به نمایش در می‌آید و در قسمت گفتگوی گروهی تیم‌ها نیز در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

اضافه‌شدن ویس پک آرکینای هیروی Juggernaut

Dota 2

در این بروزرسانی Voice Pack آرکینای Bladeform Legacy هیروی Juggernaut به جای ویس پک معمولی این هیرو در دسترس دارندگان این آرکینا قرار خواهد گرفت. در حال حاضر هیروی Juggernaut با صدای جنگجویان باستان صحبت می‌کند و این هیرو با انتشار آپدیت Dueling Fates به سرزمین زنده‌ها قدم گذاشته و پیشگامان جزیره‌ی ماسک‌ها نباید ساکت بنشینند.

این بروزرسانی تغییرات زیادی را در بخش گیم‌پلی، آیتم‌ها، هیروها و موارد دیگر بازی به وجود می‌آورد که صحبت در رابطه با آنها خارج از حوصله مطلب است و آنها را می‌توانید از وب‌سایت رسمی بازی مشاهده کنید و نظرات خود را در خصوص این بروزرسانی با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده