// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

نینتندو لیست پرفروش ترین بازی‌های کنسول Switch و 3DS را اعلام کرد

نینتندو پس از انتشار گزارش مالی ۶ ماهه منتهی به ماه سپتامبر، لیست پر فروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو 3DS و نینتندو سوییچ را به صورت جداگانه منتشر کرد.

پس از انتشار گزارش مالی ۶ ماهه منتهی به ماه سپتامبر کمپانی نینتندو، حال این کمپانی در وب‌سایت خود لیست پر فروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو 3DS و کنسول نینتندو سوییچ را به صورت جداگانه منتشر کرده است.

با توجه به اینکه زمان زیادی از عرضه کنسول سوییچ نمی‌گذرد اما این کنسول توانسته فروش چند میلیونی را در مدت کمی تجربه کند. این کنسول تا پایان ماه سپتامبر میلادی موفق به فروش ۷.۶۳ میلیونی شده است. پر فروش ترین بازی این کنسول نیز بازی تحسین شده The Legend of Zelda: Breath of the Wild بوده که تا پایان ماه سپتامبر میلادی ۴.۷۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. پس از نیز بازی Mario Kart 8 Deluxe با اختلاف نسبتا کمی توانسته به فروش ۴.۴۲ میلیون نسخه دست یابد. بازی Splatoon 2 که در سبک شوتر آنلاین است در جایگاه سوم و با فروش ۳.۶۱ میلیون نسخه قرار گرفته است. در جایگاه چهارم این لیست نیز بازی 1-2-Switch با فروش ۱.۳۷ میلیون نسخه و در جایگاه پنجم بازی Arms با فروش ۱.۳۵ میلیون نسخه قرار گرفته‌اند. طبق اعلام نینتندو، این آمار شامل تمامی نسخه‌های دیجیتالی، فیزیکی و بازی‌های درون باندل‌ها می‌شود.

اما در مورد لیست پر فروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو 3DS باید گفت که بازی Pokemon X/Y با ۱۶.۲۰ میلیون نسخه در صدر این فهرست قرار دارد و همچنان به عنوان پر فروش‌ترین بازی تاریخ کنسول‌های دستی شناخته می‌شود. بازی Mario Kart 7 با ۱۵.۹۵ میلیون نسخه در جایگاه دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم و چهارم این لیست نیز به نسخه‌های دیگری از سری بازی‌های Pokemon تعلق دارد و به ترتیب Pokemon Sun/Moon با ۱۵.۹۱ میلیون نسخه و Pokemon Omega Ruby/Alpha Sapphire با ۱۳.۸۵ میلیون نسخه در این جایگاه قرار گرفته‌اند. اما بازی New Super Mario Bros. 2 با ۱۱.۷۳ میلیون نسخه، بازی Super Mario 3D Land با ۱۱.۴۰ میلیون نسخه، بازی Animal Crossing: New Leaf با ۱۱.۲۳ میلیون نسخه، بازی Super Smash Bros. for 3DS با ۸.۹۱ میلیون نسخه، بازی Tomodachi Life با ۵.۹۳ میلیون نسخه، بازی Luigi's Mansion: Dark Moon با ۵.۴۵ میلیون نسخه به ترتیب در جایگاه پنجم تا دهم این لیست قرار گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد روزهای خوب نینتندو همچنان ادامه خواهد داشت زیرا آنها به تازگی بازی بزرگ Super Mario Odyssey را برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه کرده‌اند و سه عنوان مشهور و پرطرفدار Doom، LA Noire و Skyrim را نیز در ماه جاری میلادی برای این کنسول عرضه خواهند کرد. در پایات می‌توانید لیست پر فروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ و نینتندو 3DS را در زیر مشاهده کنید.

Nintendo Switch

3DS

  • Pokemon X/Y با  فروش ۱۶.۲۰ میلیون نسخه
  • Mario Kart 7 با فروش ۱۵.۹۵ میلیون نسخه
  • Pokemon Sun/Moon با فروش ۱۵.۹۱ میلیون نسخه
  • Pokemon Omega Ruby/Alpha Sapphire با فروش ۱۳.۸۵ میلیون نسخه
  • New Super Mario Bros. 2 با فروش ۱۱.۷۳ میلیون نسخه
  • Super Mario 3D Land با فروش ۱۱.۴۰ میلیون نسخه
  • Animal Crossing: New Leaf با فروش ۱۱.۲۳ میلیون نسخه
  • Super Smash Bros. for 3DS با فروش ۸.۹۱ میلیون نسخه
  • Tomodachi Life با فروش ۵.۹۳ میلیون نسخه
  • Luigi's Mansion: Dark Moon با فروش ۵.۴۵ میلیون نسخه


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده