نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Domino Drop

Domino Drop یکی از بازی‌های خوش‌ساخت سبک پازل با محوریت دومینوها و جاذبه است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

استودیو Vitaliy Zlotskiy با انتشار اولین ساخته‌ی خود با نام Pair Solitaire یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در زمینه بازی‌های تک‌نفره روی پلتفرم‌های موبایل را مهیا کرد؛ بازی‌ای که در عین سادگی با ایده‌ای کاملا آشنا تجربه‌ای خیره‌کننده و جدید از ساخته‌های کارتی به صورت تک‌نفره را فراهم کرد؛ به‌نحوی که باور آن سخت بود که چطور پیش از این به چنین مکانیزم جذابی برای خلق یک بازی موبایل پرداخته نشده است! بازی آیفون و آیپد Domino Drop یکی دیگر از ساخته‌های این استودیوی خلاق است که حالت مشابهی را دنبال می‌کند. بازی Domino Drop با الهام‌گیری از بازی تتریس (Tetris) و خلق مکانیزم‌های جدید، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از بازی‌های Tile-Matching را به ارمغان می‌آورد.

سیستم کنترل و گیم‌پلی در بازی Domino Drop بسیار ساده و کاملا بصری است

سیستم کنترل و گیم‌پلی در بازی Domino Drop بسیار ساده و کاملا بصری است. از آنجایی که بازی هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای شما در نظر نخواهد گرفت می‌توانید با خیال راحت بهترین موقعیت ممکن برای فرود دومینو‌ها را پیدا کنید. دومینو‌ها در بالای تصویر نمایش داده می‌شوند و بازیکن با لمس و نگه‌ داشتن انگشت روی صفحه‌نمایش می‌تواند به صورت افقی آنها را حرکت دهد. شما در بازی Domino Drop امکان چرخش دومینوها را نخواهید داشت. بازی به صورت تصادفی حالت‌های مختلف عمودی و افقی از قرارگیری دومینوها را در اختیار بازیکن قرار خواهد داد. این موضوع به خودی خود اساسی‌ترین چالش Domino Drop پیش روی بازیکن خواهد بود؛ چرا که برای رها کردن هرکدام از دومینو‌ها باید استراتژی معینی به خرج دهید. زمانی که شما نمایشگر را لمس می‌کنید می‌توانید با استفاده از سیستم روح-مانند بازی جایگاه فرود دومینوها را پیش از رها کردن آنها آنالیز کنید. با قرار دادن دومینو‌های هم‌رنگ در کنار یکدیگر می‌توانید از تعداد آنها کاسته و امتیاز کسب کنید. همچنین همانطور که حدس می‌زنید با پر شدن بورد چوبی از دومینوها، بازی تمام خواهد شد یا اصطلاحا بازیکن با شکست مواجه می‌شود.

متن جایگزین
 متن جایگزین
 متن جایگزین

بازی موبایل Domino Drop دارای سه حالت با نام‌های Tails ،Classic و Pro است. حالت کلاسیک در بازی احتمالا قسمتی خواهد بود که شما بیشترین زمان را برای یادگیری قوانین Domino Drop پای آن صرف خواهید کرد. حالت Classic کاملا سرراست و ساده است؛ به‌نحوی که شما باید حداقل دو دومینوی هم‌رنگ را در کنار یکدیگر قرار دهید، آنها را از بورد حذف و امتیاز کسب کنید. البته لازم به ذکر است که حالت کلاسیک چالش‌های خاص خود را نیز دارد؛ به‌گونه‌ای که مربع‌های سفید رنگ درون صفحه باید حداقل در یک خوشه‌ی چهار تایی از دومینو‌های هم‌رنگ قرار گیرند تا حذف شوند. علاوه بر موارد اشاره‌شده در حالت کلاسیک، Domino Drop درست مانند بازی Tetris پیش‌نمایشی را از قطعات بعدی که در دسترس قرار خواهند گرفت در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. از این‌رو می‌توانید برای حرکات بعدی خود نیز برنامه‌ریزی کنید.

Domino Drop دارای سه حالت با نام‌های Tails ،Classic و Pro است

حالت  Tails در بازی Domino Drop شباهت زیادی به حالت Classic دارد، اما در اینجا روی مربع‌های سفید رنگ اعداد مشخصی درج شده است. شماره‌های درج‌شده روی مربع‌های سفید رنگ بدین معنا است که بازیکن باید چه تعداد از آنها را گروهی در کنار یکدیگر قرار دهد تا از صفحه‌ی بورد حذف شوند. زمانی که تعداد مربع‌های مشخص‌شده را پاکسازی کردید، بازی تعداد بیشتری از آنها را در قالب یک گروه از بازیکن طلب می‌کند و این موضوع رفته رفته چالش سختی را به‌وجود خواهد آورد. میزان امتیاز‌های شما در حالت Tails مستقیما به حذف تعداد مربع‌های سفید بستگی خواهد داشت.

حالت Pro در بازی نمونه محدودتر از همان حالت Classic است. مکانیز‌م‌های بازی در این حالت با مود کلاسیک یکسان است، اما موضوعی که چالش اصلی در حالت Pro نسبت به Classic را رقم خواهد زد عدم نمایش قطعات بعدی دومینوها در سمت چپ تصویر خواهد بود. سیستم امتیاز و پیشروی در حالت پرو با کلاسیک یکسان است.

روی هم رفته بازی Domino Drop مانند دیگر ساخته‌های خوش‌ساخت سبک معمایی دارای ارزش تکرار بالا و چالش‌های خاص خود در هر یک از حالت‌های اشاره‌شده است. Domino Drop یکی از بهترین نمونه‌های ممکن از بازی‌هایی است که یادگیری آن بسیار ساده، اما چیره شدن در آن بسیار سخت و نیازمند زمان است.

| |

بخش بصری در بازی Domino Drop ار استایل اسکوموفوریک تبعیت می‌کند. از این‌رو بازی احساس مشابهی از واقعیت بازی با دومینوها را به شما منتقل خواهد کرد. استفاده از بافت‌های بسیار باکیفیت، افکت‌های تصویری جالب توجه، انیمیشن‌های نرم فرود دومینوها و همچنین هارمونی بی‌نظیر از رنگ‌های دلنشین برای طراحی دومینوها در کنار بک‌گراند‌هایی از جنس چوب، نمای فوق‌العاده زیبایی به بازی بخشیده است. در کنار سیستم بصری فوق‌العاده، بازی ‌Domino Drop از موزیک‌های متن آرامش‌بخش با سبک جاز نیز استفاده می‌کند. استفاده از موزیک‌های متناسب با جو بازی و استایل اسکوموفوریک احساس فوق‌العاده خوشایندی را در روند مراحل به شما منتقل خواهد کرد که به هیچ عنوان از گوش دادن به آنها خسته نخواهید شد.

به‌عنوان یکی از طرفداران سرسخت بازی‌های پازل، از نظرم Domino Drop با استایل بصری، موزیک و گیم‌پلی خاص خود در دنیای بازی‌های Tile-Matching یکی از بهترین تجربه‌های ممکن است. اگر از طرفداران بازی‌های کلاسیک و مطرح در این سبک مانند بازی Tetris هستید به هیچ عنوان تجربه کم‌نظیری را که استودیو Vitaliy Zlotskiy با Domino Drop خلق کرده است از دست دهید. بازی Domino Drop به صورت اختصاصی برای پلتفرم iOS از طریق فروشگاه اپ استور با قیمت ۲ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی موبایل Domino Drop


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده