نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

بررسی تریلر جدید فیلم Justice League

با زومجی همراه باشید تا با نگاهی دوباره به تریلر فیلم مورد انتظار لیگ عدالت (Justice League)، اطلاعات جالبی را که ممکن است آن‌ها را نادیده گرفته باشید، با هم مرور کنیم.

محتوای این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان فیلم لیگ عدالت را فاش کند.

فیلم Justice League (لیگ عدالت) قطع به یقین یکی از آن فیلم‌هایی است که سینما دوستان و به خصوص طرفداران کمپانی دی سی و قهرمانانش، به شدت منتظرش هستند و برای اکران آن لحظه شماری می‌کنند. فیلم لیگ عدالت جدیدترین پروژه مشترک کمپانی برادران وارنر و دنیای سینمایی دی سی است که طبق گفته تیم تولید، دنباله‌ای برای فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice (بتمن علیه سوپرمن: صبح عدالت) است و داستان بروس وین و دیانا پرینس را حکایت می‌کند که حالا مجبورند بدون حضور سوپرمن زندگی ابرقهرمانی خود را ادامه دهند و به جنگ با دشمنان ناشناخته بروند. بتمن و واندروومن حال باید با دشمنی به نام استپن ولف مبارزه کنند که شناخت کاملی از آن ندارند. فعلا از مشکلات و مسائلی که سر راه بتمن و واندروومن برای تشکیل لیگ عدالت وجود دارد می‌گذریم و در این مطلب به بررسی جدیدترین تریلر این اثر می‌پردازیم تا با نگاهی دوباره به این ویدئو، اطلاعات جالبی را که ممکن است آن‌ها را نادیده گرفته باشید، با هم مرور کنیم.

در نهایت انتظارها به پایان رسید و جدیدترین تریلر فیلم Justice League به طور عمومی برای طرفداران و سینما دوستان منتشر شد. در ابتدای این تریلر ما شاهد کلارک کنت یا همان سوپرمنی بودیم که کاملا زنده و سالم است. با این حال با توجه به اتفاقاتی که ما در فیلم بتمن علیه سوپرمن: صبح عدالت دیدیم و با وجود اینکه این شخصیت در هیچ کدام از تریلرها و پوسترهای قبلی حضور نداشت، واقعی بودن یا نبودن این صحنه یکی از چندین سوالی است که در ذهن بینندگان می‌چرخد. در کنار شخصیت‌های محبوب و جذاب، ما در این تریلر شاهد حضور شخصیت شرور و نقشه‌هایی که برای زمین کشیده‌اند هستیم و همچنین جلوه‌های ویژه مختلف و هیجان‌انگیز در کنار شوخی‌ها و صحبت بازیگران فیلم، رنگ و بوی جذابی به فیلم داده است؛ بازیگرانی که از نظر من واقعا برای قهرمانی که نقشش را بازی‌ می‌کنند ساخته شده‌اند. قطعا این تریلر پر از نکته‌ها، نشانه‌ها و سرنخ‌هایی است که طرفداران دنیای کتاب‌های کامیک به شدت انتظارش را می‌کشیدند و تشنه آن بودند.

تا به امروز شاهد انتشار ۲ تریلر از فیلم بودیم که هر کدام نبردهای مختلف، پیچش‌های داستانی و نقش قهرمانان را به تصویر می‌کشیدند. اما امروز قصد داریم تا به سراغ جدیدترین تریلر این فیلم برویم و نگاهی موشکافانه‌ به آن داشته باشیم. موضوعات زیادی حول محور این تریلر ۳ دقیقه‌ای فیلم Justice League وجود دارد که به نظر می‌رسد بهتر است هرچه زودتر به مطرح کردن، ارزیابی و بحث درباره آن بپردازیم.

اگر از جمله افرادی هستید که هنوز این تریلر فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی را مشاهده نکردید، به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از خواندن مقاله حتما ابتدا ویدئو زیر را مشاهده کنید. باز هم برای کسانی که قصد خواندن ادامه مقاله را دارند لازم به ذکر است که محتوای این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان فیلم لیگ عدالت را فاش کند.

برای دانلود تریلر از طریق وب‌سایت آپارات اقدام کنید

Henry Cavill - Clarck Kent - Superman

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی بودید که از مرگ سوپرمن در فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice ناراحت شدید و به نوعی مردن یک ابرقهرمان آن هم از نوع کریپتونی‌اش را باور نداشتید. به همین دلیل به شدت منتظر بودید که سوپرمن را هر چند در دقایق کوتاه هم که شده در تریلرهای لیگ عدالت یا حتی در پوسترهای آن ببینید.

ما طرفداران سوپرمن در دو راهی بدی گرفتار شدیم که هم دوست داریم زودتر خبری از شخصیت محبوبمان به دست آوریم و هم نمی‌خواهیم هیجان ناگهانی ظاهر شدن او در فیلم را از دست دهیم

حتی مطمئن هستم که در میان شما افرادی هم وجود دارند که اصلا دوست ندارند حضور واقعی او را در تریلرها متوجه شوند و بیشتر دلشان می‌خواهد در طی دیدن فیلم ناگهان حضورش شگفت‌زده‌شان کند. واقعا انتخاب بین این دو گزینه خیلی سخت است. با این حال اگرچه ما بالاخره توانستیم در آخرین تریلر این اثر مورد انتظار، کلارک کنت را دوباره ببینیم، اما این صحنه آنگونه که همه انتظارش را می‌کشیدند نبود و لوئیس لین در صحنه‌ای به کلارک پیوست که در واقع به صورت یک رویا طراحی شده بود. این صحنه‌ بدون اینکه بخشی از داستان را فاش کند، به ما اجازه داد که بتوانیم هنری کویل را دوباره ببینیم؛ اما در عوض سوال‌های زیادی در ذهن‌مان ایجاد کرد. در واقع این یک ترفند و راه‌حلی هوشمندانه از طرف تیم تولید و تیم تبلیغات بود که بتوانند هر دو گروه طرفداران را راضی نگه دارند بدون اینکه فردی از دیدن این تریلر ناراضی باشد.

صرف نظر از آسمان قرمزی که در صحنه‌های ابتدایی تریلر وجود دارد و افکت اعمال شده روی آن، سکانس اولیه برای طرفداران سوپرمن قطعا زیبا بود، چرا که با دیدن او در مزرعه‌ای که در آن بزرگ شده، حس نوستالژیک لذت بخشی برای آن‌ها ایجاد شد. با این حال مهم‌ترین موضوعی که در این بین وجود دارد این است که بالاخره سوپرمن در تریلر ظاهر شد. به جای اینکه تیم بازاریابی و تبلیغات کمپانی برادران وارنر بخواهند همانند گذشته این معما را مدام کش بدهند، تصمیم گرفتند که تمامی بازی‌ها را کنار گذاشته و سوپرمن را به سرعت و به طور مستقیم نشان دهند.

در همین میان که شاهد رویارویی کلارک و لوئیس هستیم، تریلر ما را به صحنه‌ای در گذشته و به سکانس‌های انتهایی فیلم بتمن علیه سوپرمن می‌برد که لوئیس مشغول ریختن خاک روی تابوت سوپرمن است و چند لحظه تمامی تمرکز دوربین و بیننده روی حلقه نامزدی که کلارک به او داده بود منعطف می‌شود.

Lois Lane

در فضای مجازی، خیلی‌ها اعتقاد دارند که این صحنه یک رویا نیست و لوییس و کلارک واقعا یکدیگر را ملاقات می‌کنند. اما در واقع نه،از نظر من آن صحنه‌ها واقعا یک رویا بود. حداقل در بخش اعظمی از فیلم بدن بی‌جان کلارک کنت زیر خروارها خاک قرار دارد، لوئیس لین پس از مرگ سوپرمن زندگی سختی دارد و انگار که همه چیز برای او جهنم است. برای منی که طرفدار سوپرمن هستم، این یک حرکت ناجوانمردانه بود. برای لحظه‌ای فکر کردم که این صحنه واقعیت دارد و کلارک هنوز هم زنده است. این یک صحنه کلیدی بود که ده‌ها سوال را برای ما طرفداران ایجاد کرد؛ اینکه واقعا کلارک کنت بازگردد یا نه، ذهن من یکی را به شدت درگیر خود کرده است.

من که به شخصه مدام دعا می‌کردم که صحنه رویارویی کلارک و لوئیس واقعی باشد اما به محض بیدار شدن او از خواب و خیره شدن به جای خالی مرد مورد علاقه‌اش، دیگر مطمئن شدم که آن صحنه چیزی جز رویا نبوده است. می‌توان گفت که رویای لوئیس تنها یک رویای معمولی نبود. سوپرمن از این قدرت خود استفاده کرد تا به وسیله این رویا به او بفهماند که همیشه در کنار اوست و او را همیشه دوست خواهد داشت (درست همانند رویایی که برای بتمن در فیلم بتمن علیه سوپرمن رخ داده بود). اما لوئیس می‌داند که حتی اگر این رویاها ادامه هم داشته باشند، باز نمی‌تواند جای خالی کلارک واقعی را برای او پر کند و تنها گذر زمان است که به او قدرت غلبه به این غم بزرگ را می‌دهد.

جهان همچنان در غم از دست دادن سوپرمن در سوگواری و ماتم قرار دارد. ما در لحظاتی کوتاه، صدایی را از رادیو در پس‌زمینه می‌شنویم که فردی در حال سخنرانی درباره وضعیت کنونی دنیا است. او در سخنان خود به این موضوع اشاره می‌کند که خشونت، جنگ و تروریسم روز‌به‌روز در دنیا در حال افزایش است. در تصویر بالا و روی روزنامه عبارت «جهان بدون امید» چاپ شده که نشان می‌دهد مردم در حال حاضر از همیشه ناامیدتر هستند. مثل اینکه سوپرمن تمام این مدت درست می‌گفت و حرف‌هایش حالا دارد به حقیقت می‌پیوندد. شاید برخی‌ها تصور کنند که این حرف اشتباه است اما چرا باید کسی برای مردم متروپلیس (یا تمام افرادی که می‌خواستند کنترل سوپرمن را به دست بگیرند یا حتی او را نابود کنند) احساس دلسوزی کند؟ آنها با بد جلوه دادن سوپرمن خودشان باعث این فاجعه شده‌اند. 

حال که صحبت از تروریسم شد، توجه شما را به صحنه‌ای جلب می‌کنم که انفجاری در کشور بریتانیا و در کنار ماشین‌های پلیس رخ می‌دهد و احتمالا همین موضوع باعث می‌شود که دیانا پرینس متوجه اتفاقات دور و اطرافش شده و وارد بازی ابرقهرمانی خود شود. حتی ممکن است زمانی که او بفهمد در این جریانات جان تعدادی از کودکان هم در خطر خواهد بود، احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مردم کرده و به کمک آنها بیاید. گفته شده که احتمالا این صحنه انفجار ارتباطی هم با دقایق پایانی فیلم Wonder Woman (واندروومن) داشته باشد. 

با اینکه آمازون‌ها در طول زندگی خود دوره‌های آموزش مبارزات قوی را پشت سر گذاشتند اما می‌توان گفت که قدرت مبارزه‌ای آنها و ارتش کوچکشان توانایی مقابله با پارادمون‌ها را ندارد

در ثانیه‌های بعدی تریلر ما سکانسی را مشاهده می‌کنیم که احتمالا از آن دسته اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده. احتمالا این صحنه مربوط به سرزمین تمیسکیرا است که آمازون‌ها روی اسب‌های خود در حال تاخت و شاید در حال فرار هستند. به نظر می‌رسد ما در این سکانس شاهد پیش‌درآمدی از اولین حمله بیگانگان به زمین هستیم. حمله پارادمون‌ها به تمیسکیرا، سرزمین مادر واندروومن، قطعا همه چیز را به هم خواهد ریخت. آنگونه که ما از گذشته آمازون‌ها و نوع زندگی آنها اطلاع داریم، می‌توانیم به سرعت نتیجه بگیریم که آنها هیچ وقت با ارتشی مانند پارادمون‌ها مبارزه نکرده‌اند. اما در این مبارزه تنها پارادمون‌ها نیستند که به تمیسکیرا حمله کرده‌اند بلکه شخصیت منفور اصلی داستان هم در آن حضور دارد.

نکته جالبی که در مورد این حمله‌ها وجود دارد این است که با وجود اینکه استپن ولف در حمله اول خود به زمین با شکست بدی مواجه می‌شود اما دارک ساید تصمیم می‌گیرد که برای حمله دوم باز هم اسپن ولف را برای هدایت ارتش پارادمون‌هایش بفرستد. پس با این وجود احتمال اینکه این تصاویر مربوط به حمله اول نبوده و زمان حال و حمله دوم پارادمون‌ها به زمین را به تصویر کشیده باشد نیز هست. بار دیگر در این تریلر شخصیت منفی و شرور داستان پروازکنان و همراه با تبر معروف خود وارد صحنه جنگ شد اما این بار هم همانند تریلر قبلی، خیلی کم خود را نشان می‌داد و خیلی زود هم از کادر تصویر خارج می‌شد. از آنجایی که قدرتهای او بسیار مخرب و ویران‌‌کننده است، هیچ تعجبی ندارد که مبارزان داستان ما بخواهند برای نجات جان خود از دست استپن ولف فرار کنند. قطعا گروه کوچک مبارزان آمازونی ما به تنهایی و به راحتی نمی‌توانند بر این ارتش بزرگ و قدرتمند غلبه کنند.

در این مورد می‌خواهیم نکته جالبی درباره پارادمون‌ها را زیر ذره بین خود قرار دهیم. قبل از انتشار این تریلر تئوری مطرح شده بود که دنیای سینمایی دی سی قصد دارد برای ساخت پارادمون‌ها از داستان واقعی آنها در کتاب New 52 استفاده کند.

احتمالا ما در فیلم لیگ عدالت با انواع مردگان زنده شده یا زامبی‌های تکامل یافته‌ای به نام پارادمون‌ها روبه‌رو خواهیم بود

حال به نظر می‌رسد که این تئوری محقق شده و پارادمون‌ها به جای اینکه فقط یک سری بیگانههایی باشند که به دارک ساید وفادار هستند، براساس افسانه کتاب New 52 قرار است ارتشی باشند که در واقع از اجساد دشمنان دارک ساید ساخته میشوند و به نوعی موجوات تغییر شکل یافته هستند. به عبارتی دیگر میتوان گفت که آنها نوع دیگری از زامبیها هستند.

این دقیقا همان اتفاقی است که بر سر این مبارز بیچاره رخ می‌دهد. او ابتدا به عنوان یکی از مبارزان ارتش مقابل استپن ولف ظاهر شد و زمانی که جان خود را از دست داد، پوست صورت او خاکستری شد و دندان‌هایش تغییر شکل دادند و در آخر تبدیل به یکی از پارادمون‌ها شد. شاید به یاد داشته باشید که پیشتر ما شبیه این ایده را در فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری)‌ دیده بودیم. 

هنوز دقیقا معلوم نیست که تصویر پدید آمده روی زمین نشان‌دهنده چه چیزی است و از طرف دیگر هم به علامت دارک ساید که امگا است شباهت خیلی زیادی ندارد. اگر تصویر بالا تمیسکیرا باشد، یعنی قرار است در این فیلم سرزمین مادری واندروومن به خاک و خون کشیده شود. به احتمال زیاد همین موضوع باعث می‌شود که او هم برای پیوستن به این مبارزه خود را مسئول بداند. در فیلم واندروومن، دیانا سرزمین خود را رها کرد و برخلاف قوانین حاکم در سرزمینش، تصمیم گرفت برای دفاع از انسان‌ها مبارزه کند. شاید حالا وقتش باشد که به سرزمینش برگشته و برای آینده مردم خودش بجنگد.

به نظر می‌رسد بالاخره تئوری‌ای که شهر چرنوبیل قرار است نقش مهمی در داستان ایفا کند به وقوع پیوسته است. در این سکانس ما شاهد این هستیم که ارتش پارادمون‌ها در حال خارج شدن و پرواز کردن از یکی از برج‌های خنک‌کننده این شهر هستند که به احتمال زیاد همین موضوع باعث می‌شود که لیگ عدالت در طی ماموریت خود به آنجا هم سفر کنند. علاوه بر این تریلر، در یکی از ویدئوهای منتشر شده از این فیلم ما مشاهده می‌کنیم که بتمن با قلاب خود سعی دارد وارد یکی از این برج‌ها شود. همچنین ما صحنه‌هایی هم از مبارزه تک به تک واندروومن و استپن ولف مشاهده می‌کنیم که به احتمال زیاد مربوط به این محل بوده و درون همین برج اتفاق می‌افتد. احتمالا این مبارزه مربوط به قبل از رسیدن بتمن است که او برای نجات واندروومن هم که شده عازم این شهر می‌شود.

ممکن است در زیرزمین آنجا راه ارتباطی (بوم تیوب) بین زمین و دنیای دارک ساید وجود داشته باشد که او بخواهد از همین مسیر ارتباطی، به تهاجم بعدی کمک کرده و ارتش آنها را با پارادمون‌هایش تامین کند؟ ممکن است همین موضوع باعث به وجود آمدن یک بحران شود؟ حتی ممکن است طی جریان فیلم فاجعه واقعی چرنوبیل هم اتفاق بیوفتد و داستان این اثر توضیح دهد که چگونه حمله ارتش دارک ساید باعث ایجاد همچین فاجعه‌ای شده است. به نظر شما دختر بچه‌ای که در تصویر نشان داده شد کیست؟ آیا قرار است نقش خاصی را در داستان داشته باشد یا همانند جفری در فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) قرار است تنها یک بچه معمولی باشد؟

Commissioner Gordon

خب، حالا دیگر بعد از همه نوبت به شخصیت تاثیرگذار و محبوب داستان بتمن یعنی کمیسر گوردن با بازی جی کی سیمونز می‌رسد. تقریبا در اواخر تریلر ما صدایی شبیه به صدای گوردن می‌شنویم که می‌گوید او تیم را دور هم جمع کرده است. حال اینکه آیا او بوده که در ابتدا با تمامی اعضا ارتباط برقرار کرده و آنها را دور هم جمع کرده یا نه هنوز معلوم نیست و باید صبر کنیم تا ببینیم. اما به نظر می‌رسد که او بوده که با ارائه اطلاعات مهم و کلیدی از اعضا باعث شده این لیگ تشکیل شده و مبارزات آغاز شود. از آنجایی که محوریت اصلی داستان درباره شهر گاتهام نیست بنابراین احتمالا نباید انتظار حضور موثرتری از گوردن داشته باشیم.

در ادامه همین صحنه ما وسیله نقلیه هوایی‌ای از بتمن می‌بینیم که به نظر می‌رسد Flying Fox معروف نبوده و احتمالا یکی از بت وینگ‌های معمولی او است. پس همین یک مورد هم می‌تواند نشان دهد که جزئیات خیلی زیادی وجود دارد که ما هنوز آنها را ندیدیم.

Cyborg

در جدیدترین تریلر فیلم لیگ عدالت ما شاهد معارفه کوتاهی از تک تک قهرمانان داستان خود هستیم و یکی از اعضایی که شاید به بررسی بیشتری نیاز داشته باشد سایبورگ است. درباره این شخصیت می‌توانیم اینگونه اعلام کنیم که با دو چیز خیلی خوب می‌توانیم او را تعریف کنیم؛ یکی توانمندی پیشرفته تکنولوژیکی او و دیگری غم بزرگی که در گذشته و دل او وجود دارد. در صحنه‌های ابتدایی که از این شخصیت به تصویر کشیده شده، ما شاهد این هستیم که او در حال تماشای ویدئوهایی از گذشته خود بوده که تقریبا مربوط به قبل از تصادف شدیدی هستند که تجربه کرده است.

او در طول زندگی‌اش تبدیل به یک آدم منزوی شده و شاید در بین چهار عضو دیگر یعنی بتمن، واندروومن، آکوامن و فلش، سایبورگ کم‌ترین تمایل برای پیوستن به لیگ ابرقهرمانان را داشته باشد. به همین دلیل است که واندروومن تصمیم گرفت تا خودش شخصا با سایبورگ صحبت کرده و به او بگوید که همانطور او به آنها نیاز دارد، لیگ هم به وجود او نیاز دارد. او هم همانند بقیه اعضا و مخصوصا واندروومن که بالاتر هم به آن اشاره شد، مبارزه تک به تکی با استپن ولف شرور را تجربه می‌کند.

Cyborg

شخصیتی را که در لیگ عدالت است اصلا نباید به عنوان یک شخصیت مکمل در نظر گرفت مخصوصا اگر از یکی از جعبه‌های مادر قدرت گرفته بوده و قهرمان کلیدی برای از بین بردن دشمن اصلی لیگ باشد

حال که صحبت از سایبورگ و معرفی او شد، به نظر می‌رسد که بهتر است درباره تئوری‌های مطرح شده در مورد او هم صحبت کنیم. شاید یکی از صحنه‌های کلیدی و مهمی که از این شخصیت و شاید در کل تریلر نمایش داده شده باشد صحنه‌‌ی بالا است. ما بارها و بارها نشانه‌هایی دیدیم که متوجه شدیم نباید او را به عنوان یک شخصیت مکمل به حساب بیاوریم و یکی از دلایل آن هم این است که او توسط جعبه مادر «Mother Box» خلق شده یا به وسیله آن سایبورگ توانسته قدرت‌های خود را به دست بیاورد. فکر می‌کنم همین دلیل کافی باشد که او به قهرمان کلیدی برای شکست دادن دشمن اصلی لیگ عدالت تبدیل شده باشد.

در این صحنه‌ هم ما شاهد این هستیم که سایبورگ در حال انجام وظیفه مهمی که برعهده‌اش بوده، است. اینکه دقیقا چه کاری می‌کند و چگونه قرار است دشمن اصلی لیگ را از بین ببرد هنوز معلوم نیست و برای فهمیدن آن باید صبر کنیم اما اینطور که به نظر می‌رسد، تئوری‌های مطرح شده درباره او درست است. او احتمالا با استفاده از قدرت خود قصد ضربه زدن به تجهیزات مخصوص استپن ولف را دارد. ممکن است ما در این صحنه شاهد اتفاقات مشابه‌ای همانند فیلم Batman V Superman باشیم که سایبورگ هم بعد از انجام وظیفه‌اش به سرنوشت سوپرمن دچار شود.

این صحنه که یک پلیس در حال نگاه کردن به آسمان است ممکن است به ظاهر مورد خاصی نباشد اما دیگر در بین طرفداران دی سی این مورد تقریبا تبدیل به یک نماد شده است. افرادی که در دنیای ابرقهرمانان زندگی می‌کنند دیگر برایشان تبدیل به یک عادت شده که با نگاه کردن به آسمان انتظار آمدن سوپرمن را داشته باشند. حتی حالا که می‌دانند که او دیگر زنده نیست آنها باز هم امید دارند که شاید او از یک جایی سر و کله‌اش پیدا شده و آنها را نجات دهد.

مردم متروپلیس و کل جهان به قدری در حال سختی کشیدن و اذیت شدن به وسیله خشونت و جرم و جنایت هستند، حتی حالا که می‌دانند سوپرمن دیگر زنده نیست باز هم با تمام وجود امید دارند که از یک گوشه و کناری باز هم به کمک آنها بیاید

به علاوه، اگر با دقت به تصویر نگاه کرده باشید حتما متوجه بالن‌های آبی و قرمز پس‌زمینه می‌شوید زیرا آنقدر واضح است که نادیده گرفتن آن غیرممکن است. 

بعد از اینکه در صحنه‌ای ما شاهد این هستیم که بروس وین در حال نگاه کردن به نسخه اسکن شده سوپرمن در بت کامپیوتر است، به صحنه‌ای برده می‌شویم که قبر سوپرمن به تصویر کشیده شده. روی قبر او نوشته شده بود «اگر به دنبال یادبود او می‌گردید، دور و اطراف خود را نگاه کنید». هنوز هم به نظر می‌رسد که در میان مردم دنیا و مخصوصا شهر متروپلیس، امید برای بازگشت او زنده است. همین نشانه‌های کوچک است که به ما نشان می‌دهد که شاید سوپرمن دوباره بازگردد و چرا آنقدر بازگشت او برای همه اهمیت دارد.

این موارد ذکر شده نکات و اطلاعاتی بود که شاید شما آنها را نادیده گرفته باشید (همانند برج Ace Chemicals در ثانیه‌های پایانی تریلر) و ما سعی کردیم با بررسی آنها نکات ریزی را که در این تریلر ۳ دقیقه‌ای وجود داشت برای‌تان یادآوری کنیم. آیا شما هم در این تریلر متوجه نکته یا اشاره‌ای شده‌اید که ما آن را نادیده گرفته‌ایم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در این میان یادآوری می‌شود که فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده