نویسنده: سارا مرتضوی
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

ثبت رکوردی جدید در بازی Cuphead

به‌تازگی گیمری توانسته با استفاده از پد DDR، تمام باس‌های بازی Cuphead را بدون یک بار شکست پشت سر بگذارد.

اگر شما نیز بازی زیبا، جذاب و سرگرم‌کننده Cuphead را تجربه کرده باشید، بی‌شک سختی این بازی اولین چیزی است که نظر شما را به خود جلب کرده است.

مقاله مرتبط

هرچند گویا دشواری این بازی نتوانسته خیلی‌ها را بترساند؛ چرا که آن‌طور که در جدیدترین اخبار بازی به گوش می‌رسد، یک اسپیدرانر به نام PeekingBoo به‌تازگی رکوردی عجیب و غریب از خود به‌جای گذاشته و توانسته با استفاده از پدهای DDR تمام باس‌های سخت و بدقلق بازی Cuphead را بدون حتی یک بار شکست خوردن، پشت سربگذارد. البته که PeekingBoo یک اسپیدرانر معمولی هم نیست؛ چرا که این گیمر پیش از این نیز بارها توانسته در بازی‌های مختلف رکوردهای سرعتی عجیب و غریبی را به نام خود ثبت کند. 

cuphead speed runner

این گیمر برای کنترل بازی از پدهای DDR که به کامپیوتر خود متصل کرده استفاده می‌کند. هرکدام از خانه‌های این صفحه عملکرد یکی از دکمه‌های کنترلر را دارند. PeekingBoo طی ایمیلی گفته:

بعد از انتشار بازی Cuphead، می‌دیدم که همه از سختی زیاد این بازی می‌نالند. من هم تصمیم گرفتم با پد DDR این بازی را امتحان کنم و ببینم واقعاً این بازی همان‌طوری که همه می‌گویند، سخت است یا نه. بعد از ۶ ساعت تجربه بازی، تصمیم گرفتم کمی سرعت کار را بالا ببرم. 

در نهایت PeekingBoo توانست رکورد یک ساعت و بیست و چهار دقیقه و چهل ثانیه را از خود به جای بگذارد؛ هرچند این گیمر در لیست افرادی که توانسته‌اند بازی را با درجه سختی معمولی و بدون شکست خوردن در باس فایت‌ها به پایان برسانند، مقام شانزدهم از میان بیست نفر را به خود اختصاص داده. 

PeekingBoo صحبت‌های خود را این‌طور ادامه می‌دهد:

تمام کردن بازی در حالت اسپیدران، استرس زمان‌بندی درست حمله را با استرس میزان زمانی که با هربار شکست از دست می‌دهید و باید مرحله را از ابتدا آغاز کنید، ترکیب می‌کند. برای تمام کردن بازی در این حالت محدودیت‌های زیادی خواهید داشت؛ چرا که نمی‌توانید از تمامی حرکات موجود در بازی استفاده کنید و باید تنها یکی از آن‌ها را انتخاب و باقی حرکات را قربانی اسپیدران کردن‌تان کنید. به‌عنوان مثال، برای برخورد نکردن با موانع، نمی‌توانید بپرید یا حتی شلیک کنید. برای عوض کردن اسلحه در بازی Cuphead باید یکی از دکمه‌های روی پد را فشار می‌دادم. این در حالی است که ناچار بودم برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه در بازی، بهترین سلاح را از قبل انتخاب کنم که حین بازی ناچار به تعویض اسلحه نباشم. علاوه بر این باید تمامی حملات پیش رو را از قبل حساب می‌کردم تا زمان لازم و کافی را برای عکس‌العمل نشان دادن در اختیار داشته باشم.

اینکه آیا بازی Cuphead‌ آن‌قدرها که همه می‌گویند سخت است یا نه به کنار؛ اینکه برای تمام کردن این بازی از پدهای DDR استفاده کنید هم خودش داستان دیگری دارد. شاید جالب‌تر بود اگر رکورد PeekingBoo در بازی Cuphead اولین تجربه این گیمر به حساب می‌آمد، اما باید بگوییم این‌طور نیست و این گیمر تا به حال توانسته با استفاده از همین سیستم عجیب و غریب خود، تعدادی زیادی از بازی‌های شناخته‌شده را به شکل اسپیدرانی تمام کند. برای مثال بد نیست به رکورد دو ساعت و یازده دقیقه‌ای این بازیکن در تمام کردن بازی Super Mario Sunshine اشاره کنیم که در جای خود بسیار جالب و نفس‌گیر است.

در نهایت این گیمر اعلام کرده که پیش از آنکه سراغ بازی بعدی برود، قصد دارد ابتدا رکورد بازی Cuphead‌ خود را به زیر یک ساعت کاهش دهد.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده