نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

بازی واقعیت مجازی Project Hikari به وسیله اسکوئر انیکس ساخته می‌شود

شرکت اسکوئر انیکس یک بازی جدید برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرد که بر اساس مانگاهای ژاپنی طراحی شده است.

پس از Monster of the Deep که یک بازی ماهیگیری عجیب در دنیای بازی Final Fantasy XV بود، حالا اسکوئر انیکس قصد دارد یک بازی واقعیت مجازی دیگر عرضه کند. این بازی که فعلا با نام Project Hikari شناخته می‌شود و به صورت یک دموی کوتاه در نمایشگاه کامیک کان نیویورک عرضه شده، در واقع تلاشی است برای ترکیب مانگا (کمیک‌های ژاپنی) با واقعیت مجازی به شیوه‌ای کاملا جالب و منحصربه‌فرد که از روی یکی از مانگاهای اسکوئر انیکس به اسم Tales of the Wedding Rings ساخته می‌شود.

Project Hikari یک بازی غیرتعاملی است که بازیکن در آن تنها نقش یک بیننده را ایفا می‌کند. در این بازی درست مثل کتاب‌های کمیک از پنل‌ها یا همان پنجره‌ها برای روایت داستان استفاده شده است؛ با این تفاوت که اینجا هر پنل به جای آنکه تصویری ثابت را نشان دهد، یک انیمیشن سه‌بعدی را به نمایش می‌گذارد که روایتگر بخشی از داستان است. بازیکن در دنیای مجازی، درون محیطی قرار می‌گیرد که با حال و هوای ماجرا همخوانی دارد و سپس از طریق پنل‌هایی که اطرافش قرار دارند می‌تواند قصه را دنبال کند. در دمویی که از این بازی به نمایش درآمد، شخصیت‌ها به زبان ژاپنی صحبت می‌کردند، اما ترجمه انگلیسی به سبک کمیک‌های عادی، از طریق بالون‌های دیالوگ بالای سرشان ظاهر می‌شد.

Project Hikari

شاید Project Hikari در نگاه اول تجربه‌ای شبیه انیمه یا فیلم باشد، اما اگر منصفانه قضاوت کنیم می‌شود آن را روشی آینده‌گرایانه برای عرضه کمیک و مانگا به شمار آورد. نماینده اسکوئر انیکس در هنگام نمایش دموی بازی در کامیک کان گفت که نسخه نهایی Project Hikari قابلیت‌های مختلفی مثل متوقف کردن و تماشای دوباره صحنه‌ها را برای بازیکنان فراهم خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد که به احتمال زیاد عرضه بازی به صورت سریالی یا اپیزودی است و هر قسمت به یک شماره کامل از مانگا اختصاص دارد.

اسکوئر انیکس هنوز زمان دقیق انتشار و پلتفرم‌های این بازی را مشخص نکرده، اما گفته می‌شود که نسخه کامل Project Hikari در سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد. مسلما این تکنیک می‌تواند برای سایر کمیک‌ها (مخصوصا کمیک‌های پرطرفدار) نیز مورد استفاده قرار بگیرد و تجربه بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان خلق کند. حتی به‌کارگیری داستان‌های اورجینال برای ساختن کمیک‌های جدید در قالب واقعیت مجازی احتمالا به پروژه موفقی تبدیل خواهد شد. به هر حال واقعیت مجازی در ابتدای مسیر قرار دارد و بسیاری از کاربردهای آن در زمینه‌های گوناگون هنوز کشف نشده‌اند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده