نگاهی به نسخه بتا بازی Star Wars Battlefront II

نگاهی به نسخه بتا بازی Star Wars Battlefront II

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

بتای بخش چندنفره بازی Star Wars Battlefront II به خوبی مخاطب را با حال و هوای بازی اصلی آشنا می‌کند. با نگاه زومجی به بتای بخش چندنفره این بازی همراه ما باشید.

سال ۲۰۱۵ میلادی را می‌توان سال هواداران جنگ ستارگان دانست. از یک طرف فیلم Star Wars: The Force Awakens و از طرفی بازی Star Wars Battlefront روانه بازار شد. بازی‌ای که فاقد محتویات داستانی بود و تنها محتویات بازی، بخش‌ آنلاین و یک حالت Survival بود. خیلی از منتقدها و مخاطبان انتقاد کردند که بازی Star Wars Battlefront از محتویات کمی برخوردار و پس از مدتی روند تکراری به خودش خواهد گرفت. این در حالی است تیم سازنده به خوبی توانسته بود دنیای جنگ ستارگان و نبردهای عظیم و هیجان انگیزش را در قالب یک بازی ویدیویی که شباهت‌هایی به سری Battlefield داشت، در دسترس مخاطبان قرار بدهد.  حال تاریخ یک بار دیگر تکرار شده است و در جریان سال ۲۰۱۷ یک بار دیگر هواداران جنگ ستارگان حسابی هیجان‌زده هستند زیرا از یک طرف فیلم Star Wars: The Last Jedi در ماه دسامبر اکران خواهد شد و از یک طرف عرضه بازی Star Wars Battlefront II در ماه نوامبر روانه بازار می‌شود.

بازی Star Wars Battlefront II

تیم سازنده انتقادها و بازخوردهای نسخه پیشین را به خوبی در دستور کار خود قرار داده و این بار شاهد یک بخش داستانی هستیم که روی آن مانور زیادی داده شده است. داستانی که قرار است گوشه‌ای از دنیای جنگ ستارگان را روایت کند و به بعضی از نسخه‌های سری فیلم‌های جنگ ستاران ارجاعاتی داشته باشد. چند روزی است که بتای بازی Star Wars Battlefront II آغاز شده و تمامی کاربران به این بتا دسترسی دارند. در جریان بتای بازی که مختص به بخش چندنفره بازی است، توانستیم نگاهی به دنیای Star Wars Battlefront II و ویژگی‌های هرکلاس و تفاوت‌‌هایش با نسخه پیشین داشته باشیم. دومین نسخه از مجموعه Star Wars Battlefront تغییرات زیادی کرده و این تغییرات تا به اینجای کار خوب واقع شده و مشکلات نسخه پیشین را رفع کرده است.

در بتای بازی تنها سه حالت از پنج حالت در دسترس است

در جریان بتای بازی Star Wars Battlefront II تنها سه حالت از پنج حالت بازی در دسترس مخاطبان است. اولین حالت، Galactic Assault نام دارد که ترکیبی از حالت Rush و Conquest است. در جریان این حالت اگر در تیم حمله کننده قرار داشته باشید، باید پایگاه‌های حریف را از آن خود کنید تا به آخرین پایگاه برسید و برنده شوید. از طرفی اگر در تیم دفاع کننده قرار داشته باشید، باید از پایگاه‌های خود دفاع کرده و نگذارید تیم حریف آن‌ها را از آن خود کند. در کنار این حالت، می‌توان به Strike اشاره کرد که با شروع بازی، یک فایل اطلاعاتی یا آیتم خاص در نقطه‌ای از نقشه بازی قرار داده شده و تیم حمله کننده باید آن را برداشته و به نقطه خروج برساند و وظیفه تیم دفاع کننده،‌ این است که مانع این کار شود. در نگاه اول کار آسانی به نظر می‌رسد ولی وقتی این حالت را شروع می‌کنید، می‌بینید که قضیه پیچیده‌تر از این حرف‌ها بوده و هر دو تیم بسیار سخت در حال تلاش کردن هستند تا پیروز شوند.

بازی Star Wars Battlefront II

نبردهای هوایی یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های بازی Star Wars Battlefront 2 است

به شخصه علاقه خاصی به وسایل نقلیه هوایی ندارم و تا به حال کم پیش آمده تا در بازی‌های چندنفره حتی Star Wars Battlefront به سراغ وسایل نقلیه فضایی بازی رفته باشم. بازی Star Wars Battlefront 2 مانوور زیادی روی حالت Starfighter Assault داده است؛ حالتی که تماما نبردهای هوایی را شامل می‌شود و با شروع بتای بازی، مستقیم وارد این بخش شدم! پس از انتخاب سفینه فضایی مورد نظر و شروع بازی، به اولین نکته‌ای که پی بردم این بود که نبردهای هوایی بازی بسیار روان‌تر از گذشته شده و حسابی هیجان انگیز هستند. همچنین کنترل سفینه‌های فضایی نسبت به نسخه پیشین خیلی بهتر شده و به راحتی می‌توانید مانوور داده یا از طریق قابلیت‌هایی که دارید، سایر سفینه‌های فضایی را از بین ببرید. در حالت Starfighter Assault باید ری‌اکتورهای فضایی تیم مقابل را از بین برده تا پیروز شوید. نبردهای هوایی تنها بخشی از بازی Star Wars Battlefront II نیست که تغییر کرده است. در نسخه پیشین یکی از مشکلاتی که وجود داشت، این بود که در بعضی از حالت‌های بازی کارتیمی آن چنان معنی نداشت و بیشتر توانایی شخص در کشتن و کار انفرادی، تعیین کننده برد و باخت تیم بود. در Star Wars Battlefront II قضیه متفاوت است و شاهد کار تیمی بیشتری میان بازیکن‌ها هستیم. بخشی دیگر که روی تغییرات گیم‌پلی بازی تاثیر گذار بوده است، Star Cardها هستند که در اینجا حسابی تغییر کرده‌اند. زمانی که یکی از کلاس‌های بازی را انتخاب می‌کنید، بخشی به نام Cards را مشاهده خواهید کرد که با ورود به آن، می‌توانید سه قابلیت برای کلاس خود انتخاب کنید تا جدای از سایر قابلیت‌های اصلی هر کلاس، کمک حال شما باشند.

بازی Star Wars Battlefront II

کار تیمی یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید آن را رعایت کنید

در نسخه‌ی پیشین سعی شده بود Star Cardها قابلیت‌هایی باشند که بازیکن بتواند در طول بازی از آن‌ها استفاده کند ولی در اینجا بیشتر شاهد کارت‌های Passive هستیم که به صورت خودکار تاثیر خود را روی شخصیت انتخابی و گیم‌پلی بازی می‌گذارند. همچنین قهرمان‌های بازی و کلاس‌های ویژه نیز از کارت‌های مخصوص به خودشان برخوردار هستند. مورد دیگر که کمی ته دلمان را خالی می‌کند، این است که کارت‌های بازی برخلاف گذشته که از طریق پول داخل بازی خریداری می‌شدند، توسط جعبه‌هایی که به دست می‌آورید یا خریداری می‌کنید، به صورت اتفاقی در دسترس قرار می‌گیرند. حال این سوال پیش می‌آید که چون صندوق‌ها با پول واقعی نیز قابل خرید هستند، آیا احتمال دارد پرداخت‌های درون برنامه‌ای به صورت مستقیم روی قدرت بازیکنان تاثیر گذار باشد؟ این در حالی است که الکترونیک آرتز در گذشته اعلام کرده بود که این اتفاق به هیچ‌وجه برای بازی Star Wars Battlefront II نخواهد افتاد و با این حال باید تا بازی اصلی صبر کرد و دید خریدهای درون برنامه‌ای روی گیم‌پلی تاثیر گذار خواهد بود یا نه. البته این نکته را بگویم که مهم نیست شما تمام کارت‌ها را داشته باشید زیرا هر اسلات در یک سطح خاص باز می‌شود و تا قبل از آن با بازی کردن و دریافت جعبه‌های مختلف به صورت رایگان، قطعا تعدادی کارت به دست خواهید آورد.

حالت آرکید سرگرم کننده‌تر از حالت Survival نسخه پیشین است

 زمانی که در حال بازی کردن بخش چندنفره هستید (با توجه به حالتی که در آن بازی می‌کنید) یک سری کلاس‌های خاص برای شما در نظر گرفته شده که از طریق پوینتی که در جریان بازی خود به دست می‌آورید، به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. حال اگر بازیکنی حرفه‌ای باشید، زودتر به این کلاس‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. برای مثال، در حالت Starfighter، می‌توانید سفینه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تری را انتخاب کنید که به سادگی منفجر نخواهند شد و در سایر حالت‌ها نیز با کسب امتیاز، جدای از کلاس‌های ویژه، می‌توانید به قهرمان‌ها دسترسی داشته باشید. قهرمان‌هایی نظیر هان سولو یا شاهزاده لیا که بازی کردن با آن‌ها در طول بازی آرزوی هر طرفدار جنگ ستارگان است. درکنار تمامی موارد ذکر شده، بخش Survival بازی نیز دست خوش تغییراتی شده که در اینجا آن را با نام آرکید مشاهده خواهیم کرد. در بخش آرکید بازی Star Wars Battlefront II با سه حالت مختلف روبه‌رو هستیم. اولین حالت، تک‌نفره است که در جریان آن باید با هوش مصنوعی مبارزه کرده و درآخر امتیاز کسب کنید. دومین حالت کوآپ است که هم به صورت آنلاین و هم اسپلیت اسکرین قابل بازی است و سومین حالت، حالت ورسوس است که به صورت اسپلیت اسکرین یا آنلاین با دوستان خود رقابت می‌کنید.

بازی Star Wars Battlefront II

در کنار موارد تغییر یافته در گیم‌پلی بازی Star Wars Battlefront II، می‌توان تا اندازه‌ای نیز در مورد گرافیک بازی صحبت کرد. با اینکه تقریبا یک ماه و چند هفته دیگر به عرضه بازی زمان باقی‌مانده است ولی تا به اینجای کار، گرافیک بازی پیشرفت‌های خودش را داشته است. شاید محیط‌های بازی آن چنان تغییر خاصی نکرده باشند ولی افکت‌ها و نورپردازی‌ها و جزئیات انفجارها، نسبت به گذشته پیشرفت کرده‌اند. با تمام این تفاسیر بازی Star Wars Battlefront II نسبت به گذشته پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و با تغییراتی که روی گیم‌پلی خود اعمال کرده، سعی کرده است تا مخاطبان ناراضی خود را خوشحال کرده و از طرفی گیمرهای جدید را به جنگ ستارگان جذب کند. برای نمونه رایگان بودن تمام بسته‌های الحاقی بازی، موردی است که پس از عرضه بازی Star Wars Battlefront II شاهد آن خواهیم بود. همچنین وجود بخش داستانی و شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان، دیگر عاملی است که تمامی هواداران را بیش از پیش هیجان‌زده کرده است. باید تا تاریخ ۲۶ آبان ماه (۱۷ نوامبر) صبر کرد و دید که آیا بازی Star Wars Battlefront II می‌تواند فروش خوب نسخه پیشین خود را روی پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان افزایش دهد یا نه.

 درآخر نظر شما کاربران زومجی در مورد بتای بازی Star Wars Battlefront 2 چیست؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده