نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱

انیمیشن Batman: The Animated Series به صورت بلوری ریمستر خواهد شد

کمپانی برادران وارنر قصد دارد انیمیشن بتمن (Batman: The Animated Series) را به صورت بلوری ریمستر کرده و در سال ۲۰۱۸ به طور عمومی عرضه کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مشخص شده که کمپانی برادران وارنر قصد دارد مجموعه انیمیشن پرطرفدار شخصیت بتمن یعنی بتمن: مجموعهٔ انیمیشنی (Batman: The Animated Series) را ریمستر کند. آنها به طور رسمی امروز اعلام کردند که قصد دارند این مجموعه کارتونی محبوب دهه ۱۹۹۰ را که در آن شخصیت اصلی شوالیه تاریکی است به صورت بلوری ریمستر کرده و در سال ۲۰۱۸ عرضه کنند.

این خبر رسمی در طی مراسم کامیک کان نیویورک و پنل اختصاصی کمپانی برادران وارنر منتشر شد. آنها در این مراسم علاوه بر اینکه بیست و پنجمین مراسم سالگرد انیمیشن Batman: The Animated Series را جشن می‌گرفتند این خبر را منتشر کردند. این انیمیشن در تاریخ ۵ سپتامبر ۱۹۹۲ (۱۴ شهریور ۱۳۷۱) در شبکه فاکس پخش خود را آغاز کرده بود. افراد حاضر در مراسم و البته پنل اختصاصی این کمپانی، شاهد حضور بروس تیم یکی از خالقان این مجموعه انیمیشنی، آلن برنت تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی بازنشسته شده است، تارا استرانگ صداپیشه دو شخصیت باربارا گوردن و بت گرل (صداپیشه اصلی این دو شخصیت در این انیمیشن ملیسا گیلبرت بوده است) و کوین کانروی صداپیشه دو شخصیت بروس وین و بتمن بودند.

گری میه‌رانو نماینده رسمی کمپانی برادران وارنر در طی این مراسم و در بخش پرسش و پاسخ پنل اختصاصی شرکت، جعبه‌ای از مجموعه دی‌وی‌دی‌های انیمیشن Batman: The Animated Series را به عنوان یک پیشنهاد به نمایش گذاشته و نسخه رایگانی از آنها را به حضار هدیه داد. مدتی بعد او اعلام کرد که احتمالا این آخرین باری است که کمپانی برادران وارنر از این مجموعه انیمیشن نسخه دی‌وی‌دی تولید خواهد کرد. او در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که این کمپانی تصمیم دارد که این مجموعه انیمیشن بسیار محبوب و تحسین‌شده را به صورت بلوری ریمستر کند و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تاریخ عرضه آن برای «اواخر سال ۲۰۱۸» مشخص شده است.

هنوز از اینکه آیا این مجموعه فقط به صورت بلوری ریمستر خواهد شد یا در این نسخه جدید ریمستر شده کیفیت 4K Ultra HD Blu-ray هم وجود دارد یا خیر هیچ اطلاعات دقیقی گفته نشده است. همچنین در حال حاضر هنوز این موضوع هم مشخص نیست که آیا این کمپانی قصد دارد همانند مجموعه دی‌وی‌دی‌ها، این مجموعه را هم تبدیل به چهار قسمت کرده و به صورت بسته‌های مخصوص بلوری چهار جلدی به فروش برساند یا قصد دارد همه هشتاد و پنج قسمت سریال اصلی به علاوه بیست و چهار قسمت انیمیشن ماجراجویی‌های جدید بتمن (The New Batman Adventures) را در قالب یک مجموعه بلوری منتشر کند. 

برخی از افرادی که به گردآوری کلکسیون تخصص و علاقه زیادی دارند، اغلب از این موضوع که هالیوود و کمپانی‌های آن تمایل زیادی به عرضه نسخه‌های مختلف با کیفیت‌های متنوع برای فیلم‌ و سریال‌های خود دارند، در عذاب هستند. اما شاید بهتر باشد بگوییم که این موضوع در این یک مورد خاص صدق نمی‌کند زیرا از اولین باری که انیمیشن Batman: The Animated Series به صورت دی‌وی‌دی در بازار عرضه شد زمان خیلی زیادی می‌گذرد. کمپانی برادران وانر اولین نسخه از این دی‌وی‌دی‌ها را در ماه جولای سال ۲۰۰۴ عرضه کرده و سه قسمت بعدی این مجموعه را به ترتیب در سال ۲۰۰۵ منتشر کرد. البته لازم به ذکر است که کمپانی برادران وارنر سابقا انیمیشن بتمن و هارلی کوئین (Batman and Harley Quinn) را به صورت نسخه 4K Blu-ray منتشر کرده بود و اینگونه نیست برای اولین بار قصد این کار را داشته باشد و حالا فرصت دیگری پیش آمده تا باز این کار را تجربه کند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده