نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

ریبوت مجموعه Paranormal Activity ساخته می‌شود

رئیس کمپانی Blumhouse Productions اعلام کرد که ممکن است ریبوت مجموعه Paranormal Activity به‌زودی ساخته شود.

رئیس بلوم هاوس پروداکشنز اعلام کرد که این کمپانی مایل است ریبوت مجموعه ترسناک Paranormal Activity (فعالیت فراطبیعی) را بسازد. خالق مجموعه Paranormal Activity، اورن پِلی بود و وی کارگردانی قسمت اول این مجموعه را نیز بر عهده داشت. فیلم Paranormal Activity در ابتدا به‌عنوان فیلمی مستقل در جشنوارهٔ فیلم اسکریم‌فست آمریکا به نمایش گذاشته شد و سپس کمپانی پارامونت پیکچرز حق پخش جهانی آن را خریداری کرد و در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۹ شاهد اکران جهانی این فیلم بودیم. فیلم ابتدایی این مجموعه بسیار مورد پسند منتقدان قرار گرفت و بعد از سال‌ها این فیلم را می‌توان یکی از معدود فیلم‌هایی خواند که تماشاچیان را توانست واقعاً بترساند. فروش فیلم در گیشه نیز فوق‌العاده بود و با بودجه بسیار کم ۱۵ هزار دلاری خود، نزدیک ۱۹۴ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم ابتدایی این مجموعه بسیار مورد پسند منتقدان قرار گرفت و بعد از سال‌ها این فیلم را می‌توان یکی از معدود فیلم‌هایی خواند که تماشاچیان را توانست واقعاً بترساند  

فروش قسمت اول مجموعه پارامونت پیکچرز نه‌تنها سود سرشاری را نصیب این کمپانی کرد، بلکه نام بلوم هاوس را نیز بر سر زبان‌ها انداخت و موفقیت بزرگی برای این کمپانی رقم زد. بلوم هاوس تهیه‌کنندگی و تأمین بودجه ساخت تمام فیلم‌های مجموعه Paranormal Activity را بر عهده داشته است. در واقع هر دو کمپانی پارامونت پیکچرز و بلوم هاوس تهیه‌کنندگی تمام فیلم‌ها و همچنین پخش جهانی آن‌ها را بر عهده داشتند. این دو کمپانی چهار دنباله از فیلم ابتدایی ساختند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ اکران شدند. فیلم اسپین‌آف Paranormal Activity: The Marked Ones (فعالیت فراطبیعی: نشانه‌گذاری شده‌ها) نیز در سال ۲۰۱۴ به روی پرده سینما رفت. با این حال در دو سال اخیر خبری از مجموعه Paranormal Activity نبود تا اینکه مطلع شدیم بلوم هاوس پروداکشنز تصمیم به ساخت ریبوت این مجموعه ترسناک را دارد.  

PA-I

جیسون بلوم، رئیس کمپانی بلوم هاوس، در حال حاضر مشغول معرفی و تبلیغ آخرین فیلم ترسناک این کمپانی، یعنی فیلم Happy Death Day (روز مرگ مبارک) است. وی در مصاحبه با سایت Cinepop گفت که این کمپانی بسیار علاقمند به شنیدن ایده‌های کریستوفر بی لاندن در رابطه با ریبوت مجموعه Paranormal Activity است. کریستوفر بی لاندن نویسنده قسمت‌های دوم، سوم، چهارم و همچنین اسپین‌آف این مجموعه است. جیسون بلوم در ادامه صحبت‌های خود چنین گفت:

 چند وقتی است که خبری از مجموعه Paranormal Activity نیست و ساخت فیلمی جدید با وقفه روبه‌رو شده است، ولی اگر کریستوفر که نویسندگی چهار فیلم این مجموعه را بر عهده داشت ایده‌ای برای ریبوت این مجموعه داشته باشد، بسیار از آن‌ استقبال می‌کنیم و مشتاق شنیدن این ایده‌ها هستیم.

PA-II

اگرچه جیسون بلوم صریحاً از ساخت ریبوت مجموعه Paranormal Activity سخن نگفت و به‌صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرد، اما خب نمی‌توان گفت که وی و کمپانی تحت نظرش از پیش تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند. جیسون بلوم خود مستقیماً و بدون هیچ‌گونه سؤالی بدین موضوع اشاره داشت و از همین رو باید ساخت ریبوت مجموعه Paranormal Activity را جدی تلقی کرد. یکی از آخرین فیلم‌های بلوم هاوس پروداکشنز که بسیار در گیشه موفق ظاهر شد، فیلم Get Out (برو بیرون) بود. پس از موفقیت این فیلم در جلب نظر منتقدان و تماشاچیان، حال این کمپانی رویه‌ای جدید در پیش گرفته است و تصمیم دارد ریبوت برخی از فیلم‌های قدیمی خود را بسازد. آن‌ها همچنین تصمیم دارند دنباله‌هایی نیز بر برخی فیلم‌های قدیمی خود بسازند که البته هنوز جزئیات زیادی در این رابطه منتشر نشده است. این کمپانی تهیه‌کنندگی ریبوت فیلم ابرقهرمانی Spawn (اسپاون) را بر عهده دارد و طبق آنچه در اخبار خوانده بودیم، این فیلم نیز همچون دیگر فیلم‌های این کمپانی بودجه ساخت زیادی نخواهد داشت. تاد مک فارلین نویسنده و کارگردان فیلم ریبوت Spawn خواهد بود. لازم به ذکر است که فیلم Spawn درجه سنی R خواهد داشت و بعد از موفقیت فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Logan (لوگان)، به نظر کم کم فیلمسازان بیش‌تری به ساخت فیلم ابرقهرمانی با درجه سنی R روی خواهند آورد.  

داستان مجموعه Paranormal Activity با ساخت پنجمین فیلم، یعنی فیلم Paranormal Activity: The Ghost Dimension (فعالیت فراطبیعی: بعد شبح) به پایان رسید و این فیلم بدون در نظر گرفتن اسپین‌آف این مجموعه، اولین فیلم مجموعه بود که نتوانست به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. این در حالی است که قسمت پنجم با بودجه ۱۰ میلیون دلاری خود بیشترین بودجه را در تمامی فیلم‌های این مجموعه داشت. جالب است بدانید که ساخت تمامی ۶ فیلم مجموعه Paranormal Activity، روی هم ۳۳ میلیون دلار هزینه داشته و فروش مجموع این فیلم‌ها نزدیک ۸۹۰ میلیون دلار بوده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده