نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Colorcube

بازی Colorube یکی از بهترین ساخته‌ها در ژانر پازل است که منحصرا برای پلتفرم iOS منتشر شده است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

به نظر من استفاده از ایده‌ی رنگ‌ها و تلفیق آنها برای ایجاد ترکیب‌ بندی‌های متفاوت در قالب خلق شماتیک‌های گوناگون، یکی از المان‌های ناب و صد البته جذاب برای توسعه یک بازی پازل به شمار می‌رود. استودیو BVBA با بهره گیری از همین ایده و همراه با تولید بازی آیفون و آیپد Colorcube، اقدام به ساخت یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین بازی‌ها در ژانر پازل روی تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS کرده است. بازی موبایل Colorcube کاربران دستگاه‌های آیفون و آیپد را اساسا در مقابل یک شش ضلعی قرار داده و در قالب بیش از ۲۰۰ مرحله بازیکن را برای خلق الگو‌های از پیش تعیین شده به‌وسیله‌ی ترکیبی از اشکال انتزاعی متفاوت همراه با رنگ‌های گوناگون، با چالش‌های فوق‌العاده‌ای رو به رو می‌کند. 

بازی Colorcube شامل بیش از ۲۰۰ مرحله است

اساس گیم‌پلی در بازی Colorcube همانطور که اشاره شد مربوط به قرارگیری صحیح تعدادی از اشکال انتزاعی متفاوت می‌شود که در قالب یک بستر شش ضلعی شما را در موقعیت جابجایی آنها برای رسیدن به یک الگوی مشخص قرار می‌دهد. با آغاز هر مرحله Colorcube شکل رنگی مورد نظر را برای بازیکن در بالای تصویر مشخص می‌کند و شما باید با قرار دادن اشکال چندضلعی متفاوت در بستر شش ضلعی تعیین شده و تغییر و ترکیب رنگ آنها سعی کنید به شکل ترکیبی تعیین شده دست پیدا کنید. بازی Colorcube با مکانیزم‌های به ظاهر ساده‌ی خود در همان ابتدا و شروع مراحل اولیه معما‌های بسیار چالش برانگیزی را مقال بازیکن قرار می‌دهد که برای چیره شدن بر هر کدام از آنها می‌بایست بار‌ها و بارها موقعیت‌های متفاوت را امتحان کنید. خوشبختانه بازی موبایل Colorcube در زمان پیشروی بازیکن و در طول هر مرحله هیچ‌گونه اولتیماتوم زمانی و غیره را در نظر نگرفته و شما می‌توانید با خیال راحت و کمال آرامش تمام حالت‌های گوناگون برای موفقیت در هر مرحله را آزمایش کنید. لازم به ذکر است که بازی Colorcube در نوع خود دارای تنوع بسیار زیادی است و شامل بیش از ۲۰۰ مرحله متفاوت می‌‌شود که در قالب ۶ قسمت جدا از هم قرار گرفته‌اند. به صورت کلی؛ بخش گیم‌پلی در بازی Colorcube با بهره‌گیری از المان‌هایی بسیار ساده نظیر جابجایی محدود شکل‌های گوناگون و تغییر و ترکیب رنگ‌های مربوط به آنها یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در ژانر معمایی روی موبایل را فراهم می‌کند.

متن جایگزین
 متن جایگزین
 متن جایگزین
شان دانت با آهنگسازی در Colorcube از بهترین‌های ممکن در زمینه موسیقی متن برای یک بازی پازل را به ارمغان آورده است!

در زمینه طراحی بصری، بازی Colorcube یک ساخته‌ی دو بعدی است. استفاده از طیف رنگ‌های فوق‌العاده چشم‌نواز و ترکیب آنها برای رسیدن به رنگ‌های مورد نظر روی یک بک‌گراند فسفری، چنان جلوه‌ی فوق‌العاده چشم‌نوازی را به بازی بخشیده است که مطمئنا نگاه هر بیننده‌ای را به سرعت به سمت خود جذب می‌کند. از طراحی بصری جذاب Colorcube گفتیم اما بخش مربوط به موزیک متن بازی است که بیش از هر چیزی توجه گیمر را به سمت خود جلب می‌کند. شان دانت با هنر آهنگسازی در Colorcube از بهترین‌های ممکن در زمینه موسیقی متن برای یک بازی پازل را به ارمغان آورده است. موسیقی‌ای که نه تنها از محرک‌های اصلی بازی برای پیشروی بازیکن در طول مراحل آن خواهد بود، بلکه با بهره‌گیری از ویژگی‌های داینامیک و افکت‌های صوتی جالب، انگیزه‌ی شما را برای آزمایش‌ حالت‌های متفاوت به‌کرات تحریک خواهد کرد. روی هم رفته طراحی جلوه‌های بصری و موسیقی در بازی موبایل Colorcube به شدت تحت امر بخش گیم‌پلی قرار دارد و از بهترین نمونه‌های ممکن در این زمینه است.

| |

در طول چند ماه گذشته بازی‌های پازل متفاوت و متعددی را به شما معرفی کردم که هرکدام به نوبه‌ی خود دارای تجربه‌های کمیاب و البته نابی از ساخته‌های معمایی روی تلفن‌های هوشمند را فراهم می‌کنند. ما حتی لیستی از بهترین‌های سبک پازل را اخیرا در سایت زومجی منتشر کردیم و بدون شک اگر این لیست پس از تجربه‌ی بازی Colorcube تهیه و تدارک دیده می‌شد، این اثر در بین بهترین‌های لیست جای می‌گرفت. Colorcube با بهره‌گیری از مکانیز‌م‌های فوق‌العاده ساده یکی از عمیق‌ترین تجربه‌های پازل را فراهم می‌کند و بدون شک تهیه‌ی آن برای طرفداران بازی‌های پازل بسیار واجب است. شما می‌توانید بازی موبایل Colorcube را از طریق فروشگاه اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود تهیه کنید و از تجربه آن نهایت لذت را ببرید.

دانلود بازی موبایل Colorcube


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده