نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

تاریخ عرضه احتمالی بازی Fear Effect Sedna مشخص شد

طبق گزارشی جدید، بازی Fear Effect Sedna در تاریخی نامشخص در اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود و علاوه‌ بر پلتفرم‌های اعلام شده قبلی، برای پلتفرم نینتندو سوئیچ هم منتشر خواهد شد.

در جدیدترین اخبار بازی، در گزارشی جدید مشخص شده که دنباله بازی Fear Effect که همه آن را با نام Fear Effect Sedna می‌شناسند که سبکی مبارزه‌ای، اکشن و تاکتیکی دارد، قرار است در تاریخی که هنوز به طور دقیق مشخص نیست برای پلتفرم نینتندو سوئیچ هم عرضه شود. همزمان با انتشار این نسخه، همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، در تاریخی که در اوایل سال ۲۰۱۸ تخمین زده می‌شود، این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی هم عرضه خواهد شد.

استودیو سوشی که تولید کننده و عرضه کننده این بازی است به تازگی اعلام داشته که بازی Fear Effect Sedna، که توانسته از طریق کیک استارتر هزینه ساخت خود را جمع‌آوری کند، در تاریخی نامشخص در اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه شده و برای پلتفرم‌های محبوب پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در بازار منتشر خواهد شد که حالا پلتفرم نینتندو سوئیچ هم به تازگی به این لیست اضافه شده است.

برای آن دسته از افرادی که Fear Effect را نمی‌شناسند باید اعلام کنیم که این پروژه یک مجموعه بازی ماجراجویی و اکشن است که اولین نسخه آن در سال ۲۰۰۰ برای پلتفرم پلی‌استیشن عرضه شد. نسخه اولیه این سری بازی توسط استودیو Kronos Digital Entertainment ساخته و توسط کمپانی Eidos Interactive به طور رسمی برای گیمرها عرضه شد. این بازی در زمان خود از محبوبیت بسیار بالا و گسترده‌ای برخوردار بود.

موفقیت نسبی و خیلی خوبی که از سمت این بازی نصیب تولید کنندگان و عرضه کنندگان شد، آنها را در این مسیر قرار داد که دنباله این بازی را ساخته و در سال ۲۰۰۱ به طور رسمی منتشر کنند. اسم قسمت دوم این مجموعه بازی محبوب Fear Effect 2: Retro Helix نام‌گذاری شده بود. با وجود اینکه این قسمت با عنوان Fear Effect 2 نام‌گذاری شده بود اما در واقع به نوعی یک پیش درآمد بود. این قسمت هم همانند نسخه اول این مجموعه از نظر فروش و مسائل مالی و همچنین از نظر منتقدان توانست به موفقیت‌های خیلی زیادی دست یابد.

این موفقیت‌ها منجر به این شد که سازندگان دوباره به فکر ساخت قسمت دیگر و این بار به ساخت قسمت سوم مجموعه بازی Fear Effect باشند. این قسمت از بازی با عنوان Fear Effect Inferno نام‌گذاری شده بود. با این حال بعد از مدتی کار بر روی آن، این پروژه متوقف شده و دیگر روشنایی روز را نتوانست ببیند وبه عبارتی دیگر عرضه نشد. در نهایت کمپانی Kronos Digital Entertainment هم منحل شد و آینده مجموعه بازی Fear Effect هم با آن تقریبا نابود شد. این ماجرا تقریبا تا سال ۲۰۱۶ ادامه پیدا کرد تا اینکه استودیو سوشی بالاخره اعلام کرد که دوباره قرار است این مجموعه بازی را روی زبان‌ها آورده و دوباره پروژه ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

بازی Fear Effect Sedna دیگر همانند بقیه قسمت‌ها نبوده و به طور جدی یک دنباله است و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد درست مربوط به چهار سال بعد از جریانات اولین بازی است. طبق توصیفاتی که به طور رسمی درباره این بازی منتشر شده، «خیلی چیزها و مسائل برای تیم درون بازی تغییر کرده است». هانا از Triad آزاد شده و حالا با رین در هنگ کنگ زندگی ‌می‌کند و گهگاهی به عنوان یک مزدور کار کرده و فعالیت می‌کند. از طرف دیگر هم از زمانی که گلس به ایالات متحده برگشته، دکه هم از تیم جدا شده و به تنهایی زندگی را می‌گذراند. 

در این قسمت از بازی هانا یک ماموریت کوچک قبول کرده که به خاطر آن مجبور است از هنگ کنگ به فرانسه سفر کند. او باید در این ماموریت کوچک که از طرف یک سازمان به او محول شده به فرانسه که محل تولدش است سفر کرده و مجسمه‌ای باستانی و قدیمی مرموزی را که توسط سفیر چینی در آنجا نگه‌داری می‌شود بدزدد. اما همانطور که شما هم انتظارش را ممکن است داشته باشید، این «ماموریت کوچک و آسان» هانا را به مسیری می‌برد و او را درگیر جریاناتی می‌کند که خیلی بزرگتر از آنچه انتظارش را داشته، است.

در این اثر علاوه بر اینکه ما با همان سبک قدیمی بازی روبه‌رو می‌شویم بلکه قرار است این سبک قدیمی و اصلی را در دنیایی کاملا متفاوت و منحصر به فرد تجربه کنیم

در همین حال گلس هم بعد از این که به مشتری یا موکل خود نزدیک شد، خیلی زود خودش را در گرینلند دید، مشتریی که نظرش را بسیار جلب کرده بود. براساس گفته‌های استودیو سوشی که به تازگی خطاب به مطبوعات اعلام کرده است، بازی Fear Effect Senda بیشتر به بازسازی فضا و شخصیت‌های اصلی که در بازی اصلی وجود داشت اختصاص یافته است اما اینگونه نیست که کاملا مطابق با بازی اول بوده و سبکی تکراری داشته باشد بلکه قرار است بازیکنان و گیمرها را در دنیای کاملا جدید و منحصر به فرد غرق کند. بازی Fear Effect Senda سبکی دارد که نه تنها بازیکنان قدیمی بلکه بازیکنان جدید را هم به خوبی به خود جذب کرده و علاقه‌مند به خود می‌کند.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی از اینکه آیا بازی Fear Effect Senda که محصول شرکت Square Enix است آیا به صورت دیجیتالی هم به فروش خواهد رسید یا خیر منتشر نشده است؛ همچنین هنوز معلوم نیست که قیمت این بازی مورد انتظار بعد از انتشار چه مقدار خواهد بود.

اگر شما از کاربران پلتفرم پی سی هستید و واقعا نمی‌توانید تا سال آینده صبر کنید، خبر خیلی خوبی که برای شما وجود دارد این است که به لطف سیستم استیم شما همین حالا هم می‌توانید دموی رایگان این بازی را تجربه کنید.

 در اخبار مرتبطی که با این بازی تا به امروز منتشر شده است، کمپانی سوشی در ماه آگوست به طور رسمی اعلام کرد که در فکر ساخت نسخه بازسازی شده بازی نخست مجموعه Fear Effect است. این بازی که با عنوان Fear Effect Reinvented نام‌گذاری شده و قرار است همانند بازی Fear Effect Senda در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده