// شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Batman: The Enemy Within

بازی موبایل Batman: The Enemy Within ادامه‌ای است بر سرگذشت بتمن و دست و پنجه نرم کردن وی با شخصیت‌هایی که قصد به آشوب کشیدن گاتهام را دارند.

بازی‌های اپیزودیک تل تیل گیمز همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده‌اند و با اینکه بعضی از آن‌ها از مشکلاتی نظیر افت فریم رنج می‌برند، ولی نمی‌توان منکر هیجان و قدرت داستان‌سرایی آن‌ها شد. قطعا انتشار بازی Batman: The Telltale Series خبر خوبی برای هواداران بتمن بود؛ قهرمانی دوست‌داشتنی که استودیو تل‌تیل گیمز دنیای جدیدی از ماجراجویی‌های وی را برای مخاطبان به ارمغان آورد. مدتی پیش بود که فصل دوم این بازی با نام Batman: The Enemy Within برای کنسول‌های خانگی و پی‌سی روانه بازار شد و حال، نسخه پلتفرم موبایل این بازی نیز روانه بازار شده که هم‌اکنون می‌توانید اپیزود اول آن را به صورت رایگان دریافت و اپیزود دوم را از طریق پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کنید.

بازی موبایل Batman: The Enemy Within

وقایع The Enemy Within مدتی پس از رویدادهای فصل اول روایت می‌شود

در فصل اول دیدیم که بتمن با واقعیتی تلخ روبه‌رو شد؛ واقعیتی که پرده از اسرار زندگی پدر و مادر بروس وین برداشت. بروس همیشه فکر می‌کرد که پدرش شخصی فداکار و ناجی گاتهام بوده، ولی رفته رفته می‌فهمد که توماس، پدر بروس، از طریق کارهای خلاف به این مقام و شهرت رسیده است. به عبارتی توماس وین در تاریکی گاتهام را کنترل می‌کرده است. از طرفی روایت خوب سایر شخصیت‌ها و رشته‌های داستانی، یکی دیگر از ویژگی‌های فصل اول بود که این بار در بازی اندروید و آیفون Batman: The Enemy Within بار دیگر شاهد آن هستیم. وقایع بازی درست پس از پنجمین اپیزود Batman: The Telltale Series روایت می‌شود؛ جایی که مدتی از مبارزه نهایی بتمن با Lady of Arkham می‌گذرد و حال، همه مردم بتمن را به‌عنوان یک نماد و شخصی ناجی می‌شناسند. داستان این فصل بسیار تاریک‌تر و مرموزتر روایت می‌شود، زیرا The Enemy Within میزبان شخصیت منفی دیگری از دنیای دی‌سی است؛ شخصیتی دوست‌داشتنی و رمزآلود به نام The Riddler که همگی وی را به واسطه معماها و پازل‌هایی که سر راه بتمن قرار می‌دهد، می‌شناسیم.

همچنین رفته رفته و با پیشروی در خط داستانی، سایر شخصیت‌های فصل گذشته نظیر جوکر یا زن گربه‌ای نیز به بازی اضافه می‌شوند و خط داستانی را پیش می‌برند. در بازی موبایل Batman: The Enemy Within بتمن سعی دارد بیش از پیش گاتهام را در صلح و آرامش قرار دهد، اما ظاهرا گروهی جدید تا حدی مانع وی شده و قصد دارد اهداف خود را پیش ببرد؛ گروهی به نام The Agency که بتمن باید مراقب کارهای آن‌ها نیز باشد.

بازی موبایل Batman: The Enemy Within

دکمه‌زنی‌های بازی هنوز جذابیت گذاشته را دارا هستند

از نظر گیم‌پلی نیز بازی پیشرفت‌هایی داشته است که از میان آن‌ها می‌توان به گیم‌پلی‌های سریع‌تر و بهتر و همچنین انتخاب در نوع از بین بردن دشمنان اشاره کرد. برای مثال زمانی که به یکی از سربازهای دشمن حمله می‌کنید، دو گزینه روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. حال با انتخاب هرکدام از آن‌ها، نوع جنگیدن و از بین بردن حریفی که روبه‌روی شما قرار داده شده است، متفاوت خواهد بود. بازی Batman: The Enemy Within از همان اپیزود اول خود کارش را با مبارزات آغاز می‌کند و تا آخرین سکانس از این اپیزود، شاهد مبارزه‌های هیجان‌انگیز و درگیرکننده‌ای هستیم و از طرفی معماهایی در دل بازی قرار داده شده که باید آن‌ها را حل و راز Riddler را کشف کنید؛ شخصی که پس از سال‌ها با هدفی مشخص به گاتهام برگشته است. از طرفی در طول مبارزات، دکمه‌زنی‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد که از حساسیت بالایی برخوردار هستند و باید در انجام آن‌ها سریع باشید.

وجود Riddler حس و حال تازه‌ای را به بازی داده است

دیالوگ-محور بودن، یکی دیگر از ویژگی‌های بازی‌های استودیو تل‌تیل گیمز است و بازی اندروید و آیفون Batman: The Enemy Within از این قاعده مستثنا نیست. در طول سکانس‌های مختلف شاهد انتخاب‌های سختی هستیم که به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی گیم‌پلی بازی و روند داستان تاثیرگذار هستند. در این میان تنها ایرادی که می‌توان به بازی گرفت، افت فریم‌هایی است که بعضا در بازی وجود دارند و جدای از این مسائل، اگر قصد تجربه بازی Batman: The Enemy Within را دارید، باید بگویم که حجم این بازی دو گیگابایت است و برای یک بازی موبایل، کمی زیاد است. اما از نظر بهینه بودن در مواردی نظیر داغ شدن گوشی موبایل یا تبلت، باید بگویم که اصلا نگران نباشید؛ زیرا بازی در این موارد شدیدا بهینه است.

بازی موبایل Batman: The Enemy Within

در آخر اگر امکان تجربه بازی Batman: The Enemy Within روی کنسول یا پی‌سی را ندارید، پلتفرم موبایل بهترین گزینه خواهد بود و به‌راحتی در هر کجا که هستید، می‌توانید بازی کنید و لذت ببرید.  

دانلود بازی اندروید و آیفون Batman: The Enemy Within


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده