نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

اکران ریبوت فیلم Death Wish به تاخیر خورد

اکران فیلم آرزوی مرگ (Death Wish) اثر ایلای راث به تاخیر خورده و به احتمال زیاد در ماه مارس سال ۲۰۱۸ به روی پرده سینماها برود.

اقدامات بی‌رحمانه و احمقانه‌ اخیر و تیر‌اندازی‌هایی که به تازگی در شهر لاس وگاس اتفاق افتاده و باعث کشته شدن و زخمی شدن افراد خیلی زیادی شده است، نه تنها تاثیر خیلی زیادی روی جمع کثیری از خانواده‌ها گذاشته، بلکه هالیوود هم از این تاثیرات در امان نماند. یکی از پروژه‌هایی که به دلیل این اتفاقات دست‌خوش تغییرات کوچکی شد فیلم آرزوی مرگ (Death Wish) به کارگردانی ایلای راث بوده است. با اینکه هنوز هیچ دلیل مشخصی برای این اتفاق اعلام نشده اما درست یک هفته بعد از تیراندازی‌های غم‌انگیز و ناگوار شهر لاس وگاس، اعلام شد که اکران فیلم Death Wish به تاخیر خورده و تاریخ آن به مارس سال آینده موکول شده است.

فیلم آرزوی مرگ که قرار بود در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ (۱ آذر ۱۳۹۶) روی پرده سینماها اکران شود، حال طبق جدیدترین گزارش سایت خبری Deadline مشخص شده که این تاریخ به مدت تقریبا سه ماه عقب افتاده و به روز ۲ مارس ۲۰۱۸ (۱۱ اسفند ۱۳۹۶) تغییر پیدا کرده است. در این فیلم، زمانی که دکتر پائول کرسی (با بازی بروس ویلیس) که یک جراح است می‌فهمد که همسرش (با بازی الیزابت شو) و دختر دانشجو‌یش (با بازی کامیلا مارونی) در حمله‌ی خشونت آمیزی که به خانه‌ی آنها شده بود آسیب دیدند و همسرش هم در نهایت کشته شده است، به اوج عصبانیت و خشونتش می‌رسد و خود عاقبتی برای تمام خشونت‌ها و جنایت‌کاران شیکاگو می‌شود. زمانی که پلیس نمی‌تواند هیچ کاری برای برقراری عدالت انجام دهد، خود پائول دست به کار شده و با جستجو و آتش زدن و غیره، قصد دارد انتقام مهاجمان خانواده‌اش را از این جانیان بگیرد و خودش به تنهایی عدالت را اجرا کند. زمانی که این کشتار‌ها بالا گرفته و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، تمام شهر به این فکر افتادند که مردن این خلافکاران و جنایتکاران به دست فرشته مرگ یا عزرائیل است یا توسط یک ماشین کشتار جمعی انجام می‌شود. می‌توان گفت که خشم و تقدیر در برخورد شدیدی با هم ترکیب می‌شوند و فیلم Death Wish پدید می‌آید.

پائول کرسی در این داستان تبدیل به دو شخصیت مجزا می‌شود: مردی که جان مردم را نجات می‌دهد و مردی که جان آنها را می‌گیرد؛ پدر و همسری که تمام سعی خود را برای مراقبت از خانواده‌اش می‌کند و سایه‌ای که با جنایت‌ها و جرایم شیکاگو به شدت مبارزه می‌کند؛ جراحی که گلوله‌ها را از بدن مظنونین خارج می‌کند و شورشگری به نام «The Grim Reaper» دست تمام کارآگاهان را از پشت بسته و خود به تنهایی به دنبال اجرای عدالت در شهر شیکاگو است.

Death Wish

همانطور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره شد مسئولان هنوز هیچ دلیل مشخصی برای حذف کردن این فیلم از جدول آثار اکرانی امسال و انتقال آن به سال آینده عنوان نکرده‌اند. اما با توجه به اتفاقات ناگوار اخیر و کشته شدن پنجاه و هشت شهروند به دست مرد عصبانی که تعداد زیادی اسلحه به همراه خود داشت، به نظر می‌رسد که تاریخ اولیه این فیلم برای اکران آنچنان که باید و شاید مناسب نبود و بهتر بود که زمان‌بندی آن برای اکران تغییر کند. این پروژه تنها موردی نبوده که به خاطر این اتفاقات دست‌خوش تغییرات شده است بلکه در اخبار مرتبط دیگر هم مشخص شده بود که کمپانی مارول و شبکه نتفلیکس هم به همین دلایل حضور عوامل سریال The Punisher (پانیشر) در مراسم کامیک کان شهر نیویورک کنسل کرده و زمان شروع پخش این سریال را هم به تعویق انداخته است.

بروس ویلیس برخلاف تصورات، در فیلم آرزوی مرگ نقش آدم خوبی را ایفا می‌کند و براساس هدفی که دارد سعی می‌کند که جنایتکاران و آدم‌های بد را از بین برده و به سزای عمل خود برساند و با انسان‌های بی‌دفاع و بی‌ضرر کاری ندارد. اما با این حال تیم تولید این فیلم باز هم بر این باور بودند که با وجود داستانی که این اثر دارد، شاید زمان خوبی برای اکران فیلمی که از خشونت شورشگران و پارتیزان‌ها حمایت می‌کند، نباشد. داستان این اثر داستانی نیست که ما و مخصوصا مردم شهر لاس وگاس در حال حاضر به آن نیاز داشته باشند. 

جو کارناهن وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشته و داستان آن براساس فیلم نسخه ۱۹۷۴ با همین نام به نویسندگی وندل میز و رمان اصلی آن به نویسندگی برایان گارفیلد نوشته و ساخته خواهد شد.


منبع ScreenCrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده