نویسنده: علیرضا قاسمی
// جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

محتوای انحصاری بازی Destiny پس از دو سال برای ایکس باکس منتشر شد

پس از گذشت دو سال از عرضه‌ در پلی‌استیشن، اکنون محتوای انحصاری بازی Destiny در دسترس کاربران ایکس‌باکس قرار گرفت. 

بازی Destiny 2 در حالی به‌تازگی منتشر شده است که تاکنون بخشی از محتوای بازی Destiny که در انحصار پلی‌استیشن قرار داشت، در کنسول‌های ایکس‌باکس در دسترس نبود. در جدیدترین اخبار بازی اکنون در نهایت، کاربران ایکس‌باکس می‌توانند به آن محتوا دست یابند؛ در حالی که عمر برخی از این محتوا به دو سال هم می‌رسد و بسیاری از کاربران ایکس‌باکس هم به دلیل طولانی شدن این بازه‌ی زمانی، ناراحت و ناخشنود هستند. 

میان شرکت‌های اکتیویژن و سونی قراردادی وجود دارد که باعث می‌شود تا محتوای برخی از بازی‌های خاص، برای کنسول پلی‌استیشن 4 زودتر از دیگر پلتفرم‌ها منتشر شود. برای مثال، بسته‌های الحاقی Call of Duty، روی پلی استیشن 4 یک ماه زودتر از پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس وان عرضه می‌شود. اما در قضیه‌ی Destiny این بازه‌ی زمانی بسیار گسترده‌تر بود. کاربران ایکس‌باکس برای تجربه‌ی برخی از محتوای جدید این بازی، به اجبار ماه‌ها منتظر می‌نشستند. در همین راستا، بخشی از بسته‌ی الحاقی The Taken King بازی Destiny که در سپتامبر سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن منتشر شده بود، حالا و پس از گذشت بیش از دو سال در دسترس کاربران ایکس‌باکس قرار گرفته است. این برای کاربران ایکس‌باکس بسیار ناامیدکننده است که با اینکه آن‌ها قیمتی برابر با قیمتی که برای کاربران پلی‌استیشن تعیین شده بود برای بازی Destiny پرداخت کرده بودند، حالا و پس از عرضه‌ی بازی Destiny 2، محتوای انحصاری این بازی برایشان عرضه شده است.

نه استودیوی بانجی و نه شرکت اکتیویژن، انتشار این محتوا برای نسخه‌ی ایکس‌باکس Destiny را تبلیغ نکرده‌اند؛ هرچند بانجی در ماه ژوئن اعلام کرده بود که این محتوا در ماه اکتبر منتشر خواهد شد. این انتشار آرام و بی سر و صدا هم مانع خشم کاربران ایکس‌باکس این بازی نشد و اکنون سیاست‌ تجاری این شرکت‌ها، توسط این کاربران ناامیدکننده قلمداد می‌شود. 

برخی از این محتوای انحصار زمانی، مخصوصا بسته‌ی الحاقی Rise of Iron که در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم پلی‌استیشن منتشر شده بود، پس از گذشت یک سال، انتشار یافته‌اند. عرضه‌ی بخشی از محتوای بسته‌ی الحاقی The Taken King برای انتشار در پاییز ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بود که بدون ارائه هرگونه توضیحی در این مورد، یک سال دیگر هم به تعویق افتاد. 

یکی از کاربران این بازی، محتوایی را که حالا در دسترس کاربران این بازی در پلتفرم ایکس‌باکس قرار گرفته اعلام کرده است که شامل سلاح‌ها، تجهیزات، یک نقشه‌ی Crucible، یک Strike، ماموریت‌ها و غیره می‌شود. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده