نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

تاد مک‌ فارلین از ساخت ریبوت فیلم Spawn صحبت می‌کند

تاد مک‌ فارلین‌، کارگردان ریبوت فیلم اسپاون (Spawn)، در مراسم کامیک کان که در شهر نیویورک در حال برگزاری است، درباره روند ساخت و تاریخ شروع تولید جدیدترین اثر خود صحبت کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبر رسیده که در مراسم کامیک کان که در شهر نیویورک در حال برگزاری است خبرهایی هم در رابطه با ریبوت فیلم Spawn (اسپاون) منتشر شده است. در این مراسم تاد مک‌ فارلین، خالق کتاب‌های کامیک که در آینده‌ای خیلی نزدیک تبدیل به یکی از فیلمسازان عرصه سینما هم خواهد شد، مطالب جدیدی در رابطه با ریبوت جدید فیلم Spawn که قرار است خودش آن را کارگردانی کند و مدت خیلی زیادی است که در مرحله تولید و توسعه بوده مطرح کرد. بر اساس گزارش سایت خبری ددلاین، تاد مک فارلین در این گفتگو عنوان کرده که مراحل پیش تولید این ریبوت در چند ماه آتی و به احتمال خیلی زیاد درست بعد از تعطیلات مراسم کریسمس آغاز خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط تیم تولید، تیم فیلمبرداری این اثر از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ آغاز به کار خواهد کرد. مک فارلین در این مراسم بار دیگر با تاکید اعلام کرد که ریبوت فیلم اسپاون سبکی تاریک دارد و برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. حتی بر اساس گفته برخی‌ها این اثر از نظر رده‌بندی خیلی بزرگسالانه‌تر از فیلم Deadpool (ددپول) در نظر گرفته شده است.

مک فارلین همچنین در میان صحبت‌های خود به موضوع بودجه این اثر هم اشاراتی کرد و در این باره عنوان کرد که بودجه ساخت این فیلم مبلغی در حدود ۱۰ میلیون دلار است که واقعا یک بودجه غیرمعمول برای ساخت فیلم‌های مختلف در ژانر ابرقهرمانی است.

با توجه به تفاوت خیلی زیادی که بین بودجه تولید فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی‌هایی مانند مارول و بلام‌هاوس وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت که نباید انتظار نتیجه‌ای مانند آثار مارول را داشته باشیم

نمی‌توان به نوعی از مطرح شدن این حرف از طرف او خرده‌ای گرفت؛ زیرا در کمپانی‌هایی مانند برادران وارنر و مارول صدها برابر این میزان بودجه و مبلغی بالغ بر چند صد میلیون دلار برای ساخت فیلم‌های آنان در نظر گرفته می‌شود. اما در عوض و بر خلاف دو کمپانی ذکر شده، این مبلغ برای کمپانی Blumhouse Productions که تخصص خیلی زیادی در ساخت فیلم‌هایی با بودجه‌های پایین دارد و بازه هزینه ساخت آثار آن چیزی در بین ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون دلار است، یک مسئله کاملا عادی و طبیعی است. همچنین گفته شده که خود تاد مک فارلین هم تا حد زیادی در این پروژه سهم داشته و مقدار زیادی از پول این بودجه را او در پروژه قرار داده و سرمایه‌گذاری کرده است. یکی از موضوعات دیگری که این کارگردان تازه‌کار درباره جدیدترین پروژه خود مطرح کرد بی‌خبر نگذاشتن طرفداران از روند ساخت ریبوت فیلم مورد انتظارشان بود و او در بین صحبت‌های خود به طرفداران قول داد که حتما این موضوع را در نظر خواهد داشت و از زمان شروع ساخت این پروژه، هر روز خبر جدیدی از روند ساخت و وضعیت فعلی پروژه برای طرفداران منتشر می‌کند. او در این مراسم درباره فیلم جدید خود عنوان کرد:

من می‌خواهم پول خود را در این پروژه صرف کنم و سرمایه خودم را در آن قرار داده‌ام. پس چه کسی اهمیت می‌دهد که این فیلم و این پروژه بد از آب دربیاید و به آن درجه از موفقیت که ما انتظارش را داریم نرسد. این پروژه، یک فیلم با بودجه ۱۰ میلیون دلار است و استودیو با این میزان می‌توانست یک کارگردان ۲۲ ساله به‌دردنخور را برای این پروژه خود انتخاب کند. اما من می‌خواهم به جای آن کارگردان جوان، یک کارگردان پیر به‌دردنخور باشم که این اثر را کارگردانی می‌کند.

شخصیت اسپاون اولین بار در سال ۱۹۹۲ و در کتاب Spawn #1 ظاهر شد و به هنرنمایی پرداخت. این کامیک داستان آلبرت سیمونز را روایت می‌کند که پس از کشته شدن به جهنم می‌رود و پس از یک معامله برای دیدن همسرش به زمین باز می‌گردد، اما او به یک اهریمن ترسناک تبدیل شده است. او با حضور در این کتاب به‌سرعت توانست خودش را در بین کتاب‌های کامیک تاریک، بی‌رحمانه و ضدقهرمانی که در دهه ۱۹۹۰ نوشته و منتشر می‌شد تبدیل به یک نماد بکند. قدرت‌هایی که اسپاون داشت به او اجازه می‌داد تا بتواند تله‌پورت کند، تغییر شکل دهد و از انواع سلاح‌ها مخصوصا زنجیر در مبارزات مختلف خود استفاده کند. در سال ۱۹۹۷، فیلم Spawn به کارگردانی مارک ای زی دیپه تولید شد و به روی پرده رفت. این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلار ساخته شد، اما تنها ۸۷.۸ میلیون دلار در گیشه فروخت و علاوه بر شکست تجاری، نقدهای بسیار ضعیفی نیز از سوی منتقدان دریافت کرد. 


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده