// شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

حضور بدلکاران فیلم های John Wick ،Logan و The Avengers در فیلم Venom

سونی پیکچرز، تعدادی از خوشنام‌ترین بدلکاران آثار اکشن و ابرقهرمانانه‌ی چند سال اخیر دنیای سینما را به گروه سازندگان فیلم ونوم (Venom) اضافه کرده است.

کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) در جدیدترین اقدام خود، یک تیم ویژه از بدلکاران بهترین فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانانه‌ی سال‌های اخیر سینما را به گروه سازندگان فیلم ونوم (Venom) اضافه کرده است. به گزارش سایت امگا آندرگراند (Omega Underground)، تام کانلی که سابقه‌ی کار در فیلم‌های مطرحی همچون لوگان (Logan)، جان ویک (John Wick) و همینطور چند قسمت آخر مجموعه‌ی سریع و خشن (The Fast and the Furious) را در کارنامه دارد، به عنوان بدلکار و همچنین طراح صحنه‌های مبارزه، با جک گیل و کریس اوهارا که کار هماهنگی بدلکاران را بر عهده دارند همکاری خواهد کرد.

جک گیل کهنه کار، کار خود را در سینما از اواسط دهه‌ی هفتاد میلادی آغاز کرده و در این مدت، در فیلم‌هایی نظیر اولین خون (First Blood)، روز پس از فردا (The Day After Tomorrow) و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) به عنوان بدلکار حضور داشته است. کریس اوهارا نیز در سال‌های اخیر، عضو تیم بدلکاری آثار مطرحی همچون انتقامجویان (The Avengers)، مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) و همچنین قسمت دوم و سوم مرد عنکبوتی (Spider-Man) بوده است.

سونی در روزها و هفته‌های اخیر٬ با قراردادن نام‌هایی همچون میشل ویلیامز، ریز احمد و جنی اسلیت در کنار نام تام هاردی که نقش شخصیت ادی بروک/ونوم را ایفا خواهد کرد، نشان داده که به دنبال گرد هم آوردن یک گروه بازیگری قدرتمند است. با این حال در فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانانه، انتخاب تیم بدلکاری کاربلد نیز یکی از عوامل اصلی موفقیت آن اثر به حساب می‌آید چرا که یک فیلم ابرقهرمانانه، هر چقدر هم ستارگان بزرگی را در گروه بازیگری خود داشته باشد، در صورتی که صحنه‌های اکشن آن غیر طبیعی و فاقد جذابیت از کار در بیاید، بدون شک آن پروژه با شکست روبرو خواهد شد.

venom

با وجود انتشار خبرهای امیدوار کننده درباره‌ی پروژه‌ی ونوم (Venom)، همچنان تعداد زیادی از علاقه‌مندان سینما به موفقیت این اثر به دید تردید نگاه می‌کنند. یکی از دلایلی که موجب نگرانی طرفداران Venom می‌شود، بحث کارگردانی فیلم است چرا که روبن فلیشر به عنوان سازنده‌ی این اثر، تنها فیلم زامبی‌لند (Zombieland) را به عنوان اثری موفق در کارنامه‌ی خود دارد و فیلم‌های دیگر وی با روی خوش منتقدان و همچنین تماشاگران روبرو نشدند. مسئله‌ی دیگر بحث فیلمنامه‌ی کار است. نسخه‌ی اولیه فیلمنامه‌ی ونوم توسط اسکات روزنبرگ و جف پینکر نوشته شده است که به تازگی در نگارش فیلمنامه‌ی جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) نیز با هم همکاری داشته‌اند. روزنبرگ در یک دهه‌ی اخیر در زمینه‌ی آثار تلویزیونی فعالیت داشته و پینکر نیز با نوشتن فیلمنامه‌ی آثار ناموفقی همچون  اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ (The Amazing Spider-Man 2) و همچنین برج تاریک (The Dark Tower)، سابقه‌ی چندان درخشانی در سینما ندارد. کلی مارسل نیز که وظیفه بازنویسی فیلمنامه‌ی کار را بر عهده دارد، پیش از این فیلمنامه‌ی دو فیلم Fifty Shades of Grey و نجات آقای بنکس (Saving Mr. Banks) را نوشته است.

در حالی که فیلمنامه‌ی آثار سینمایی مارول (Marvel) همواره توسط تیم نویسندگان و تحت نظر مستقیم کوین فایگی و افرادش نوشته می‌شود٬ ولی سونی پیش از این نیز ثابت کرده که یک سیستم نظارتی مناسب در زیرمجموعه‌اش وجود ندارد و بدین ترتیب حضور این قبیل نویسندگان، نگرانی طرفداران را درباره‌ی عدم توانایی آنها در روایت داستانی منسجم و منطقی افزایش می‌دهد.

سونی پیکچرز زمان آغاز اکران فیلم ونوم (Venom) را برای پنجم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) برنامه ریزی کرده است.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده