نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

بررسی بازی Middle-earth: Shadow of War از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Middle-earth: Shadow of War خبر از یک اثر اکشن و نقش آفرینی هیجان‌انگیز می‌دهند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه باشید.

جرج آر آر تالکین نویسنده‌ای است که با کتاب‌هایی چون ارباب حلقه‌ها، هابیت و سیلماریلیون، دنیای افسانه‌ای و بزرگی را خلق کرده که قطعا در بین دنیا‌های فانتزی، جایگاه بسیار رفیعی دارد. تا به حال فیلم‌ها و بازی‌های مختلفی بر اساس نوشته‌های تالکین خلق شده‌اند که شاید بتوان موفق‌ترین این آثار را سه‌گانه فیلم‌های ارباب حلقه‌های پیتر جکسون دانست. با این حال بر اساس این مجموعه، بازی‌های مختلفی هم ساخته شده‌اند و مثلا الکترونیک آرتز بازی‌های اکشن و استراتژیک Lord of the Rings را در کارنامه دارد که برخی نسخه‌های آن‌ها هم بازی‌های موفقی بودند. 

با این حال یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که بر اساس سرزمین میانه (Middle Earth) ساخته شده، بازی Middle-earth: Shadow of Mordor است که در سال ۲۰۱۴ توسط استودیو مونولیث ساخته شد و کمپانی برادران وارنر هم آن را منتشر کرد. ساخته استودیو مونولیث یک بازی اکشن-نقش‌آفرینی جهان‌باز بود که در زمان انتشارش توانست نمره‌های خوبی هم دریافت کند. همین امر باعث شد تا استودیوی مونولیث سراغ ساخت دنباله بازی برود که پنج روز دیگر با نام Middle-earth: Shadow of War منتشر خواهد شد. در این بازی باز هم با شخصیت تالیون همراه خواهیم شد و این بار باید ارتش بزرگی از اورک‌ها را جمع کنیم به تصرف موردور و مبارزه با سائورون برویم.

بازی Middle-earth: Shadow of War در مقایسه با نسخه قبلی، بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر شده است و این بهبود‌ها را در تمامی زمینه‌ها، از وسعت دنیای بازی گرفته تا گرافیک و گیم‌پلی و سیستم نمسیس که به نوعی مولفه اصلی نسخه قبلی بود، شاهد هستیم. حال در فاصله چند روز مانده به انتشار این بازی، نمره‌های آن توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده‌اند که در مجموع وضعیت خیلی خوبی دارند، اما چند سایت معتبر هم نمره‌های متوسطی به بازی داده‌اند. با زومجی و مروری بر بررسی بازی Middle-earth: Shadow of War و نمره‌های آن همراه باشید. 

Middle-earth: Shadow of War

  • سازنده: استودیو مونولیث
  • ناشر: کمپانی برادران وارنر
  • تاریخ انتشار: ۱۸ مهر
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی‌سی
  • سبک: اکشن/ نقش آفرینی جهان‌باز

shadow of war

گیم اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

Middle-earth: Shadow of War مسیری را که نسخه قبلی شروع کرده بود، به تکامل می‌رساند و داستانی عالی و تاریک را در دل دنیای ارباب حلقه‌ها روایت می‌کند. راستش را بخواهید ابتدا با یک سری از بخش‌های بازی مشکل داشتم، اما به مرور به آن‌ها عادت کردم و غرق زیبایی بازی شدم. مونولیث موفق شد یک دنیای فانتزی عالی خلق و کاری کند که حس داشتن قدرت را در آن بچشید و البته در کنار این، هرگز از خطراتی که تهدیدتان می‌کنند هم در امان نباشید. 

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

دقیقا به همان شکلی که Batman: Arkham City توانست بازی Batman: Arkham Asylum را بزرگ‌تر و بهتر کند، Middle-earth: Shadow of War هم یک نسخه بزرگ‌تر و بهتر از Middle-earth: Shadow of Mordor است. سیستم نمسیس بازی به مراتب بهتر از قبل شده و شاهد تنوع خیلی خوبی در آن هستیم. علاوه بر این، نبرد‌های بازی با کاپیتان‌های اورک‌ها به‌خوبی توانایی‌های گیمر را به چالش می‌کشند و باعث می‌شوند بتوانید از بخش کمپین بازی لذت زیادی ببرید. همچنین حالت چندنفره Middle-earth: Shadow of War نیز کیفیت خوبی دارد و در مجموع شاهد یک تجربه عالی هستیم. 

دوال‌شاکرز: ۸۵ از ۱۰۰

دلیل اصلی موفقیت بازی Middle-earth: Shadow of War، بهتر کردن تمام نقاط قوت نسخه قبلی این مجموعه است. با اینکه بازی شروع خیلی خوبی ندارد، اما پس از آنکه با مکانیزم‌های بازی آشنا شدید، کاملا درگیر گیم‌پلی هیجان‌انگیز آن می‌شوید و به‌نوعی معتاد بازی خواهید شد. همچنین جهان بزرگ‌تر و نبرد‌های وسیع‌تر این بازی، عامل دیگری هستند که آن را در مقایسه با نسخه قبلی به تجربه بهتری تبدیل می‌کنند. 

پالی‌گان: ۷۵ از ۱۰۰

اگر بتوانید با سیستم خرید‌های درون برنامه‌ای بازی کنار بیایید، Middle-earth: Shadow of War تجربه بهتر و طولانی‌تری در مقایسه با نسخه قبلی ارائه می‌کند. با این حال موردی که من را در رابطه با Middle-earth: Shadow of War آزار می‌دهد، این است که همیشه برای اینکه بتوانید از بازی لذت ببرید، باید یکی دوتا مشکل را هم تحمل کنید. از طرفی دیگر سیستم نمسیس با اینکه بهتر از قبل شده است، اما هنوز بی‌نقص نیست و جای کار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب بازی هم سیستم مبارزات هیجان‌انگیز آن است. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

مواردی مثل خرید‌های درون برنامه‌ای و فروشگاه در بازی، به خودی خود بد نیستند، اما تجربه بازی بدون آن‌ها لذت‌بخش‌تر و بهتر است. Middle-earth: Shadow of War تلاش زیادی می‌کند تا از نسخه قبلی بزرگ‌تر، بهتر و متنوع‌تر باشد و شاهد اورک‌ها، سلاح‌ها و قابلیت‌های بیش‌تری هستیم، اما تجربه کلی بازی به شکلی است که حس می‌کنید انسجام کافی را ندارد. با این حال در مجموع شاهد تجربه جالبی هستیم که لحظه‌های خوب زیادی دارد و داستان جدیدی را در سرزمین میانه روایت می‌کند. 

نمره های Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War نمره های


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده