نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

تعداد بازیکنان بازی Fortnite از مرز هفت میلیون عبور کرد

تعداد بازیکنان بازی Fortnite استودیو اپیک گیمز به واسطه عرضه رایگان حالت بتل رویال این بازی که از بازی PlayerUnknown's Battlegrounds الهام گرفته، از هفت میلیون نفر عبور کرد.

بازی Fortnite که یک بازی بقا با محوریت ساخت پایگاه محسوب می‌شود و از حالت بتل رویال مشابه با بازی PlayerUnknown's Battlegrounds هم برخوردار است، امروز به یک رکورد جدید در تعداد بازیکن رسید. اپیک گیمز که سازنده بازی محسوب می‌شود، امروز در جدیدترین اخبار بازی در توییتر اعلام کرد که تعداد بازیکنان بازی از مرز هفت میلیون نفر عبور کرده است. آمار ارائه‌شده شامل بازی اصلی و حالت بتل رویال می‌شود که مورد دوم به صورت رایگان و جداگانه عرضه شده است.

اپیک گیمز همچنین از دو ویژگی جدید برای حالت بتل رویال بازی رونمایی کرد: حالت دوتایی و ارسال تدارکات. همانطور که از نام این دو ویژگی پیدا است، سیستم دوتایی امکان ورود به حالت بتل رویال همراه با یک همکار را به بازیکنان می‌دهد. حالت ارسال تدارکات هم جعبه تدارکاتی را از یک نقطه تصادفی در آسمان، به یک نقطه تصادفی در زمین ارسال می‌کند. گفته شده آیتم‌های موجود در این بسته تدارکات بهترین هستند، اما رفتن به دنبال آن‌ها خطرناک است؛ چرا که بازیکنان دیگری هم به دنبال این بسته‌ها خواهند رفت.

دقیقا مشخص نیست که چه مقدار از آمار هفت میلیونی بازیکنان بازی Fortnite به بازی اصلی که پولی است و چه مقدار به بتل رویال که رایگان است تعلق دارد، اما نکته مشخص این است که بتل رویال شروع بسیار موفقی داشته و همان روز اول به آمار یک میلیون بازیکن رسیده است. در مورد بازی اصلی هم، اپیک گیمز گفته بود که نیم میلیون نفر همان روزهای ابتدایی یکی از نسخه‌های پولی بازی را خریداری کرده‌اند.

نسخه اصلی بازی Fortnite هم‌اکنون از قیمت ۴۰ دلار شروع می‌شود و برای سه پلتفرم کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است. این بازی در سال ۲۰۱۸ وارد مدل تجاری رایگان (Free-to-play) خواهد شد. حالت بتل رویال بازی هم به صورت کاملا رایگان برای سه پلتفرم مذکور در دسترس است.

حالت بتل رویال بازی Fortnite از چندین جنبه شباهت‌های فراوانی به بازی PUBG دارد؛ بازی مشابه با سری Hunger Games که در آن ۱۰۰ بازیکن با هواپیما در یک منطقه فرود می‌آیند و بایستی یکدیگر را به قتل برسانند. در این میان، آخرین نفری که زنده بماند، برنده این مسابقه مرگبار خواهد بود. سازنده بازی PUBG یعنی استودیو Bluehole اخیرا نسبت به حالت بتل رویال بازی Fortnite واکنش نشان داده و بابت شباهت فراوان آن نسبت به ساخته خود اعتراض کرده و اپیک را به پیگیری قانونی تهدید کرده است. هنوز هیچ خبر دیگری راجع به این کشمکش منتشر نشده است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده