نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

انسل الگورت برای ایفای نقش اصلی فیلم Goldfinch درنظر گرفته شده است

کمپانی برادران وارنر و استودیو آمازون، نقش اصلی فیلم Goldfinch (سهره طلایی) را به انسل الگورت، بازیگر جوان فیلم Baby Driver (بیبی درایور) پیشنهاد داده‌اند.

طبق گزارشات جدید، کمپانی برادران وارنر و استودیو آمازون، انسل الگورت، بازیگر جوان آمریکایی را برای ایفای نقش اصلی فیلم Goldfinch (سهره طلایی) در نظر گرفته‌اند. این فیلم اقتباسی از رمانی معروف با همین عنوان و نوشته دونا تارت است. جان کراولی که برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است، طی چند ماه گذشته با بازیگران مختلفی ملاقات داشت و سرانجام انسل الگورت را برای ایفای نقش راوی اول شخص رمان، یعنی شخصیت تئودور دِکِر ۱۳ ساله انتخاب کرده است.  

کمپانی برادران وارنر و کمپانی RatPac-Dune Entertainment، امتیاز ساخت فیلم رمان Goldfinch را خریداری کرده‌اند. رمان Goldfinch در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه پولتیزر شد (این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است و از سال ۱۹۱۷ با نظارت دانشگاه کلمبیا به برترین آثار روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اهدا می‌شود). کمپانی RatPac-Dune Entertainment یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم اقتباسی نیز محسوب می‌شود. رمان Goldfinch دونا تارت به‌ دلیل شباهت ساختاری به آثار چارلز دیکنز، نویسنده معروف انگلیسی، بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان ادبی قرار گرفت. این رمان داستان مردی جوان به نام تئودور دِکِر را روایت می‌کند که از یک بمب‌گذاری تروریستی در موزه‌ای هنری جان سالم به در می‌برد، ولی مادر تئودور در این حمله تروریستی کشته می‌شود. در ادامه داستان وی وارد ماجراجویی‌های فراوانی شده و سرانجام از لاس وگاس، جایی که پدر بی‌مسئولیتش نیز در آن جاست سردرمی‌آورد و بعد از آن تئودور درگیر جعل آثار هنری می‌شود.

Goldfinch

اوایل سال جاری استودیو آمازون اعلام کرد که این استودیو نیز یکی از سرمایه‌گذاران فیلم Goldfinch خواهد بود. طبق آخرین اخبار قرار است فیلمبرداری این فیلم از سال ۲۰۱۸ آغاز شود. طبق قرارداد بسته‌شده بین سه کمپانی نامبرده، استودیو آمازون بیش از یک‌سوم بودجه این فیلم را تأمین خواهد کرد که طبق برآورد سایت Insider، احتمالاً رقمی نزدیک به ۴۰ میلیون دلار خواهد بود. در عوض قرار است استودیو آمازون حق پخش این فیلم را بر روی سرویس پرایم خود داشته باشد. علاوه بر این قرار است فیلم جدید از طریق شبکه‌های کابلی همچون HBO و Showtime، نیز بر روی آنتن برود. پخش جهانی فیلم Goldfinch بر عهده کمپانی برادران وارنر است.

رمان Goldfinch دونا تارت به‌ دلیل شباهت ساختاری به آثار چارلز دیکنز، نویسنده معروف انگلیسی، بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان ادبی قرار گرفت

انسل الگورت پس از فراغت از بازی در فیلم موفق Baby Driver (بیبی درایور)، حال با خیال آسوده در حال بررسی پیشنهادات سازندگان است. این طور که به نظر می‌رسد پس از موفقیت فیلم Baby Driver، این بازیگر حال با وسواس بیشتری سعی در انتخاب پروژه بعدی خود دارد و علاقمند نیست با حضور در کاری نه چندان قوی، گامی رو به عقب بردارد. مطمئنا حضور در فیلم Goldfinch، انتخاب مناسبی برای این بازیگر جوان خواهد بود. انسل الگورت برای ساخت اقتباسی سینمایی The Finest Kind نیز جزو گزینه‌های اصلی است و به نظر کارگردانی این فیلم را برایان هالگلند بر عهده خواهد داشت؛ برایان هالگلند برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی به همراه کرتیس هنسن برای فیلم L.A. Confidential (محرمانه لس‌آنجلس) در سال ۱۹۹۷ شده است.

آخرین نقش‌آفرینی انسل الگورت بر پرده سینما، فیلم Baby Driver ادگار رایت بود. این فیلم بسیار مورد استقبال و تحسین منتقدین قرار گرفت و با بودجه ۳۵ میلیون دلاری، نزدیک ۲۲۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به انسل الگورت در نقش بیبی، لیلی جیمز در نقش دبوراه، جیمی فاکس در نقش باتس، جان هم در نقش بادی، کوین اسپیسی در نقش داک، ایزا گونزالس در نقش دارلینگ، جان برنثال در نقش گریف و اسکای فریرا در نقش مادر بیبی اشاره داشت. گفتنی است ادگار رایت سابقه‌ کارگردانی فیلم‌های موفقی را در ژانر کمدی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به دو فیلم The World's End و Shaun of the Dead اشاره کرد.

 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده