نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

بررسی بازی Forza Motorsport 7 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Forza Motorsport 7 نمره‌های خوبی از سایت‌های معتبر دنیا دریافت کرده و به نظر می‌رسد باز با یک بازی شبیه‌ساز رانندگی عالی طرف هستیم. 

زمانی که اولین نسخه از سری Forza Motorsport در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، توانست خود را به عنوان یک بازی شبیه‌ساز ریسینگ باکیفیت و محبوب مطرح کند. حال مجموعه فورزا به دو نسخه Forza Motorsport و Forza Horizon تقسیم شده است که اولی یک بازی شبیه‌ساز بوده و دومی حال و هوای آرکید‌تری دارد. به هر حال سال گذشته جدید‌ترین نسخه از سری هورایزن با نام Forza Horizon 3 منتشر شد و واکنش‌های شدیدا مثبت گیمر‌ها و منتقدین را نیز در پی داشت. حال جدید‌ترین نسخه از سری موتور اسپورت این مجموعه یعنی بازی Forza Motorsport 7 هم دو روز پیش رسما برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 منتشر شده و توانسته نمره‌های خیلی خوبی هم دریافت کند. 

اما پیش از آنکه سراغ نمره های Forza Motorsport 7 برویم، بد نیست نگاهی به ویژگی‌های بازی داشته باشیم. Forza Motorsport 7 اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2017 و کنفرانس مایکروسافت منتشر شد و خوش‌بختانه لازم هم نبود که زمان زیادی را برای تجربه آن صبر کنیم. یکی از مواردی که مایکروسافت تمرکز زیادی روی آن داشته، بهبود جلوه‌های بصری بازی است و این مورد مخصوصا روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و پی‌سی‌های قدرتمند که بازی را در رزولوشن 4K اجرا خواهند کرد، بیش‌تر هم به چشم می‌آید. در حالی که بازی Forza Motorsport 6 که دو سال پیش منتشر شد ۴۵۰ ماشین داشت، در فورزا 7 شاهد بیش از ۷۰۰ ماشین مختلف خواهیم بود که از کمپانی‌های بزرگی چون پورشه، لامبورگینی و موارد دیگر خواهند بود. علاوه بر این بیش از ۲۰۰ پیست مختلف در ۳۰ منطقه متفاوت هم در بازی وجود دارند و در مجموع از نظر تنوع، شاهد شرایط خوبی در بازی هستیم. 

امکان شخصی‌سازی راننده و ماشین، حالت‌های آنلاین و آفلاین و شرایط جوی مختلف هم از دیگر ویژگی‌های بازی Forza Motorsport 7 هستند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Forza Motorsport 7 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. 

Forza Motorsport 7

  • سازنده: ترن 10
  • ناشر: مایکروسافت
  • تاریخ انتشار: ۱۱ مهر
  • پلتفرم: ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان
  • سبک: شبیه‌ساز رانندگی

Forza Motorsport 7

گیمزرادار: ۱۰۰ از ۱۰۰

Forza Motorsport 7 تمام مشکلات نسخه پیشین را حل کرده است و علاوه بر آن شاهد جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای هم در بازی هستیم. همچنین کنترل ماشین‌ها هم در این بازی لذت خاص خود را دارد. Forza Motorsport 7 بازی‌ای است که خرید آن برای طرفداران این سبک الزامی است. 

آی‌جی‌ان: ۹۲ از ۱۰۰

Forza Motorsport 7 از نظر حجم محتوا در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارد. تنوع بسیار بالای ماشین‌ها و پیست‌ها باعث شده تا بتوان ساعت‌های خیلی طولانی را در Forza Motorsport 7 مشغول رانندگی شد. همچنین دیگر ویژگی مثبت بازی، این است که افراد تازه‌کار به‌راحتی می‌توانند آن را بازی کرده و با مکانیزم‌هایش آشنا شوند و از طرفی دیگر بازی آنقدر عمق دارد که قطعا علاقه‌مندان به جزییات ماشین‌ها را هم راضی خواهد کرد. Forza Motorsport 7 بهترین ساخته استودیو ترن 10 است که همه عاشقان ماشین‌سواری و سرعت باید آن را تجربه کنند. 

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

استودیو ترن ۱۰ یک بار دیگر ثابت کرده که در زمینه بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی، جزو بهترین استودیو‌ها است. Forza Motorsport 7 از نظر بصری بسیار زیبا است و صداگذاری ماشین‌ها هم به بهترین شکل ممکن کار شده است و از همه مهم‌تر، تجربه بازی شدیدا لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی، محتویات زیاد و تنوع بالا است. به طوریکه شاهد بیش از ۷۰۰ ماشین هستیم و ۳۲ منطقه هم در بازی وجود دارند که هریک نسخه‌های مختلفی از پیست‌ها را در خود جا داده‌اند. علاوه بر این موارد دیگری مثل شخصی‌سازی ماشین‌ها یا تغییرات آب و هوایی هم عامل دیگری هستند که به بازی تنوع می‌بخشند و آن را به تجربه‌ای تبدیل می‌کنند که در طولانی‌مدت هم سرگرم‌کننده است. Forza Motorsport 7 بخش آنلاین بسیار جذابی دارد و رقابت با رانندگانی که هریک خصوصیات رفتاری خاص خود را دارند، بسیار هیجان‌انگیز است. با این حال بخش کمپین هرگز در این حد جذاب ظاهر نمی‌شود و لوت باکس‌ها و بحث خرید‌های درون برنامه‌ای بازی هم آزاردهنده و نگران کننده است. اما در مجموع برای علاقه‌مندان به بازی‌های ریسینگ، Forza Motorsport 7 تجربه‌ای عالی به شمار می‌رود. 

دوال‌شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

Forza Motorsport 7 یک بازی عالی است؛ در مجموع استودیو ترن 10 موفق شده تا با سری فورزا تجربه‌ای تقریبا بی‌نقص از رانندگی ارائه کند و این سری هر سال هم نسبت به قبل پیشرفت بیش‌تری می‌کند. به همین دلیل هم اگر طرفدار سری فورزا هستید، قطعا این بازی ارزش پولی را که برای خریدش پرداخت می‌کنید خواهد داشت. 

پالی‌گان: ۸۵ از ۱۰۰

Forza Motorsport 7 بازی‌ای است که همه علاقه‌مندان به ماشین‌ها و رانندگی باید آن را تجربه کنند. بازی به بهترین شکل افراد تازه‌کار را هدایت می‌کند تا بتوانند به‌راحتی با مکانیک‌های بازی آشنا شوند و از طرف دیگر، برای افراد حرفه‌ای هم بازی چنان تجربه‌ی واقعی از رانندگی با ماشین ارائه می‌کند که حس خواهید کرد در حال رانندگی کردن با یک ماشین واقعی هستید. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه بازی از نظر تنوع حالت‌های بازی در مقایسه با Forza Motorsport 6 شرایط خوبی ندارد، اما در مجموع Forza Motorsport 7 بازی بسیار سرگرم‌کننده‌ای است که محتویات زیادی هم دارد و باعث می‌شود همواره برای تجربه دوباره بازی اشتیاق داشته باشید. همچنین ویژگی‌هایی مثل امکان تغییر شرایط آب و هوایی به شکل دلخواه باعث شده‌اند تا بتوانید شرایط مختلف رانندگی را تجربه کنید و لذت بیش‌تری از بازی ببرید.

نمره های  FORZA MOTORSPORT 7

نمره های  FORZA MOTORSPORT 7


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده