نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

سامسونگ هدست واقعیت مجازی Odyssey را معرفی کرد

سامسونگ با همکاری مایکروسافت، هدست واقعیت مجازی Odyssey را برای پلتفرم ویندوز معرفی کرد.

سامسونگ به طور رسمی به جرگه سازندگان هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز پیوست و در شرف عرضه هدست جدیدی با نام Odyssey است. در چند وقت اخیر هم اطلاعاتی پیرامون این موضوع به بیرون درز کرده بود، اما سامسونگ و مایکروسافت سرانجام در روز سه‌شنبه در رویدادی در شهر سانفرانسیسکو به طور رسمی این هدست را معرفی کردند. طبق اظهارات آلانا کتان، نایب رئیس و مدیر اجرایی سامسونگ، «سامسونگ برای ساخت تکنولوژی‌های جدید و بروز، خود را متعهد به تحقیق و توسعه در بین پلتفرم‌های مختلف می‌داند و به همین دلیل به خاطر شراکت با مایکروسافت در جهت شکل‌دهی آینده واقعیت مجازی بسیار هیجان‌زده‌ایم.»

ویژگی‌های Samsung Odyssey

اما به واقع چه ویژگی‌هایی هدست واقعیت ترکیبی آن‌ها را محصولی ممتاز و مرغوب می‌سازد؟ خب اگر به این ویژگی‌های این محصول نگاهی بیندازیم به این موضوع پی می‌بریم. این هدست رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را برای هر چشم کاربر فراهم می‌کند که بیشتر از استاندارد ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ است که دیگر هدست‌ها ارائه می‌کنند و زمانی که آن را با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل هدست‌های آکیولوس ریفت و اچ تی سی وایو مقایسه می‌کنیم بیش از حد عالی است. سامسونگ همچنین به جای استفاده از ال‌سی‌دی‌های معمول از نمایشگرهای OLED در این محصول استفاده کرده است. این ویژگی طیف رنگی مرغوب‌تر و عملکرد نمایشی بهتری را فراهم می‌آورد.

از قرار معلوم میدان دید این هدست نیز بهتر است و به ۱۱۰ درجه می‌رسد. هدست‌های واقعیت مجازی ویندوزی دیگر کمپانی‌ها تنها می‌تواند تا ۹۵ درجه عمل کند. این هدست همچنین دارای تنظیم‌کننده IPD هم است؛ در نتیجه کاربران می‌توانند بر اساس نیازمندی‌های بصری‌شان، وضوح تصویر را بهبود دهند.

بر خلاف دیگر هدست‌ها، Odyssey از هدفون‌های بسیار باکیفیت AKG استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند برای اعمال تنظیمات لحظه‌ای‌، به کنترل‌های صوتی، از طریق میکروفونی که در بخش زیرین دستگاه قرار دارد، دسترسی داشته باشند.

جنبه‌های ممتاز هدست Odyssey تنها بر نام تجاری و کیفیت ساخت دستگاه اثر نگذاشته است، بلکه قیمت نیز به طبع آن و به طور طبیعی تاثیر پذیرفته است؛ به طوری که هدست واقعیت ترکیبی Odyssey با کنترلرهای حرکتی آن ۴۹۹ دلار قیمت دارد. پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه ششم نوامبر برای فروش در فروشگاه‌ها عرضه شود. پیش‌فروش آن نیز از سوم اکتبر آغاز شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده