نویسنده: میثم سبحانی
// جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

کارگردان بازی Overwatch از مصائب بازیسازان در انجمن‌های اینترنتی می‌گوید

جف کاپلان، کارگردان بازی Overwatch، در یادداشتی از دلایل عدم حضور توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در انجمن‌های اینترنتی، پرده برداشت.

ساخت و پشتیبانی یک بازی همچون اورواچ به هیچ وجه کار آسانی نیست، اما حتی چیزی مثل صحبت کردن درباره بازی در مکان‌های عمومی نیز می‌تواند به دلایل مختلفی چالش بزرگی باشد؛ موضوعی که به تازگی جف کاپلان، کارگردان بازی Overwatch در پستی نسبتا طولانی در انجمن بلیزارد به آن اشاره کرده است.

کاپلان در تاپیکی با موضوع Overwatch در وب‌سایت us.battle.net در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در تیم توسعه و پشتیبانی بازی Overwatch نیروی کار به اندازه کافی وجود دارد، نظرات خود را با کاربران انجمن در میان گذاشت. بر طبق اظهارات کاپلان، تیم توسعه Overwatch از تاریخ انتشار بازی در می سال ۲۰۱۶ تاکنون از ۷۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است. او گفت:

با وجود اینکه نباید بگویم، اما ما مسلما تیم بیش از اندازه بزرگی نیستیم؛ بلکه بالعکس و به‌ناچار تیم توسعه کوچکی هستیم، چرا که استانداردهای توسعه مدرن اینگونه اقتضا می‌کند.

ما خودمان را همچون هنرمندان و صنعتگرانی کارآزموده می‌بینیم؛ نه چرخ‌دنده‌های یک ماشین توسعه عظیم، و این حقیقت را که همه با هم تیم توسعه Overwatch را همچون تیمی متحد و یکپارچه با بینشی مشترک اداره می‌کنیم، دوست داریم. هیچ کسی نیست که به ما دیکته کند که چه کنیم. ما پادوی شخصی نیستیم که هرآنچه را که او گفته یا در سر دارد اجرایی کنیم و مسلما به هیچ مافوقی مدیون نیستیم که او به ما بگوید چه کاری را می‌توانیم انجام دهیم و چه کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم. ما تنها ۱۰۰ توسعه‌دهنده هستیم که فقط عاشق بازی کردن و ساختن Overwatch هستیم.

کاپلان پذیرفته است که تیم او اشتباهاتی هم داشته، اما یادآور شده که بلیزارد تلاش می‌کند که مستقیما و با استفاده از نام واقعی هواداران با آن‌ها صحبت کند؛ به جای اینکه از نام مستعار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کند یا که از طریق مدیران انجمن‌های آنلاین با آن‌ها ارتباط برقرار کند. او گفت:

و وای اگر شما به من اجازه دهید که برای لحظه‌ای بی‌پرده صحبت کنم. وحشتناک خواهد بود.

به طور کلی مراوده با انجمن‌های اینترنتی برای ما شگفت‌انگیز است. اما افراد بسیار سنگدل و خبیثی نیز در میان کاربران آن‌ها حضور دارند. تمامی افراد تیم توسعه‌دهنده ما آزاد هستند که در این انجمن‌های اینترنتی فعالیت کنند. البته تعداد بسیار کمی از ما به این امر مبادرت می‌ورزیم؛ چرا که این کار فوق‌العاده هراسناک و وقت‌گیر است. نوشتن مطالب اشتباه و وعده دادن به کاربران تالارهای اینترنتی درباره مواردی که هیچ کسی قصد ساخت آن‌ها را ندارد کار آسانی است. زمانی که ما می‌گوییم در حال کار روی چیزی هستیم، اجازه نداریم که پا پس بکشیم؛ چرا که حرف زده‌ایم و قول داده‌ایم.

او همچنین اضافه کرد:

علاوه بر این به خاطر اینکه ما با شما صادق هستیم و پشت عناوین و القاب ناشناس پنهان نمی‌شویم، گاهی اوقات شخصا مورد حمله قرار می‌گیریم و تهدید می‌شویم. اکثر توسعه‌دهندگان بزرگی که من می‌شناسم، دوست دارند که با سر به زیری و با کمترین اصطکاک ممکن بازی بسازند یا بازی کنند. صحبت کردن در اجتماع یا پست زدن در انجمن‌های اینترنتی در رابطه با شغلمان کاملا ترسناک و هراس‌آور است و اغلب هم اینگونه احساس می‌شود که فایده‌ای در این کار نیست. در نتیجه تعداد بسیار کمی از ما هستند که در اینجا پست می‌گذارند.

اگر علاقمندید می‌توانید یادداشت کامل کاپلان را در این لینک مطالعه کنید. او همچنین به‌تازگی در رابطه با موضوع رسیدگی به مشکلات بسیار ناخوشایندی که بازی خودش به همراه دارد، صحبت کرد و به روند آهسته توسعه بازی Overwatch اشاره کرد.

هرچند او به صراحت این موضوع را عنوان نکرد، اما اینگونه به نظر می‌رسد که آخرین پست او اشاره‌ای برای بازیکنان باشد تا به یاد داشته باشند که سازندگان بازی‌های ویدیویی نیز انسان هستند و نیازهای طبیعی دارند. او گفت:

اگر الان ما بگوییم که در حال بحث درباره کاراکتر Mercy هستیم، بلافاصله پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گیرد که آن‌ها در نظر دارند در بروزرسانی بعدی بازی، تغییراتی اساسی در این شخصیت ایجاد کنند؛ در حالی که حقیقت این است که ما شاید تنها این کاراکتر را برای مدتی به حال خود رها کنیم تا ببینیم که چه پیش می‌آید. ما اجازه نداریم که همچنین موضوعاتی را در اینجا عنوان کنیم؛ چرا که برخی از شما به مدیران‌مان ایمیل می‌زنند و تقاضای اخراج‌ ما را می‌کنند. این مکان اصلا آنچه که من آن را محیطی امن برای افراد خلاق، به منظور ابراز افکار و احساسات‌شان به شکل آزادانه بنامم، نیست.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده