نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Ire: Blood Memory

Ire: Blood Memory یک بازی اندروید و آیفون نقش آفرینی و فانتزی است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

اگر از طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی تاریک و فانتزی باشید، احتمالا آثاری مثل Dark Souls یا Bloodborne را روی پی‌سی و کنسول‌هایتان تجربه کرده‌اید. حال در معرفی بازی موبایل امروز زومجی، قصد معرفی بازی‌ای را داریم که شباهت زیادی به آثار مذکور از نظر اتمسفر و حس و حال دارد. Ire: Blood Memory ساخته استودیو تن‌بیردز است که جزو گرافیکی‌ترین بازی های اندروید و آیفون هم به شمار می‌رود و با حجم بالایی که دارد، یک بازی بزرگ محسوب می‌شود و البته می‌تواند برای مدتی طولانی شما را با حالت‌های تک‌نفره و چندنفره‌اش سرگرم نگه دارد. 

مثل بازی‌های سری سولز، در Ire: Blood Memory هم در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که باید به مبارزه با موجودات و دشمنان بسیار قوی و افسانه‌ای برود. بازی دارای دو بخش کمپین داستانی و Arena است که اولی تجربه‌ای تک‌نفره ارائه می‌کند و در Arena هم می‌توانید با گیمر‌های دیگر مبارزه کنید. در بخش کمپین بازی، شاهد جهان بسیار بزرگی هستیم و تعداد زیادی مرحله پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را به مرور تجربه کنید. در هر مرحله، شاهد فضا و محیط متفاوتی هستیم و از روستایی ویران‌شده و تاریک گرفته تا محیطی سرسبز و جنگلی را می‌توان در بازی مشاهده کرد. البته با اینکه شاید برخی محیط‌های بازی فضای تاریکی نداشته باشند، اما حتی در این بخش‌ها هم دشمنان سرسخت و قدرتمندی انتظار شما را می‌کشند. 

بازی اندروید Ire: Blood Memory

روند کلی مراحل بازی اندروید و آیفون Ire: Blood Memory به این شکل است که در هر مرحله ابتدا باید تعدادی دشمن معمولی را شکست دهید که گاه به صورت انفرادی و گاه به صورت دسته‌جمعی به شما حمله می‌کنند. در انتهای هر مرحله هم یک باس انتظار‌تان را می‌کشد که شکست دادن وی به مراتب سخت‌تر از دشمنان معمولی است. اما آنچه که در کنار اتمسفر، Ire: Blood Memory را شبیه به بازی‌هایی چون سری سولز می‌کند، سیستم گیم‌پلی و نحوه کنترل بازی است. روند بازی بیش از آنکه شبیه به یک بازی هک اند اسلش باشد و به‌راحتی بتوانید دشمنان را تار و مار کنید، حالتی تاکتیکی دارد. برای مثال، پیش از آنکه به سمت دشمن بروید، باید روی وی قفل کنید و سپس با استفاده از دفاع کردن و جاخالی دادن، خودتان را به موقعیت مناسبی برسانید و با حملات سبک و سنگین و ترکیب آن‌ها، به دشمن حمله کنید. همچنین یک قابلیت ویژه هم در دسترس است که با استفاده از آن، می‌توانید ضربه بسیار قدرتمندی را به دشمن وارد کنید. به‌علاوه در صورتی که سطح سلامتی شما در بازی کاهش پیدا کرد، می‌توانید با یکی دیگر از کلید‌های بازی سطح سلامتی را احیا کنید. البته در هر مرحله تنها سه بار امکان احیای سلامتی وجود دارد. 

اما موردی که Ire: Blood Memory را از یکنواختی خارج می‌کند، تنوع بالای سلاح و تجهیزات در بازی و تفاوتی است که آن‌ها در گیم‌پلی این اثر اعمال می‌کنند. برای مثال می‌توانید شخصیت‌تان را به انواع و اقسام سلاح از شمشیر‌های بزرگ و کوچک گرفته تا نیزه و سپر مجهز کنید و مهم‌تر اینکه مبارزه با هریک از این اسلحه‌ها، سبک و سیاق خاص خود را دارد و باعث می‌شود تا مجبور شوید تاکتیک جدیدی برای حمله‌هایتان اتخاذ کنید. همچنین مانند بازی‌های نقش‌آفرینی بزرگ کنسولی، می‌توانید به مرور زمان با آیتم‌هایی که به دست می‌آورید سلاح و زره خودتان را بهبود ببخشید و آن‌ها را قوی‌تر کنید. 

بازی اندروید Ire: Blood Memory

بازی هم از نظر اتمسفر و هم از نظر گیم‌پلی شباهت زیادی به سری سولز دارد

در ابتدای متن هم اشاره کردیم که بازی در کنار حالت کمپین، یک بخش چندنفره به نام Arena هم دارد که در این قسمت می‌توانید دیگر گیمر‌ها را به چالش بکشید و با آن‌ها مبارزه کنید. مورد بعدی هم این است که مانند سری سولز، می‌توانید از حضور دیگر گیمر‌ها در بازی خودتان بهره ببرید و با هم مراحل را سپری کنید. در مجموع گیم‌پلی بازی Ire: Blood Memory تنوع بسیار بالایی دارد و با اینکه روند کلی مراحل بازی یکسان است، اما تنوع محیط‌ها، سلاح، دشمنان و موارد دیگر مانع از یکنواخت شدن بازی می‌شوند. 

Ire: Blood Memory حجمی نزدیک به یک گیگابایت دارد و طبیعی است که انتظار گرافیک و موسیقی باکیفیتی را از آن داشته باشیم و خب بازی هم به هیچ‌وجه ما را از این نظر ناامید نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنم اگر گوشی قدرتمندی دارید، به قسمت تنظیمات بروید و گرافیک بازی را روی بهترین کیفیت قرار دهید. در این حالت طراحی و جزییات محیط‌ها، شخصیت‌ها و دشمنان بسیار عالی و زیبا است و علاوه بر این، افکت‌هایی مثل خون یا حرکت شمشیر هم کیفیت بسیار بالایی دارند. مکمل این گرافیک زیبا، صداگذاری‌های عالی و موسیقی‌های شنیدنی هستند که همه این عوامل در ترکیب با یکدیگر، Ire: Blood Memory را به بازی بسیار زیبایی روی پلتفرم موبایل تبدیل کرده‌اند. 

بازی اندروید Ire: Blood Memory

Ire: Blood Memory با اینکه بازی بزرگ و کاملی است، اما به صورت رایگان منتشر شده است و خرید‌های درون برنامه‌ای هم تاثیر خیلی زیادی روی روند آن ندارند و به صورت رایگان هم می‌توان از این بازی نقش‌آفرینی موبایل لذت برد. پس اگر به بازی‌های این سبک علاقه دارید و دنبال بازی‌ای با گرافیک چشم‌نواز و گیم‌پلی غنی هستید، دانلود بازی Ire: Blood Memory پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Ire: Blood Memory


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده