// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

معرفی ویژگی های آپدیت 5.0 پلی استیشن 4 در قالب ویدیو

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تعدادی ویدیو با محوریت معرفی ویژگی‌های بروز‌رسانی 5.0 کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر کرده است.

اواخر تیرماه سال جاری بود که کمپانی سونی به صورت رسمی آپدیت 5.0 کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 را تایید و ثبت‌نام برای نسخه بتای آن را آغاز کرد. با وجود تمامی گمانه‌‌زنی‌ها، ویژگی‌های این بروز‌رسانی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت تا با فاصله‌ای حدودا یک-ماهه جزئیات رسمی آن از سوی کمپانی سونی اعلام شد. نهایتا روز گذشته این آپدیت منتشر شد و در دسترس عموم دارندگان کنسول PS4 قرار گرفت. حال طبق جدید‌ترین اخبار کنسول، بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، برای معرفی ویژگی‌های اصلی آپدیت 5.0 سه ویدیو منتشر کرده است.

ویدیوی اول روی امکان استریم زنده در توییچ با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تمرکز دارد. این امکان مختص به کنسول پلی استیشن 4 پرو و نیازمند در اختیار داشتن اتصال اینترنت قوی است. این ویدیو در زیر قابل مشاهده است:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

در ویدیوی دوم بهبود‌های انجام‌شده در بخش نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. به‌واسطه آپدیت 5.0 می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را در بخش Quick Menu مشاهده کنید. همچنین امکان غیر‌فعال کردن در هنگام تماشای فیلم و تلویزیون، تغییر رنگ و عدم نمایش جزئیات پیام نیز به این بخش اضافه شده است. ویدیوی مربوط به تغییرات بخش Notifications را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

اما ویدیوی سوم به ویژگی ایجاد گروه در بین دوستان مربوط است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید گروه‌های مختلفی را، متشکل از دوستانی که همراه با آن‌ها به تجربه بازی‌های خاصی مانند بازی FIFA 18، بازی Destiny 2 و بازی Uncharted 4: A Thief's End می‌پردازید، ایجاد کنید و به تمامی آن‌ها دعوت بفرستید. این ویدیو را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

برای آپدیت 5.0 پلی‌استیشن 4 نام «نوبوناگا» (Nobunaga) انتخاب شده است. این نام از اودا نوبوناگا، از دایمیو‌های بزرگ دوران سنگوکو که توانسته بر یک سوم دایمیو‌های ژاپن پیروز شود و در فرهنگ عامه ژاپن بسیار مشهور بوده، الهام گرفته شده است. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده