نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

نوشتن فیلمنامه قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow به پایان رسید

فیلمنامه قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow (لبه فردا) نوشته شده است و احتمالاً زمان‌بندی شروع مراحل ساخت و در نهایت اکران این فیلم نیز به‌زودی مشخص می‌شود.

نگارش فیلمنامه قسمت دوم فیلم علمی-تخیلی Edge of Tomorrow (لبه فردا) به کارگردانی داگ لیمان به پایان رسیده است و حال تنها برنامه‌ریزی برای شروع مراحل ساخت و اکران این فیلم باقی مانده است. فیلمنامه قسمت قبلی این فیلم را داگ لیمان با همکاری کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث و جیسون هافث و بر اساس لایت نوول (سبکی از رمان‌نویسی ژاپنی است که به طور معمول در آن بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار کلمه استفاده نمی‌شود. درک مفهوم این سبک از رمان‌نویسی کار دشواری نیست، چون در آن چالش‌ها و تغییرات داستانی عظیمی رخ نمی‌دهد و مطالب جامعی را در برنمی‌گیرد، اما دارای شخصیت‌پردازی قوی می‌باشد) All You Need Is Kill (تنها چیزی که نیاز داری کشتن است) هیروشی ساکورازاکا به رشته تحریر درآورد. فیلم Edge of Tomorrow در سال ۲۰۱۴ اکران شد. با وجود اینکه فروش این فیلم در گیشه آنچنان فوق‌العاده و مطابق میل سازندگان نبود و با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری، ۳۷۰ میلیون دلار فروش داشت، ولی بازخوردهای بسیار خوبی که منتقدان و تماشاچیان از فیلم داگ لیمان داشتند، سازندگان را برای ساخت دنباله این اثر قانع ساخت.  

از آنجایی که کریستوفر مک‌کوری تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی فیلم Mission: Impossible 6 (مأموریت غیرممکن ۶) را بر عهده دارد و این روزها کاملاً درگیر اکشن جاسوسی کمپانی پارامونت پیکچرز است، وی نمی‌توانست نویسندگی فیلمنامه قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow را همزمان انجام داده و از همین روی سازندگان تصمیم گرفتند نویسندگان فیلم Race (نژاد)، یعنی جو شراپنل و آنا واترهوس را برای نگرش دنباله فیلم Edge of Tomorrow استخدام کنند، البته لازم به ذکر است که کریستوفر مک‌کوری به‌عنوان سرپرست نویسندگان بر روی فیلمنامه نظارت داشته است. این طور هم که متوجه شدیم قرار است با فیلمنامه‌ای متفاوت روبه‌رو شویم و این دنباله علاوه بر پاسخگویی به سؤالات بجای مانده از فیلم ابتدایی، یکی از متفاوت‌ترین دنباله‌های سینما نیز خواهد بود. تام کروز و امیلی بلانت حضور خود را در قسمت دوم تأیید کرده بودند و باز هم شاهد نقش‌آفرینی این دو بازیگر مطرح سینمای هالیوود به ترتیب در نقش شخصیت‌های سرگرد ویلیام کیج و گروهبان ریتا ورتاسکی خواهیم بود. البته پیدا کردن زمان خالی در تقویم این دوبازیگر پرمشغله، کار بسیار سختی برای سازندگان خواهد بود.    

EOT-II

داگ لیمان این روزها مشغول تبلیغ و شرکت در مراسمات معرفی فیلم جدید خود، American Made (ساخت آمریکا) است. در این فیلم نیز داگ لیمان با تام کروز همکاری داشته است و گویا استقبال اولیه منتقدین از فیلم بسیار خوب بوده و فروش این فیلم در هفته اول ۱۷ میلیون دلار بوده است و بعد از دو فیلم It (آن) آندرس موچیتی و Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) متیو وان، در رده سوم باکس آفیس قرار گرفته است. قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow که احتمالاً با عنوان رسمی Live Die Repeat and Repeat (زندگی کن، بمیر، تکرار کن و تکرار کن) اکران خواهد شد؛ کارگردان این فیلم، داگ لیمان، در مصاحبه با سایت Collider تأیید کرد که فیلمنامه این فیلم تکمیل شده است و تنها موردی که سبب شده مراحل ساخت پروژه جدید کمپانی برادران وارنر شروع نشود، برنامه کاری شلوغ تام کروز و امیلی بلانت است. سخنان داگ لیمان در رابطه با ساخت قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow را با هم می‌خوانیم:    

تام، امیلی و من برای آغاز فیلمبرداری قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow بسیار هیجان‌زده‌ایم. فیلمنامه نیز تکمیل شده است. تنها پیدا کردن زمان مناسب و در واقع برنامه‌ریزی برای شروع مراحل ساخت باقی مانده است و باید در این مورد بین برنامه کاری هر سه ما هماهنگی ایجاد شود. داستان فیلم جدید از بهترین جای ممکن فیلم ابتدایی روایت می‌شود و این طور نبوده است که استودیو سازنده به ما بگوید که فکر می‌کنیم می‌توانیم پول بیشتری از فیلم دوم به دست بیاوریم و بنابراین بیایید قسمت دوم آن را هم بسازیم. این فیلم تنها به دلیل علاقه فراوان طرفداران فیلم ابتدایی که دائماً از من، تام کروز و امیلی بلانت درخواست ساخت قسمت دوم را داشته‌اند و همواره گفته‌اند که فیلم ابتدایی را بسیار دوست داشتند، ساخته می‌شود. طرفداران زیادی این درخواست را داشته‌اند و آنقدر بوده‌اند که سرانجام ما سه نفر را راضی ساخته‌اند. با خود گفتیم اصلاً دنباله این فیلم چطور خواهد بود؟ در نهایت با داستانی عالی مواجه شدیم که کریستوفر مک‌کوری سرپرستی نگارش آن را بر عهده داشت.    

EOT-III

داگ لیمان در ادامه سخنان خود گفت که ساخت قسمت دوم این فیلم در واقع کاری احساسی و به دلیل علاقه بسیار از سوی سازندگان است و فیلمی نیست که تنها هدف آن فروش بالا در گیشه باشد و دلیل این تصمیم نیز به همان درخواست‌های مکرر طرفداران فیلم ابتدایی بازمی‌گردد. حال که نگارش فیلمنامه قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow تمام شده است، باید منتظر ماند و دید چه زمانی برنامه کاری تام کروز، امیلی بلانت و داگ لیمان با یکدیگر هماهنگ شده و مراحل ساخت فیلم آغاز می‌شود.

این طور که به نظر می‌رسد قرار است با فیلمنامه‌ای متفاوت روبه‌رو شویم و این دنباله علاوه بر پاسخگویی به سؤالات بجای مانده از فیلم ابتدایی، یکی از متفاوت‌ترین دنباله‌های سینما نیز خواهد بود

تام کروز در حال حاضر مشغول بازی در فیلم بعدی مجموعه Mission: Impossible است و بلافاصله پس از پایان این فیلم، برای نقش‌آفرینی در فیلم مورد انتظار Top Gun: Maverick (تاپ گان: ماوریک) خود را آماده خواهد کرد. کمپانی پارامونت پیکچرز، تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۱۹ (۲۱ تیرماه ۱۳۹۸) را برای اکرن فیلم Top Gun: Maverick در نظر گرفته است. از طرف دیگر امیلی بلانت نیز در حال حاضر مشغول بازی در فیلم Mary Poppins Returns (مری پاپینز بازمی‌گردد) کمپانی والت دیزنی است که البته ساخت این فیلم در مراحل انتهایی قرار دارد و بعد از فراغت از این پروژه، فیلمبرداری فیلم Sherlock Gnomes (شرلوک نومئو) و فیلم ترسناک و مأورالطبیعه A Quiet Place (مکانی آرام) شروع شده و وی درگیر این دو پروژه خواهد بود. داگ لیمان در حال حاضر درگیر مراحل فیلمبرداری فیلم Chaos Walking (گذر از هرج و مرج) است و بعد از آن پروژه‌ای در دست نخواهد داشت.

یکی از دلایل ابتدایی ساخته نشدن خیلی از فیلم‌های معرفی‌شده سینمای هالیوود در طول سال، همین برنامه زمانی شلوغ بازیگران و کارگردانان است. در هر صورت به نظر نمی‌رسد که این اتفاق برای فیلم Live Die Repeat and Repeat رخ دهد و دیر یا زود مراحل ساخت این فیلم آغاز می‌شود.

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده