نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

پوستر غیررسمی سوپرمن برای فیلم Justice League منتشر شد

پس از انتشار پوسترهای باکیفیت فیلم لیگ عدالت (Justice League)، یکی از طرفداران هم پوستر دست‌ساز سوپرمن را منتشر کرده است.

به‌تازگی کمپانی برادران وارنر مجموعه‌ای از پوسترهای زیبا و رنگی اعضای فیلم Justice League (لیگ عدالت) یعنی بتمن، واندر وومن، آکوامن، فلش و سایبورگ را منتشر کرده بود. در پی این خبر و در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تصاویر جدیدی منتشر شده که طرفداری هنرمند با هنر خود پوستری از شخصیت سوپرمن با بازی هنری کویل را دقیقا با همان سبک و سیاق پوسترهای رنگارنگی که منتشر شده بود طراحی کرده و در فضای مجازی منتشر کرده است.

تقریبا می‌توان گفت که کمپانی برادران وارنر، دنیای گسترده سینمایی دی سی را در سال ۲۰۱۳ پایه‌گذاری و با فیلم Man of Steel (مرد پولادین) زک اسنایدر در همان سال، کار این دنیای سینمایی را به طور رسمی آغاز کرد. در این فیلم ما شاهد بازگشت هنری کویل به‌عنوان سوپرمن یا همان آخرین پسر کریپتون به دنیای واقعی بودیم. بعد از آن فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: صبح عدالت) به روی پرده سینماها اکران شد و به طرز خیلی خوبی توانست نسخه دنیای سینمایی دی‌‌سی بتمن را با بازی بن افلک، سوپرمن با بازی هنری کویل و واندر وومن با بازی گل گدوت به مخاطبان معرفی کند. همچنین در این فیلم ما شاهد صحنه‌های خیلی کوتاهی هم از آکوامن با بازی جیسون موموآ، فلش با بازی ازرا میلر و سایبورگ با بازی ری فیشر بودیم و با آنها آشنا شدیم. حال قرار است این پنج عضو اصلی، در فیلم لیگ عدالت که در پاییز سال جاری به اکران در می‌آید با هم تیمی تشکیل دهند و به مبارزه با بزرگ‌ترین دشمن خود بروند که زمین را به‌شدت با خطراتش تهدید می‌کند.

همانطور که در فیلم بتمن علیه سوپرمن به تصویر کشیده شد، در انتهای این فیلم سوپرمن توسط شخصیت دومزدی (Doomsday) که هیولایی از جنس خودش بود کشته شد. این موضوع یکی از دلایل اصلی بود که بروس وین را مجبور به همکاری با پرنسس دایانا کرد تا با کمک هم بتوانند تیمی از ابرقهرمانان باقی‌مانده روی زمین تشکیل دهند و متحد با هم به مبارزه با بزرگ‌ترین دشمنشان یعنی استپن ولف و سربازانش که پارادمون‌ها (Parademons) نام دارند بروند. با این حال، اگر به پایان فیلم بتمن علیه سوپرمن: صبح عدالت دقت کرده باشید، نشانه‌هایی از بازگشت سوپرمن در فیلم لیگ عدالت به ما نشان داده شد و با وجود اینکه هنوز هیچ پوستر و تریلر رسمی از حضور سوپرمن در این اثر مورد انتظار خبر نداده است، اما ما می‌دانیم و تا حد زیادی مطمئن هستیم که این شخصیت دوباره در فیلم Justice League بازخواهد گشت. با این حال همانطور که می‌دانید کمپانی برادران وارنر احیا و قیام سوپرمن را به خاطر بازاریابی‌هایی که برای فیلم صورت می‌گیرد و افزایش هیجان مخاطب، زیر غل و زنجیر پنهان کرده است. به همین دلیل است که در مجموعه پوسترهای رنگارنگی که به‌تازگی از شخصیت‌های اصلی فیلم Justice League منتشر شده، ما شاهد حضور مرد پولادین نبودیم. اما یکی از طرفداران پر و پا قرص دنیای ابرقهرمانان به صورت کاملا خودجوش سعی کرد پوستری بسازد که دقیقا با سبک و سیاق پوسترهای منتشر شده همخوانی داشته باشد.

یکی از طرفداران کمپانی دی‌سی و شخصیت‌های آن که یکی از هنرمندهای دیجیتالی خیلی ماهر هم هست، پوستری از شخصیت سوپرمن طراحی کرده که کاملا با سبک پوسترهای رنگارنگی که کمپانی برادران وارنر در هفته گذشته از شخصیت‌های جدیدترین فیلم خود منتشر کرد تطابق دارد. در پوستر طراحی‌شده و منتشر شده برایان فیالوس که در آن شخصیت سوپرمن به تصویر کشیده شده است، کلارک کنت توانسته رنگ آبی را که مخصوص خودش است و همه او را با آبی می‌شناسند، از بتمن بگیرد و این رنگ را از آن خود کند. البته همانطور که مشخص بود در این پوسترها هر کدام از شخصیت‌های تیم لیگ عدالت رنگ مخصوص به خودشان را داشتند و با همان رنگ نمایش داده شده بودند و در این تصاویر، این بتمن بود که با رنگ آبی به نمایش درآمده بود. به همین منظور برای اینکه پوستر سوپرمن به‌خوبی طراحی شود، فیالوس پوستر بتمن را هم تغییراتی داد و علاوه بر رنگ آن که سبک سیاه و سفید و خاکستری به آن داده و گوش‌های بتمن را هم بلندتر از قبل کرده است، کمی خون هم دور دهان شوالیه تاریکی کشیده است. بیایید با هم به این تصاویر جدیدا طراحی‌شده نگاهی بیندازیم:

Superman - Justice League

Batman - Justice League

البته با اینکه سوپرمن در هیچ کدام از تریلر‌های فیلم لیگ عدالت که تا به امروز به طور رسمی منتشر شده حضور نداشت و کاملا غیبت او حس می‌شد، اما می‌توان گفت که او در اولین تصویری که توسط کمپانی برادران وارنر در مراسم بین‌المللی کامیک کان سن دیگو ۲۰۱۶ به طور رسمی رونمایی شد و به نحوی فیلم‌ لیگ عدالت و شخصیت‌های آن را معرفی می‌کرد حضور داشت.

گفته شده که در صورت بازگشت سوپرمن به فیلم لیگ عدالت و قیام او، به احتمال زیاد کلارک کنت لباس کلاسیک و قدیمی خود را کنار می‌گذارد و لباس مشکی کامیکی خود را به تن خواهد کرد

پس با این تفاسیر، بازگشت سوپرمن به این فیلم یک راز نیست و قرار نیست که بعدا ما را شگفت‌زده کند، اما اینکه چگونه قرار است مرد پولادین در بین دوستان خود دوباره حضور یابد و اینکه چگونه قیام خواهد کرد هنوز به طور دقیق مشخص نیست. مدت خیلی زیادی است که طرفداران درباره موضوعات مختلفی بحث و گفتگو می‌کنند که یکی از آنها این است که هنری کویل قرار است لباس مشکی سوپرمن را که در کتاب‌های کامیک هم آورده شده است به تن کند و اگر به شرایطی هم که در این فیلم وجود دارد توجه کنیم می‌بینیم که این نظریه آنچنان هم بی‌راه نیست و ممکن است این اتفاق بیفتد. حتی به جایی رسیده که طرفداران سوپرمن را در لباس مشکی که در کتاب‌های کامیک هم وجود دارد تصور کرده‌اند و اینکه کویل در این لباس چگونه به نظر می‌رسد را هم به تصویر کشیده‌اند، اما هنوز به طور رسمی تایید و مشخص نشده که آیا واقعا او در این فیلم قرار است دقیقا همان لباس کامیکی را بپوشد یا باز همان لباس کلاسیک خود را به تن خواهد کرد.

همانطور که بالاتر هم گفته شد، ما می‌دانیم و تقریبا از این موضوع مطمئن هستیم که سوپرمن بار دیگر به دنیای سینمایی دی‌سی بازمی‌گردد و در فیلم لیگ عدالت حضور خواهد داشت. اما در حال حاضر مسئله این است که صبر کنیم و ببینیم که چه زمانی کمپانی برادران وارنر تصمیم دارد این موضوع را رسمی کند و در یکی از المان‌های تبلیغاتی خود برای مورد انتظارترین فیلم خود حضور مرد پولادین را قطعی خواهد کرد. شاید استودیو قصد ندارد که قبل از اکران رسمی این اثر، نشانی از سوپرمن را به طرفداران خود نشان دهد یا ممکن است آنها تصمیم داشته باشند که در دقایق آخر و در آخرین تریلری که ماه آینده از فیلم Justice League منتشر می‌شود مخاطبان و طرفداران را با حضور این ابرقهرمان شگفت‌زده کنند. در هر صورت از آنجایی که فیلم لیگ عدالت اواسط ماه نوامبر سال جاری به طور رسمی به روی پرده سینماها اکران می‌شود، نتیجه می‌گیریم که طرفداران مجبور نیستند که زمان زیادی را صبر کنند تا بتوانند اصل داستان را خودشان روی پرده سینما ببینند. 

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده