نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

AMD و انتظار فروش خوب ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو در تعطیلات پایانی 2017

کمپانی AMD که پردازنده‌هایش توانبخش هر دو کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن 4 پرو هستند، در تعطیلات پیش رو، میزان تقاضای مطلوبی را از این دو کنسول انتظار دارد.

دکتر لیزا سو، مدیر عامل کمپانی AMD، در جریان تازه‌ترین کنفرانس مالی این شرکت که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شد، اعلام کرد که این کمپانی انتظار دارد تقاضای مردم برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن 4 پرو پایداری مطلوبی داشته باشد. بر اساس سخنان سو، تجارت نیمه-سفارشی کمپانی AMD که پردازنده‌های هر دو کنسول را شامل می‌شود، همانند قبل به کار خود ادامه می‌دهد و آن‌ها انتظار دارند تقاضای مردم در فصل تعطیلات، به لطف کنسول‌هایی چون ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو افزایش یابد.

تجارت نیمه-سفارشی ما همانطور که انتظار می‌رفت همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و ما انتظار داریم تقاضای فصلی کنسول‌های بازی با وجود عرضه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن 4 پرو، در تعطیلات امسال در وضعیت مطلوبی باقی بماند.

مدیرعامل AMD توضیح داد که آن‌ها کاهش تقاضا و درآمد را پیشبینی می‌کنند؛ چرا که تقاضا برای کنسول‌ها به صورت سالیانه کاهش یافته و هم‌اکنون نیز در پنجمین سال از عمر نسل هشتم به سر می‌بریم. اما آن‌ها با توجه به عرضه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس انتظار افزایش تقاضا و درآمد را دارند.

ما می‌دانیم که درآمدی که از طریق فروش نیمه-سفارشی حاصل می‌شود با گذشت چند سال، اندکی کاهش خواهد یافت و این امری طبیعی است. ما در پنجمین سال از این نسل به سر می‌بریم و کاهش تقاضا را پیش‌بینی می‌کنیم. اما انتظار داریم عرضه‌ی نزدیک کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، این کمبود را جبران کند.

ایکس‌باکس وان ایکس مدلی پیشرفته‌تر و قدرتمندتر از کنسول ایکس باکس وان کمپانی مایکروسافت است که هفته آینده در هفتم نوامبر (۱۶ آبان) با قیمت ۴۹۹ دلار آمریکا به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. کنسول پلی‌استیشن 4 پرو نیز در ماه نوامبر سال گذشته به صورت جهانی عرضه شده بود.


منبع WCCFTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده