// سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۶

گزارش مالی سونی از آمار فروش کلی پلی استیشن 4 خبر می‌دهد

با توجه به گزارش مالی منتشر شده کمپانی سونی، تا پایان ماه سپتامبر ۶۷.۵ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به بازار عرضه شده است.

پس از منتشر شدن گزارش مالی کمپانی نینتندو و مشخص شدن آمار عرضه کنسول نینتندو سوییچ، حال نوبت به کمپانی سونی رسیده است تا گزارش مالی خود تا پایان ماه سپتامبر (هشت مهرماه) را منتشر کند.

طبق اخبار کنسول‌های بازی منتشر شده، سونی تا به حال ۶۷.۵ میلیون کنسول پلی استیشن 4 به بازار جهانی عرضه کرده است. به عبارتی از سه‌ماهه قبل تا به امروز، ۴.۲ میلیون دستگاه به بازار عرضه شده است. این در حالی است که نسبت به سال گذشته و همین بازه زمانی، شاهد رشد تجارت و بازار سونی هستیم؛ زیرا در آن زمان، این کمپانی ۳.۹ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به بازار جهانی عرضه کرده بود.

از طرفی از تعطیلات سال گذشته میلادی که سونی ۹.۷ میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده بود تا به امروز، این رقم (۴.۲ میلیون دستگاه) بیشترین تعدادی بوده که در گزارش‌های مالی سونی ثبت شده است. حال با توجه به آمار منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود که سونی تا پایان سال جاری مالی (۱۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۳۱ مارس ۲۰۱۸) بتواند ۱۹ میلیون دستگاه در بازار جهانی عرضه کند. در حالی که این رقم در گذشته ۱۸ میلیون دستگاه بوده است و نکته جالب این است که در سال مالی گذشته، سونی ۲۰ میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده بود.

در بخش درآمدهای بازی و سرویس‌های شبکه‌ای سونی، درآمد این کمپانی ۳۵.۴ درصد افزایش یافته و به رقم ۴۳۳.۲ میلیارد ین رسیده است. به دلیل فروش بالای دیجیتالی بازی‌های پلی‌استیشن 4 و از طرفی وجود باندل‌های مختلف، سونی توانسته است در این بخش عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. در کنار موارد ذکر شده، درآمد عملیاتی سونی نیز به رقم ۵۴.۸ میلیارد ین رسیده است. این رقم در حالی است که با توجه به بازه زمانی مورد نظر در سال گذشته، شاهد درآمد عملیاتی ۳۵.۸ میلیارد ین بودیم.

سونی در این باره می‌گوید:

افزایش قابل توجه درآمد عملیاتی به خاطر افزایش فروش است که تقریبا با افزایش هزینه‌های فروش و هزینه‌های اداری جبران می‌شود. در جریان سه‌ماهه فعلی، نوسانات ارزی ۳.۱ میلیارد ین تاثیر مثبت در درآمد سونی داشته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده