نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

جان مالو، طراح لباس فیلم Star Wars درگذشت

جان مالو، طراح لباس مجموعه فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جان مالو، طراح لباس برنده جایزه اسکار، در سن ۸۶ سالگی درگذشت. مالو بیشتر برای طراح لباس شخصیت‌های مجموعه جنگ ستارگان شناخته شده است. او همچنین برای طراحی لباس فیلم Star Wars و فیلم Gandhi (گاندی) جایزه اسکار دریافت کرده است. مارک همیل، بازیگر نقش لوک اسکای واکر نیز با انتشار توییتی با خانواده مالو و طرفداران دنیای جنگ ستارگان، ابراز همدردی کرد و او را ستایش کرد. همیل در این توییت گفت که از درگذشت مالو بسیار ناراحت است و او را نابغه معرفی کرد. مالو در سال ۱۹۳۱ در شهر لندن به دنیا آمد و در زادگاهش دار فانی را وداع گفت.

John Mollo

مالو علاقه زیادی به لباس نظامیان اروپایی و آمریکایی داشت و کتاب‌هایی را نیز در این رابطه نوشته و منتشر کرده است. او همچنین به‌عنوان مشاور در زمینه تاریخچه لباس و پوشش نظامیان در فیلم‌هایی چون The Charge of the Light Brigade، نیکلاس و الکساندرا (Nicholas and Alexandra)، بری لیندون (Barry Lyndon) و Zulu Dawn، حضور داشته و مشاوره داده است. فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope (جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه) محصول سال ۱۹۷۷، اولین فیلمی بود که مالو طراحی لباس آن را بر عهده داشت و او برای طراحی لباس فیلم Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back (جنگ ستارگان اپیزود پنجم: امپراتوری ضربه می‌زند) نیز بازگشت. 

طرح‌های لباس‌های شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان از طرح‌های مفهومی رالف مک‌کوری اقتباس شده است که این طرح‌ها شامل طراحی لباس نیروهای استورم تروپر نیز می‌شود. مالو برای طراحی ماسک دارث ویدر و نیروهای استورم‌تروپر، از ماسک نیروهای نازی الهام گرفته بوده است. مالو طراحی لباس فیلم‌های دیگری چون Outland، بیگانه (Alien)، گری‌ستوک: افسانهٔ تارزان، ارباب گوریل‌ها (Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes)، افق رویداد (Event Horizon)، چاپلین (Chaplin)، ایر آمریکا (Air America) و Hanna's War را نیز بر عهده داشته است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده