نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

اولین تصاویر از کریستین بیل در نقش دیک چنی منتشر شد

کریستین بیل در فیلم زندگینامه دیک چنی، نقش این سیاستمدار معروف آمریکایی را بر عهده دارد و تصاویر جدید این بازیگر از افزایش وزن دگرباره وی حکایت دارند.

کریستین بیل برای ایفای نقش دیک چنی، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹، بار دیگر وزن خود را افزایش داده است و تشخیص دادن وی در برخی از تصاویر از شخص دیک چنی چندان کار ساده‌ای نیست. کارگردانی فیلم زندگینامه‌ای Backseat بر عهده آدام مک‌کِی است. از دیگر بازیگران فیلم Backseat می‌توان به نام‌های معروفی همچون امی آدامز، استیو کارل، تایلر پری و سم راک‌ول اشاره داشت. سم راک‌ول در این فیلم نقش جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالت متحده آمریکا را ایفا خواهد کرد. فیلم Backseat زندگی دیک چنی از روزهای ابتدایی حضور وی در کنار ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، تا مدیریت شرکت هالیبرتن و سرانجام تصدی پست معاونت ریاست جمهوری در کابینه جرج دبلیو بوش را روایت خواهد کرد.

کریستین بیل برای بازی در فیلم The Big Short (رکود بزرگ) آدام مک‌کِی و در نقش مایکل بوری، مجبور نشد چندان به خود فشار بیاورد و همچون اکثر فیلم‌هایی که نقش‌آفرینی آن‌ها را بر عهده داشته است وزن خود را بالا و پایین ببرد، ولی گویا فیلم Backseat باز هم وی را دچار چالش کرده و مجبورش ساخته تا بار دیگر وزن خود را افزیش دهد. در تصاویری که از کریستین بیل در هنگام فیلمبرداری فیلم Backseat منتشر شده است، می‌بینیم که وی برای شبیه شدن به دیک چنی تغییر زیادی کرده است. همچون فیلم American Hustle (اخاذی آمریکایی) که کارگردانی آن را دیوید اُ. راسل بر عهده داشت و کریستین بیل در آن فیلم نقش شخصیت اروینگ روسنفیلد را ایفا می‌کرد، در فیلم Backseat نیز شاهد افزایش وزن زیاد این بازیگر هستیم تا بتواند از نظر فیزیکی تا جای ممکن خود را شبیه دیک چنی سازد. این تصاویر بار دیگر این موضوع را ثابت می‌کنند که کریستین بیل برای نزدیک شدن به نقش‌هایی که آن‌ها را ایفا می‌کند سختی زیادی را به خود تحمیل می‌کند.  

Cheney

تصاویر جدید توسط سایت Imgur منتشر شده است و در انتهای مطلب می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در یکی از تصاویر می‌بینیم که کریستین بیل با موهای ریخته و سفید رنگ، کت و شلواری به تن دارد که لیبل پرچم آمریکا بر روی آن زده شده و با آن عینکی که به چشمان خود زده است، با دیک چنی مو نمی‌زند. در تصویر دیگر کریستین بیل را در بیمارستان و در لباس بیماران می‌بینیم که احتمالاً مربوط به مشکلات قلبی دیک چنی می‌شود که بر اثر کار زیاد در کاخ سفید برای وی به وجود آمده بود. مشکلات قلبی دیک چنی تا آنجا پیش می‌رود که وی پس از ترک کاخ سفید مجبور به انجام عمل پیوند قلب می‌شود. در برخی از تصاویر جوان‌هایی دیک چنی را نیز شاهد هستیم که موی بیشتری داشت و به فربهی دوران پیری‌اش نبود.

کریستین بیل با بازی در فیلم The Machinist برد اندرسون بود که یکی از عجیب‌ترین کاهش وزن‌های تاریخ سینما را رقم زد! در واقع در آن فیلم چیزی جز اسکلت از کریستین بیل ندیدیم و در ابتدا خیلی‌ها باور نمی‌کردند آن چیزی که می‌بینند جلوه‌های ویژه نیست  

در فیلم Backseat، آدام مک‌کِی داستان دنیای سینمایی که در فیلم The Big Short به تصویر کشیده بود را ادامه خواهد داد و این مرتبه به مسائل اقتصادی دهه اول قرن بیست‌ویکم و نقش جرج دبلیو بوش و معاونش دیک چینی در این اتفاق خواهد پرداخت که باعث بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی در دولت اوباما شد. در ایالات متحده آمریکا معمولاً معاون رئیس جمهوری قدرت زیادی ندارد و اهمیت زیادی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود، ولی دیک چنی این قانون نانوشته را تغییر داد و نشان داد چه قدرتی در کابینه جرج دبلیو بوش داشته است. در واقع بسیاری بر این عقیده هستند که در دولت جرج دبلیو بوش، این دیک چنی بود که زمام تمامی امور را بر عهده داشت و همچون سایه رئیس جمهور بود و شخص جرج دبلیو بوش در مقایسه با دیک چنی آنچنان فرد قدرتمندی نبود.

تیم بازیگری انتخاب شده برای فیلم Backseat نیز جالب توجه و بسیار قوی است. از حضور امی آدامز در نقش لین چنی گرفته تا سم راک‌ول که قرار است نقش جرج دبلیو بوش را ایفا کند. تایلر پری در نقش کالین پاول، شصت‌وپنجمین وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ایفای نقش خواهد کرد و استیو کارل نیز نقش دونالد رامسفلد، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که معمار اصلی دو جنگ عراق و افغانستان بود را بر عهده خواهد داشت.

آدام مک‌کِی بعد از ساخت فیلم The Big Short، این مرتبه به سراغ جرج دبلیو بوش و معاونش دیک چنی رفته است و مطمئناً فیلم Backseat نیز همچون فیلم The Big Short، جنجال‌آفرین خواهد شد و در میان سیاستمداران مشاجرات زیادی را به وجود خواهد آورد.

Bale

در میان سینمادوستان همواره از کریستین بیل به عنوان بازیگری با تعهد کاری بالا و سخت‌کوشی فراوان یاد می‌شود. این تعهد کاری سبب شده است در فیلم‌های زیادی، شرایط بدنی سختی را تحمل کند تا بتواند به نقش مورد نظر هرچه بیش‌تر نزدیک و در واقع از نظر ظاهری شبیه شود. کریستین بیل با بازی در فیلم The Machinist (ماشینیست) برد اندرسون بود که یکی از عجیب‌ترین کاهش وزن‌های تاریخ سینما را رقم زد! در واقع در آن فیلم چیزی جز اسکلت از کریستین بیل ندیدیم و در ابتدا خیلی‌ها باور نمی‌کردند آن چیزی که می‌بینند جلوه‌های ویژه تصویری نیست و آن کاهش وزن وحشتناک را کریستین بیل واقعاً انجام داده است. پس از این فیلم، کریستین بیل برای ایفای نقش بروس وین/بتمن در فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) لازم بود وزن خود را افزایش دهد تا بتواند علاوه بر نشان دادن بدنی عضلانی از این ابرقهرمان، از پس صحنه‌های پرزدوخورد با مجرمان بی‌شمار این فیلم جنایی، معمایی و ابرقهرمانی بربیاید. کریستین بیل بار دیگر و این مرتبه برای بازی در فیلم زندگینامه‌ای و ورزشی The Fighter (مبارز) دیوید اُ. راسل و برای ایفای نقش شخصیت دیکی اوکلوند معتاد به مواد مخدر، کاهش وزن شدیدی را تجربه کرد. وی با بازی در این فیلم توانست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. بیل در فیلم The Fighter با مارک والبرگ و امی آدامز همبازی بود. این روند همچنان ادامه پیدا کرد و وی در همکاری بعدی خود با دیوید اُ. راسل، یعنی فیلم American Hustle، نزدیک ۲۰ کیلو به وزن خود اضافه کرد. وی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

گفتنی است آخرین فیلمی که از کریستین بیل اکران شد، فیلم The Promise (قول) بود که کارگردانی آن را تری جورج بر عهده داشت. این فیلم درام و تاریخی به داستان نسل‌کشی ارمنی‌ها توسط حکومت عثمانی می‌پردازد. در فیلم The Promise بازیگرانی همچون اسکار آیزاک، شارلوت بن و شهره آغداشلو به ایفای نقش پرداختند. این فیلم نمرات متوسطی را از منتقدین دریافت کرد و البته با بودجه ساخت ۹۰ میلیون دلاری، تنها توانست ۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

   

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده