نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

کریستوف والتز در فیلم جدید مجموعه جیمز باند حضور نخواهد داشت

کریستوف والتز که در فیلم Spectre (اسپکتر) و در نقش ارنست بلوفلد معرفی شده بود، در فیلم جدید مجموعه جیمز باند حضور نخواهد داشت.

با توجه به سؤالات بی‌پاسخی که در مورد شخصیت ارنست بلوفلد در فیلم Spectre (اسپکتر) باقی ماند، این شائبه به وجود آمده بود که قرار است بار دیگر شاهد حضور این شخصیت در بیست‌وپنجمین فیلم مجموعه جیمز باند باشیم، اما کریستوف والتز، بازیگر نقش شخصیت ارنست بلوفلد، در سخنانی تأیید کرد که وی در فیلم جدید مجموعه جیمز باند حضور نخواهد داشت. مجموعه جیمز باند معمولاً شخصیت‌های منفی و شرور به یاد ماندنی را معرفی کرده است، ولی بی‌شک یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین آنتاگونیست‌های دنیای مجموعه جیمز باند، همین شخصیت ارنست بلوفلد است. اولین مرتبه‌ای که این شخصیت در فیلمی از مجموعه جیمز باند معرفی شد، مربوط به فیلم From Russia with Love (از روسیه با عشق) می‌شود؛ کارگردانی این فیلم بر عهده ترنس ینگ و جیمز باند آن دوران سینما، شان کانری بود. شخصیت ارنست بلوفلد در هفت فیلم مجموعه جیمز باند حضور داشته است؛ فیلم Thunderball (گلوله آتش)، You Only Live Twice (فقط دو بار زندگی می‌کنید)، On Her Majesty's secret service (در خدمت سرویس مخفی ملکه)، Diamonds Are Forever (الماس‌ها ابدی‌اند)، Never Say Never Again (دیگر هرگز نگو هرگز)، Spectre و البته فیلم From Russia with Love.

در فیلم Spectre، شخصیت ارنست بلوفلد بار دیگر در نقش رهبر سندیکای اسپکتر ظاهر می‌شود. این مرتبه کریستوف والتز نقش این شخصیت قدیمی را ایفا می‌کند. نکته جالب در مورد فیلم Spectre این است که در این فیلم از نسخه‌ای از شخصیت ارنست بلوفلد استفاده شده است که در آن ارنست بلوفلد برادر جیمز باند است؛ در واقع ارنست بلوفلد فرزندخوانده هانس اوبرهازر است، شخصی که در ۱۱ سالگی سرپرستی جیمز باند را نیز عهده‌دار شده بود. در انتهای فیلم Spectre مشاهده کردیم که شخصیت ارنست بلوفلد توسط MI6 دستگیر شد و البته با این پایان‌بندی، تلویحاً یک صندلی در آینده برای بلوفلد در مجموعه جیمز باند کنار گذاشته شد و این اواخر این شائبه را به وجود آورد که در فیلم جدید نیز بلوفلد همچنان یکی از آنتاگونیست‌ها خواهد بود.

Waltz-II

کریستوف والتز در پاسخ به سؤال سایت Talky Movie راجع به احتمال حضور دوباره وی در نقش ارنست بلوفلد، پاسخ چندان صریح و قاطعی در این رابطه نداد، ولی این طور به نظر می‌رسد که در فیلم جدید شاهد حضور وی نخواهیم بود، وی چنین گفت:

نه متأسفانه. واقعاً از این موضوع ناراحتم، ولی خب این رسم مجموعه جیمز باند است که در هر فیلم نامی جدید معرفی شود. من هم علاقمند به حضور دوباره در این مجموعه بودم.

از لحن صحبت‌های کریستوف والتز این گونه برداشت می‌شود که این تصمیم از طرف سازندگان است و اگر پیشنهادی به وی میشد، احتمال موافقت او برای حضور در قسمت بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند وجود داشت. کریستوف والتز دلیل این تصمیم سازندگان را مرتبط با رسم معمول مجموعه جیمز دانست که سعی می‌کنند در هر فیلم شخصیت شرور جدیدی را معرفی کرده یا اینکه بازیگر دیگری را بجای وی در نقش ارنست بلوفلد استخدام کنند. این تصمیم به نظر از سوی ایون پروداکشنز که تهیه‌کنندگی مجموعه فیلم‌های جیمز باند را بر عهده دارد گرفته شده است و خب حذف شخصیت ارنست بلوفلد هم داستان سندیکای اسپکتر را می‌بندد و هم ماجرای برادرخوانده بودن دو شخصیت جیمز باند و ارنست بلوفلد نیمه‌کاره رها می‌شود. در ابتدا انتظار می‌رفت که قسمت‌های بیست‌وچهار و بیست‌وپنج مجموعه جیمز باند داستانی مرتبط داشته باشند و در واقع شاهد فیلمی دو قسمتی باشیم که گویا این چنین نیست. البته شاید هم این سخن‌ها تماماً برای رد گم کنی باشد و سازندگان تصمیم به سورپرایز طرفداران داشته باشند و علاوه بر شخصیت‌های شرور جدید، ارنست بلوفلد نیز در فیلم آتی این مجموعه جایگاه خود را داشته باشد.   

Waltz-III

در هر صورت دلیل این تصمیم سازندگان هر چه باشد بدین معنا نخواهد بود که آن‌ها تصمیم به عوض کردن تمام بازیگران دارند. حضور دوباره دنیل کریگ در نقش مأمور ۰۰۷ تأیید شده است و تصمیم منطقی این است که اگر ارنست بلوفلد در فیلم جدید هم حضور داشته باشد، بهتر است از کریستوف والتز استفاده شود تا المان‌های داستانی پیچیده و غیرمنطقی روایت نشود. جدای از این موضوع شخصیت ارنست بلوفلد جایگاه مهمی در مجموعه جیمز باند داشته و ماجراهای این دو برادر ناتنی جای کار بسیار دارد و سازندگان می‌توانند همچنان بر روی شخصیت ارنست بلوفلد مانور دهند.

مجموعه جیمز باند معمولاً شخصیت‌های منفی و شرور به یاد ماندنی زیادی را معرفی کرده است، ولی بی‌شک یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین آنتاگونیست‌های دنیای مجموعه جیمز باند، شخصیت ارنست بلوفلد است  

چندی پیش دنیس ویلنوو، کارگردان مطرح کانادایی-فرانسوی‌تبار به شایعات منتشرشده در باب کارگردانی فیلم بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند پاسخ داد و گفت که این اخبار صحت داشته و این پروژه را زیر نظر دارد.

پیش از این نیز در اخبار مرتبط با فیلم جدید مجموعه جیمز باند خواندیم که باربارا براکلی، تهیه‌کننده هشت فیلم از این مجموعه در سخنانی به احتمال انتخاب کارگردان زن نیز اشاره کرده بود. فیلم جدید مجموعه جیمز باند هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد و برای مشخص شدن داستان فیلم، دیگر بازیگران اصلی آن به‌جز دنیل کریگ و از همه مهم‌تر کارگردان، باید چند ماهی صبر کنیم.

در حال حاضر قسمت بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

آخرین فیلمی که از مجموعه جیمز باند بر روی پرده سینما اکران شد، فیلم Spectre به کارگردانی سم مندس بود. در این فیلم دنیل کریگ برای چهارمین مرتبه نقش مأمور ۰۰۷ را ایفا کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کریستوف والتز، اندرو اسکات، دیو باتسیتا، مونیکا بلوچی و لئا سیدو اشاره داشت. فیلم Spectre با بازخورد نسبتاً خوبی از طرف منتقدان همراه شد و با بودجه ساخت ۲۵۰ میلیون دلاری، نزدیک ۸۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده