نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۵

معرفی بازی موبایل Island Delta

Island Delta یک اثر خوش‌ساخت در ژانر پازل با چاشنی ماجراجویی و زاویه دید ایزومتریک است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون Island Delta، ساخته‌ی استودیو نودل کیک (NoodleCake)، شما را از زاویه دید بالا به پایین (ایزومتریک) در خلال روند ماجراجویی و حل پازل‌های گوناگون با استفاده از یک سلاح ضد-جاذبه قرار می‌دهد. اگر از سبک ارائه مکانیزم‌ها در ساخته‌هایی چون بازی Space Marshals 2 و بازی Xenowerk لذت برده‌اید، مطمئنا با Island Delta نیز ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد. 

داستان در بازی Island Delta تا حد معقولی درگیر کننده، با پیچ‌ و تاب‌ (توئیست) و با بخش‌های طنز سرگرم‌‌کننده‌ای همراه است. بازی برای روایت داستان خود از میان‌پرده‌های بسیار باکیفیتی نیز بهره می‌برد. «زو» و «دکستر» شخصیت‌های اصلی داستان در Island Delta هستند که با توجه به استیج‌های متفاوت، در هر مرحله شما کنترل یکی از آنها را به‌دست خواهید گرفت.

داستان در بازی Island Delta تا حد معقولی درگیر کننده، با پیچ‌ و تاب‌ و  با بخش‌های طنز سرگرم‌ کننده‌ای همراه است

درست مانند دیگر ساخته‌های پازل در وهله‌ی اول، بازی Island Delta نیز یک اثر مبتنی بر مراحل است. از این‌رو بازیکن باید مراحل را به‌صورت خطی با اهدافی مشخص و جداگانه از هم، با موفقیت پشت سر بگذارد. داستان در بازی Island Delta از ۳ چپتر متفاوت تشکیل شده است که هرکدام شامل محیط‌های به‌نسبت گوناگونی خواهند بود و به‌صورت کلی Island Delta از ۳۰ استیج متفاوت برای پیشروی تشکیل شده است. هر مرحله در بازی دارای هدف و ماموریت خاص خود است و به‌منظور دسترسی به مراحل بعد، بازیکن باید مرحله‌ی فعلی و ماموریت مورد نظر را با موفقیت پشت سر بگذارد. اهداف و ماموریت‌ها در طول بازی به‌صورت کاملا مشخص در یک جلسه توجیهی قبل از شروع مرحله مورد نظر، به بازیکن ابلاغ خواهد شد. در کنار آن بازی Island Delta در آغاز هر مرحله راهنمایی‌های لازمه را ارائه می‌دهد و همچنین شما همیشه می‌توانید با مشاهده منوی مکث (Pause) به کلیتی از اهداف خود در بازی دسترسی داشته باشید. Island Delta شامل هیچ‌گونه ستاره یا محدودیت زمانی در روند بازی برای انجام ماموریت‌ها نخواهد بود، اما در طول بازی آیتم‌های قابل جمع‌آوری گوناگونی در محیط پیرامون وجود خواهند داشت که با کمی جست‌و‌جو می‌توانید آنها را پیدا کنید و سطوح پاداش گوناگونی را به‌دست آورید. بنابراین شما می‌توانید ماموریت‌ها را با کمال آرامش و بدون استرس تمام شدن زمان و غیره به پایان برسانید.

Island Delta از ۳۰ استیج متفاوت برای پیشروی تشکیل شده است

بخش کنترل در بازی Island Delta با اینکه به شکل مناسبی طراحی شده است اما در پاره‌ای از مواقع می‌تواند اعصاب‌خردکن باشد. برای حرکت دادن شخصیت‌ اصلی داستان کافی است انگشت خود را روی نمایشگر بکشید. Island Delta مانند دیگر بازی‌های این سبک از یک جوی‌استیک برای حرکت دادن شخصیت‌های داستان استفاده می‌کند، اما مکانیزم تعبیه‌شده تنها محدود به بخش مشخصی از صفحه‌نمایش نخواهد بود. با توجه به اشغال کردن بخش اعظمی از نمایشگر، شما می‌توانید بخش مربوط به جوی‌استیک و دیگر قسمت‌های HUD بازی را از گزینه‌های تنظیمات غیر فعال کنید. برای تعامل با محیط، آیتم‌ها و دشمنان فقط کافی است آنها را لمس و با استفاده از سلاح ضد-جاذبه‌ی خود آنها را هرجا که می‌خواهید پرتاب کنید. این مهم، اساسی‌ترین رکن بازی در حل پازل‌های متفاوت و مقابله با دشمنان را تشکیل می‌دهد. برای تعامل با قسمت‌های مختلف دیگر محیط مانند فعال کردن سوییچ‌ها، باز کردن درها و از این دست موارد نیز کافی است به بخش مورد نظر نزدیک شوید و دکمه‌ی ظاهر شده را فشار دهید. در حالی که برخی استیج‌ها در Island Delta بیش از اندازه طولانی به‌نظر می‌رسد، اما تعبیه‌ی یک سیستم چک‌پونت مناسب در طول مراحل، بسیار کارآمد ظاهر شده است و جدای از اینکه با هر بار شکست در بازی از بخش‌های ذخیره‌شده (به‌صورت خودکار) مراحل را از سر خواهید گرفت، پس از خروج و شروع مجدد نیز می‌توانید از چک‌پوینت‌های مورد نظر بازی را ادامه دهید. 

روی هم رفته، بخش گیم‌پلی در بازی Island Delta با تکیه‌ی مستقیم بر ویژگی‌های سلاح ضد-جاذبه و خلق چالش‌ها و معماهای گوناگون مبتنی بر آن، به‌نوعی یادآور ساخته‌های فوق‌العاده‌ای نظیر بازی Half-Life و بازی Portal از زاویه دید ایزومتریک خواهد بود.

Island Delta از نظر بصری کاملا زیبا است. کل محیط پیرامون و اجزای تشکیل‌دهنده آن به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند. استفاده از رنگ‌هایی با تن تاریک در کنار هارمونی متفاوت از رنگ‌های روشن، تضاد بسیار زیبایی در بخش گرافیک ایجاد کرده است و این زیبایی در کنار استفاده ار بافت‌های فوق‌العاده باکیفیت دوچندان می‌شود. Island Delta در زمینه انیمیشن‌ها نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از انیمیشن‌های حرکت کاراکترهای اصلی و دشمنان گرفته تا فعل و انفعالات محیط پیرامون، همه با ظرافت و پاسخگویی بسیار خوبی طراحی شده‌اند. بازی در زمینه کیفیت افکت‌های تصویری مانند آتش، الکتریسیته و غیره نیز از سطح بسیار خوبی برخوردار است. صداگذاری در Island Delta با استفاده از موسیقی‌های متن اتمسفریک با تم آینده‌‌نگرانه در کنار افکت‌های صوتی بسیار هماهنگ، از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. شما همچنین در بخش تنظیمات می‌توانید میزان و شدت صدای مربوط به بخش‌های موسیقی متن و افکت‌های صوتی را به دلخواه خود کم یا زیاد کنید. به نظر من Island Delta از نظر گرافیک و صداگذاری روی تلفن‌های هوشمند کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است و می‌تواند یکی از محرک‌های اصلی بازیکن برای تجربه‌ی آن باشد.

|

در نهایت، بازی Island Delta با استفاده از مکانیک‌های مشاهده‌شده در آثاری نظیر سری بازی پورتال، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ساخته‌های پازل را به ارمغان آورده است. بهره‌گیری از یک گیم‌پلی سرگرم‌کننده با استفاده از پازل‌های چالش‌برانگیز مبتنی بر سیستم جاذبه، داستان درگیر کننده و بعضا طنز در کنار جلوه‌های بصری و صوتی بسیار چشم‌نواز، پکیج ارائه‌شده در بازی Island Delta را مابین بهترین‌های چند وقت اخیر در سبک ماجراجویی معمایی قرار می‌دهد. اگر به ژانر بازی‌های پازل مبتنی بر جاذبه با چاشنی شوتر و داستانی درگیر کننده علاقه دارید، می‌توانید این اثر زیبا را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود با قیمت ۳ دلار تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Island Delta


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده