نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

سازنده بازی Cuphead سرگرم کار روی آپدیت جدید آن است

به زودی آپدیت جدیدی برای بازی Cuphead منتشر خواهد شد که مشکلات ذخیره‌سازی این بازی را برطرف خواهد کرد.

بازی بسیار مورد انتظار Cuphead بالاخره منتشر شده و هم‌اکنون برای بازیکنانی که می‌خواهند یک ماجراجویی رنگارنگ (و البته خشن) در گیم‌پلی پلتفرمینگ و جذاب این بازیِ الهام‌گرفته از دهه ۱۹۳۰ داشته باشند، در دسترس است. اما به تازگی برخی از کاربران این بازی با مشکل عجیبی روبه‌رو شده‌اند که اگر مراقب نباشند می‌تواند فایل‌های ذخیره آن‌ها را حذف کند.

در گزارشی از وب‌سایت پالی‌گان، چندین تن از کاربران این بازی، به‌خصوص آن‌هایی که در کامپیوترهای دارای ویندوز 10 این بازی را انجام می‌دهند، در وب‌سایت‌های ردیت و توییتر باگ مهمی را در سیستم ذخیره‌سازی بازی گزارش کرده‌اند که می‌تواند به از بین رفتن فایل‌های ذخیره بازی منجر شود؛ بدین صورت که فایل‌های ذخیره پس از استفاده از میان‌بر Alt-Tab برای خروج از بازی و سوییچ به برنامه‌ای دیگر، ناگهان حذف می‌شوند.

یکی از کاربران ردیت گزارش کرده است: «هر زمان که از بازی خارج می‌شوم، احساس می‌کنم که بخش قابل‌توجهی از میزان پیشرفتم در بازی را از دست داده‌ام... من به طور متناوب هر دفعه که از بازی خارج می‌شوم تقریبا ۱۰ درصد از میزان پیشرفتم در بازی را از دست می‌دهم.» او همچنین اضافه کرد: «این بازی‌ای پر از ایراد است و این موضوع برای اینچنین بازی مشکلی فوق‌العاده آزاردهنده است.»

بررسی‌هایی که از این بازی در فروشگاه مایکروسافت ثبت شده است نیز شکایت‌های مشابهی را درباره از دست دادن سیوهای بازی پس از خارج شدن به وسیله میان‌بر Alt-Tab یا روش‌های دیگر، در بر دارد و بر این امر صحه می‌گذارد که این باگ، مشکلی نسبتا شایع در بین کاربران Cuphead است.

در پاسخ به استعلام وب‌سایت پالی‌گان، استودیو MDHR، توسعه‌دهنده بازی اعلام کرد که باگ ذخیره‌سازی بازی در واقع تنها در سیستم‌عامل ویندوز 10 شایع است و «همان‌طور که گفته‌ایم استودیو در حال کار روی یک بروزرسانی برای این باگ است». تیم توسعه‌دهنده امیدوار است که این بروزرسانی «خیلی زود منتشر شود».

بازی Cuphead هم‌اکنون برای دو پلتفرم ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده