// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

سرورهای نسخه پی سی بازی Hawken برای همیشه غیر فعال خواهند شد

استودیو Reloaded Games اعلام کرد که سرور‌های نسخه پی سی بازی Hawken به‌زودی غیر فعال و بازی نیز از استیم حذف خواهد شد.

در میان جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که به روز‌های پایانی بازی Hawken، حداقل برای نسخه پی سی، می‌رسیم. استودیو ریلودد گیمز (Reloaded Games) اعلام کرد که سرور‌های نسخه پی سی این بازی شوتر و رایگان در استیم به‌زودی غیر فعال خواهد شد. دلیل آن را سازندگان «تمرکز دوباره روی تلاش‌های خود برای توسعه» اعلام کردند.

سازندگان در حساب کاربری خود در فیسبوک اعلام کردند که در تاریخ ۱۲ دی ماه (۲ ژانویه ۲۰۱۸) بازی Hawken از صفحه استیم حذف خواهد شد. هرچند که این اقدام پیش از این آغاز شده بود، طوری که شاهد این بودیم که تمامی بسته‌های الحاقی این بازی از تاریخ ۱۰ مهر ماه (۲ اکتبر) از دسترس خارج شده‌اند. البته هنوز مشخص نشده است که آیا تا حذف شدن این بازی از استیم، سرور‌های آن روشن خواهند ماند یا خیر.

سازندگان در مورد حذف شدن این بازی در آینده گفتند:

سفر باورنکردنی را از سال ۲۰۱۴ با بازی Hawken در استیم تجربه کردیم. موفقیت این بازی را مدیون پشتیبانی مکرر شما کاربران بودیم. انجمن Hawken سنگ بنای این مجموعه همیشه در حال رشد بوده است.

بازی Hawken پس از گذراندن فاز آزمایشی (بتا عمومی) خود در سال ۲۰۱۴ میلادی، توانست از طریق سیستم Early Access پلتفرم استیم در فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی خود را به پی سی برساند. این بازی شوتر و اول شخص از هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت نیز پشتیبانی می‌کرد. بازی hawken در جولای ۲۰۱۶ میلادی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 راه پیدا کرد. هنوز مشخص نشده است که بلایی که قرار است سر نسخه پی سی این بازی بیاید به سر نسخه کنسولی آن نیز خواهد آمد یا خیر.

در مورد اخبار این بازی پیرامون توسعه آن باید گفت که این بازی با تغییرات زیادی مواجه شده است. این بازی به دست استودیو Adhesive Games خلق شد و مسئولیت توسعه این بازی پس از آن در مارس ۲۰۱۵ میلادی به استودیو Reloaded Games سپرده شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده