نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

بازیگران فیلم Justice League این فیلم را متعلق به زک اسنایدر می‌دانند

بن افلک، گل گدوت و ازرا میلر در صحبت‌های خود راجع به فیلم Justice League (لیگ عدالت)، در مجموع این فیلم را متعلق به زک اسنایدر دانستند.

بازیگران فیلم Justice League (لیگ عدالت) در بخش کارگردانی این فیلم اعتقاد دارند که کفه ترازو به سمت زک اسنایدر سنگینی می‌کند و خوشحال هستند که تصویر کلی ابتدایی فیلم زک اسنایدر حفظ شده است. حتی پیش از خروج غیرمنتظره و ناگهانی زک اسنایدر از پروژه Justice League، بسیاری از شایعات و خبرها چنین پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به بازخورد منفی اکثر تماشاچیان و منتقدان به فیلم تیره‌وتار Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، فیلم جدید زک اسنایدر رویه متفاوتی را در پیش بگیرد. با ملحق شدن جاس ویدون به این پروژه و در واقع جایگزین شدن وی با زک اسنایدر و همچنین با اعلام دوباره فیلمبرداری برخی صحنه‌ها، این اخبار و شایعات بیشتر از قبل نیز شد و خیلی‌ها به این نتیجه رسیدند فیلمی که جاس ویدون به سرانجام رسانده است یک بازسازی کامل و اساسی خواهد بود و دیگر نباید این فیلم را مربوط به زک اسنایدر دانست.  

حال به لطف بررسی جامع فیلم Justice League توسط مجله امپایر، چهار عضو اصلی این لیگ در مورد تجربه همکاری با هر دو کارگردان و تفاوت‌های دیدگاهی آن‌ها صحبت کردند و همگی بدین نکته اشاره داشتند که هر دو کارگردان نقش مهمی در ساخت و تولید این فیلم کمیکی و ابرقهرمانی داشته‌اند. گل گدوت که ایفاگر نقش زن شگفت‌انگیز در فیلم Justice League است، صراحتاً گفت که این فیلم متعلق به زک اسنایدر است. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

این فیلم زک اسنایدر است. جاس ویدون تنها چند هفته بر روی آن کار کرد و برخی صحنه‌ها را دوباره فیلمبرداری کرد. او مثل دوست و همکار زک اسنایدر بود و می‌دانست که زک چه چیزی می‌خواهد. جاس ویدون دید زیبایی در ساخت ادامه این فیلم داشت.

Afflek

بن افلک نگاه کلی‌تر به موضوع دارد. وی پیش‌تر گفته بود که فیلم Justice League فیلمی جذاب است که دو کارگردان آن را ساخته‌اند. در مصاحبه اخیر نیز وی نظر کمابیش همچون سابق دارد، ولی به تفاوت‌هایی که بعد از ورود جاس ویدون به پروژه اتفاق افتاد بیش‌تر پرداخته است و گفت که کیفیت داستان‌سرایی جاس ویدون در خدمت تِم کلی فیلم زک اسنایدر خواهد بود. صحبت‌های بن افلک را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

چنین احساسی نداشتم که قرار است فیلم Justice League همچون فیلم The Avengers (انتقام‌جویان) باشد. جاس ویدون تنها کارگردان فیلم The Avengers نبوده است، او داستان‌سرایی خوب نیز بوده و هست. جاس ویدون به قسمت‌های معماگونه و پازلی داستان علاقه داشت و این موارد را به‌خوبی مدیریت می‌کرد. مابقی خط داستانی را خود تکمیل می‌کرد و در واقع این بخش‌ها را باید کاملاً از آن جاس ویدون بدانیم. جاس ویدون با دقت همان حساسیت و ظرافت، لحن روایی داستان و راهی که زک اسنایدر در پیش گرفته بود را ادامه داد. ترکیب دو شکل داستان‌سرایی متفاوت برای ما بسیار جالب بود. بسیار خوشحال بودم که همگی افراد دخیل در ساخت فیلم احساس می‌کردند که برای زک اسنایدر این فیلم را می‌سازند.

این طور به نظر می‌رسد که بازیگران رابطه بسیار خوب و دوستانه‌ای با زک اسنایدر داشتند و هر کدام به‌نحوی از همکاری با این کارگردان ابراز رضایت و خشنودی کرده‌اند

در هر صورت نقش زک اسنایدر به‌عنوان کارگردان ابتدایی و کسی که بخش‌های زیادی از فیلم با حضور وی ساخته شد را نمی‌توان نادیده گرفت و شاید تلاش برای پاک کردن دیدگاه‌های زک اسنایدر از فیلم، ضربه بدی نیز به مجموع کار وارد می‌ساخت و در نهایت با اثری آشفته در داستان‌سرایی همچون Sucide Squad (جوخه انتحار) رو‌به‌رو می‌شدیم. به هر حال این طور به نظر می‌رسد که با ورود جاس ویدون به این پروژه و قدرت وی در داستان‌سرایی و ترکیب آن با نگاه زیباشناختی و هنری فیلم‌های زک اسنایدر، فیلم Justice League حداقل به سرنوشت فیلم Sucide Squad دچار نشود. ازرا میلر نیز یکی از طرفداران پروپاقرص زک اسنایدری است که دید کلی وی در مورد همه شخصیت‌ها این بود که جایگاه یکسانی در فیلم نهایی داشته باشند. صحبت‌های ازرا میلر را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

در مجموع انجام این کار بسیار شجاعانه بود (انتخاب دو کارگردان). زک اسنایدر با تک تک بازیگران صحبت می‌کرد و همه موارد را با ذکر جزئیات برای ما باز می‌کرد و توضیح می‌داد. دقیقاً می‌گفت که هر صحنه چطور باید باشد و شکل درست خلق آن چگونه است. زک اسنایدر مرا مجذوب و شگفت‌زده خود کرد. زک اسنایدر تا ابد برای من شخصی فوق‌العاده و افسانه‌ای خواهد ماند.     

Zack-Snyder

جدای از احترام به کیفیت هنری فیلم‌های زک اسنایدر، در مورد فیلم Justice League این طور به نظر می‌رسد که بازیگران رابطه بسیار خوب و دوستانه‌ای با زک اسنایدر داشتند و هر کدام به‌نحوی از همکاری با این کارگردان ابراز رضایت و خشنودی کرده‌اند. جیسون موموآ نیز همچون ازرا میلر بسیار از همکاری با زک اسنایدر هیجان‌زده و خوشحال بود و گفت علاقه‌ بسیاری به زک اسنایدر دارد و حاضر است هر کاری برای وی انجام دهد.

برخی شایعات حکایت از این موضوع دارند که تریلر آخر فیلم Justice League در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهرماه ۱۳۹۶)، یعنی همزمان با تاریخ اکران فیلم جدید دنیس ویلنوو، Blade Runner 2049 (بیلد رانر ۲۰۴۹)، منتشر خواهد شد.

در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت‌انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد.

فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده