نویسنده: علیرضا قاسمی
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۸

قابلیت هدیه بازی در ایکس باکس وان وارد مرحله آزمایشی شد

ویژگی هدیه دادن بازی‌ها به دوستان، اکنون در مرحله‌ی آزمایش است و پیش‌بینی شده که به زودی همراه با یک آپدیت بزرگ برای ایکس‌باکس وان منتشر شود. 

ابتدای تابستان سال جاری، مایکروسافت تایید کرده بود که قابلیت خریداری و هدیه دادن بازی‌های دیجیتالی ایکس‌باکس وان در دستور کار این شرکت است و حالا در جدیدترین اخبار بازی، این ویژگی برای برخی از کاربران در دسترس قرار گرفته است. به گزارش WindowsCentral، آن دسته از کاربران ایکس باکس وان که مشترک برنامه‌ی آزمایشی این کنسول هستند و آپدیت نسخه‌ی 1710 را در اختیار دارند، می‌توانند بازی‌ها را برای دوستان خود خریداری کنند و به آن‌ها هدیه دهند. 

گزینه‌ی «هدیه‌» دادن یک بازی، در کنار گزینه‌ی «خرید» در استور قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید بازی‌ها را از طریق ایمیل یا گیمر تگ ایکس باکس لایو ارسال کنید که همچنین امکان ارسال یک پیام شخصی در کنار بازی را برای شما فراهم می‌کند. بقیه‌ی فرآیند پرداخت به همان شیوه‌ی سابق است.

برای شخصی که هدیه را دریافت می‌کند، از طریق ایمیل یک اعلان ارسال خواهد شد؛ حتی اگر بازی از طریق گیمر تگ هدیه داده شده باشد. وب‌سایت WindowsCentral این قابلیت را آزمایش کرده و صحت و سلامت این بخش را گزارش کرده است. از آنجایی که این ویژگی هنوز در مرحله‌ی آزمایشی است، ممکن است تا زمان انتشار رسمی، با تغییراتی مواجه شود. در حال حاضر هم به طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی این ویژگی در دسترس عموم کاربران ایکس‌باکس وان قرار خواهد گرفت. 

وب‌سایت WindowsCentral همچنین اعلام کرده است که در کنار این قابلیت، امکان هدیه دادن برخی از بازی‌های ویندوز 10 هم وجود دارد؛ هرچند تنها محدود به بازی‌های Xbox Play Anywhere می‌شود. 

کمپانی مایکروسافت هنوز اطلاعیه‌ای رسمی در مورد قابلیت هدیه دادن بازی به دیگر کاربران ایکس‌باکس وان منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که به زودی این کار انجام شود؛ چرا که این قابلیت حالا گامی دیگر فراتر رفته و در مرحله‌ی آزمایش است. ممکن است که این ویژگی به‌زودی، همراه با یک آپدیت بزرگ جدید منتشر شود. برای دریافت جدیدترین اخبار در این زمینه، با زومجی همراه باشید. 

آیا شما از این ویژگی استقبال خواهید کرد؟ نظر خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده