نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل ICEY

ICEY پس از انتشار روی پی‌سی و پلی‌استیشن 4، اخیرا برای اندروید و آیفون نیز منتشر شده و در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

این روز‌ها مرز میان بازی‌های موبایل و کنسولی آنقدر باریک شده که حداقل بازی‌های مستقل و جمع و جور پی‌سی و کنسول‌ها، با فاصله کمی یا حتی به صورت همزمان برای اندروید و آیفون نیز منتشر می‌شود. پس از انتشار بازی‌هایی مثل Thimbleweed Park روی موبایل طی چند وقت اخیر، حال شاهد انتشار بازی ICEY برای موبایل هستیم؛ بازی‌ای که ساخته استودیو شانگهای فانتا بلید است و چندی پیش برای پی‌سی و پلی‌استیشن 4 منتشر شد و استقبال خیلی خوب کاربران را در پی داشت و از منتقدین هم نمره‌های خوبی دریافت کرد. 

داستان بازی ICEY، در مورد شخصیتی به نام آیسی است که هدفش، کشتن فردی به اسم جودا است. داستان بازی به چیزی فراتر از این تبدیل نمی‌شود با این حال در طول مراحل و محیط‌ها، شخصی که نقش راوی را بازی می‌کند، داستانی برای‌تان روایت خواهد کرد که گوش دادن به آن جذابیت خاص خودش را دارد. اما ICEY در اصل یک بازی داستان‌محور نبوده و آنچه که در آن اهمیت زیادی دارد، گیم‌پلی بازی است که اثر در این زمینه عملکرد واقعا خوبی دارد.

بازی اندروید و آیفون ICEY

شاید برای توصیف گیم‌پلی بازی ICEY، بتوان گفت که اگر بازی Nier: Automata به شکلی دو‌بعدی منتشر می‌شد، شاهد بازی‌ای مثل ICEY بودیم. ICEY یک بازی اکشن دو بعدی است که هر از گاهی المان‌هایی از سبک پلتفرمر نیز در آن دیده می‌شوند و برای مثال باید با پرش درست روی سکو‌هایی مانع از سقوط شخصیت اصلی در منقطه‌ای خطرناک شده یا بتوانید به نقطه‌ای در جایی دور دست، دسترسی پیدا کنید. 

اما اصلی‌ترین بخش گیم‌پلی بازی ICEY را مبارزه‌ها تشکیل می‌دهند؛ مبارزه‌هایی که عامل اصلی شباهت این بازی به اثری مثل Nier: Automata هستند و بسیار سریع و در عین حال جذاب دنبال می‌شوند. در مبارزه‌ها به ضربات سبک و سنگین دسترسی دارید و می‌توانید با ترکیب آن‌ها با جهت‌های مختلف، کمبو‌های متنوعی را روی دشمنان‌تان اجرا کنید. همچنین مکانیزم‌های دیگری را هم در مبارزه‌ها شاهد هستیم و مثلا در صورتی که بلافاصله همزمان با حمله یک دشمن به شما بتوانید کلید Dash را بزنید، شخصیت آیسی یک ضدحمله اجرا می‌کند که آسیب زیادی به دشمن وارد خواهد کرد. یا در مثالی دیگر، زمانی که سطح سلامتی دشمنان به حد کمی برسد، می‌توانید با یک ضربه تمام‌کننده که به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا می‌شود، وی را از بین ببرید. 

بازی اندروید و آیفون ICEY

تنوع بالای دشمنان در کنار طراحی عالی آن‌ها هم عامل دیگری است که به گیم‌پلی بازی ICEY تنوع می‌بخشد. همچنین به مرور و در طول مراحل، هر از گاهی با یک سری باس هم رو‌به‌رو می‌شوید که مبارزه با آن‌ها، بسیار هیجان‌انگیز بوده و نیازمند داشتن برنامه است. عامل دیگری که به مبارزه‌های بازی تنوع می‌بخشد، امکان ارتقای ضربه‌ها و حرکات شخصیت آیسی و همچنین باز کردن حرکات جدید برای وی است که از طریق یک سری کنسول که در محیط بازی قرار دارند، می‌توانید با پرداخت پولی که از کشتن دشمنان به دست می‌آورید، قابلیت‌ها را ارتقا داده یا موارد جدیدی را باز کنید. همچنین کنترل‌های بازی نیز به شکل خوبی در نسخه موبایل ICEY گنجانده شده‌اند و درست است که بخشی از صفحه به دلیل کلید‌های حرکت و ضربه زدن و موارد دیگر پوشانده شده، اما حتی در شلوغ‌ترین صحنه‌های بازی هم این مساله خللی به روند ICEY وارد نمی‌کند. 

یکی از مواردی که بازی ICEY به خاطر آن مورد تمجید قرار می‌گرفت، گرافیک زیبای بازی بود و این ویژگی روی صفحه نمایشگر کوچک‌تر گوشی‌های موبایل حتی بیش از پیش به چشم می‌آید و در مجموع بازی گرافیک بسیار زیبایی دارد و از افکت‌های مختلف در جریان مبارزه‌ها گرفته تا طراحی محیط‌های متنوع بازی، همگی به زیبایی صورت گرفته‌اند و حس و حال یک بازی بزرگ را کاملا به گیمر منتقل می‌کنند. این مساله در رابطه با جلوه‌های صوتی بازی نیز صدق می‌کند و به همین دلیل هم سازندگان در ابتدا پیشنهاد می‌کنند که بازی را حتما با هدفون تجربه کنید. 

بازی اندروید و آیفون ICEY

درست است که بازی‌های رایگان روی موبایل بسیار محبوب هستند، اما سازندگان بازی ICEY تصمیم گرفته‌اند تا آن را با قیمت ۳ دلار منتشر کنند و با خرید بازی، می‌توانید مطمئن باشید که یک بازی کامل را روی اندروید و آیفون تجربه خواهید کرد که در آن، خبری از تبلیغات آزاردهنده یا نیاز به پرداخت پول برای پیش‌روی در بازی ندارید. 

در کل اگر به دنبال یک بازی اکشن دو‌بعدی جذاب و سرگرم‌کننده هستید که در کنار داشتن گرافیک و جلوه‌های صوتی زیبا، داستان خوبی هم روایت کرده و بتواند با گیم‌پلی عالی‌اش مدت‌ها شما را سرگرم کنند، دانلود بازی ICEY پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی ICEY


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده